فايل دانشجويي و پژوهشي


فايل دانشجويي و پژوهشي

         تحقيق و پژوهش اعتياد به مواد مخدر، روانشناسي معتاد و دارو درماني اعتياد

بازدید :    ۱۷ تير ۱۳۹۷    ۰۶:۴۷:۳۵    مهندس موسوي

تحقيق و پژوهش اعتياد به مواد مخدر، روانشناسي معتاد و دارو درماني اعتياد

اين تحقيق در مورد اعتياد به مواد مخدر، روانشناسي معتاد و دارو درماني اعتياد در 170صفحه در قالب ورد و قابل ويرايش و شامل مقدمه،اعتياد به مواد مخدر، روانشناسي معتاد و دارو درماني اعتياد،درمان دارويي اعتياد و مضرات آن درمان دارويي اعتيادداروهاي ترك اعتيادداروهاي گياهي ترك اعتياداعتياد به مواد مخدر و راه هاي درمان آناعتياد،آنچه درباره اعتيادمعتادانواع

دانلود تحقيق و پژوهش اعتياد به مواد مخدر، روانشناسي معتاد و دارو درماني اعتياد


اعتياد به مواد مخدر روانشناسي معتاد و دارو درماني اعتياد درمان دارويي اعتياد و مضرات آن  درمان دارويي اعتياد داروهاي ترك اعتياد داروهاي گياهي ترك اعتياد اعتياد به مواد مخدر و راه هاي درمان آن اعتياد آنچه درباره اعتياد معتاد انواع مواد مخدر و انواع درمان  اعتياد به مواد مخدر و درمان آن اعتياد مواد مخدر اعتياد به مواد ترك مواد مواد ا
دسته بندي روانشناسي
فرمت فايل docx
حجم فايل 580 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 170

اين تحقيق در مورد اعتياد به مواد مخدر، روانشناسي معتاد و دارو درماني اعتياد در 170صفحه در قالب ورد و قابل ويرايش و شامل مقدمه،اعتياد به مواد مخدر، روانشناسي معتاد و دارو درماني اعتياد،درمان دارويي اعتياد و مضرات آن, درمان دارويي اعتياد,داروهاي ترك اعتياد,داروهاي گياهي ترك اعتياد,اعتياد به مواد مخدر و راه هاي درمان آن,اعتياد،آنچه درباره اعتياد,معتاد,انواع مواد مخدر و انواع درمان ,اعتياد به مواد مخدر و درمان آن,اعتياد,مواد مخدر,اعتياد به مواد,ترك مواد,مواد افيوني, و....مي باشد.همچنين بررسي ميگردد:

فهرست

مقدمه 6

روان شناختي معتاد 6

صول ترك و درمان اعتياد به مواد مخدر8

چند ديدگاه در مورد اعتياد 9

روش هاي ترك اعتياد و درمان بيماران معتاد به مواد مخدر12

ثبات و ماندگاري ترك.. 15

درمان روانشناختي اعتياد به مواد محرك (ماتريكس) 16

علل اعتياد و وابستگيهاي رواني مضر: 18

پي آمدهاي اعتياد: 19

اعتياد و هيپنوتيزم درماني: 19

پس از درمان: 20

نحوه برخورد با آزمايش ادرار در درمان بيماران معتاد 21

بيوفيدبك... 24

مطالعات بيوفيدبك در سومصرف مواد: 26

آشنايي با روش نوروفيدبك و بيوفيدبك در ترك شيشه 27

نالتركسون28

اعتياد از منظر تئوري شناختي رفتاري30

علل كاهش انگيزه بيمار در طول دوره درمان چه ميتواند باشد؟ 31

مداخلات اجباري در درمان اعتياد 34

اصول مداخله صحيح در درمان اعتياد: 35

نحوه برخورد صحيح با بيماران براي ورود به درمان اعتياد 37

درمان شيشه با استفاده از الگوي ماتريكس Matrix41

درمان شاختي-رفتاري: 43

اصول درمان شناختي رفتاري43

انواع درمان شناختي رفتاري43

كاربردهاي درمان شناختي رفتاري44

روان‌درماني اعتياد به موادمخدر: 45

كنترل و مهار اجتماعي46

ويژگي‌هاي درمان‌شناختي ـ رفتاري47

مهارت‌آموزي49

درمان شناختي رفتاري اعتياد به موادمخدر: 50

رفتار درماني50

كنترل محركي51

كنترل ميل و اشتياق به موادمخدر51

كنترل و مهار اجتماعي51

استفاده از روش‌هاي شرطي‌سازي بيزاري‌آور52

چندين روش درماني رايج56

روان‌درماني اعتياد به موادمخدر57

حساسيت‌سازي نهان59

تحليل كاركردي61

انواع اعتياد: جسمي روحي62

اعتياد مجاز و غيرمجاز63

اعتياد را مي‌توان به دو گروه مجاز و غيرمجاز تقسيم‌بندي نمود. 63

مواد اعتيادآور63

مواد مخدر و اثرات مخرب جسمي و رواني آنها 64

اعتياد را مي‌توان يك مسموميت مزمن دانست كه براي شخص و هم براي خانواده و جامعه اش مضر است. انواع آن به شرح زير است: 64

مراحل اعتياد 65

سيكل باطل اعتياد 65

معتادان مزمن66

مصرف كننده تفنني66

مصرف كننده شديد66

معتادان مزمن66

زيان‌هاي جانبي67

علائم اعتياد 67

آزمايش اعتياد 68

داروهاي ترك اعتياد به مواد مخدر و روانگردان68

تأثيرات اعتياد بر خانواده 68

كمك خانواده 69

گستردگي اعتياد در جهان70

اعتياد در ايران70

روش هاي درمان اعتياد  و ترك اعتياد به مواد مخدر70

اعتياد به مواد مخدر چيست ؟ 70

براي درمان اعتياد چقدر زمان لازم است؟ 71

آيا ممكن است درمان اعتياد با شكست مواجه شود؟ 71

روشهاي درمان و ترك اعتياد به مواد مخدر71

اعتياد به شيشه 73

درمان اعتياد به شيشه 74

علائم فرد پس از ترك شيشه 74

نكاتي ضروري براي موفقيت در درمان اعتياد 74

روشهاي ترك اعتياد به مواد مخدر75

روشهاي ترك اعتياد 76

روش ترك اعتياد به شيشه 78

بوپرنورفين (قرص ترك اعتياد ) چيست ؟ 79

ترك اعتياد به مواد مخدر با چه علائم جسمي و رواني همراه است؟ 79

آيا ترك اعتياد مي تواند سلامتي فرد را به مخاطره اندازد؟ 79

روش هاي ترك اعتياد و درمان بيماران معتاد به مواد مخدر 82

  • روش اول درمان اعتيادكم كردن تدريجي ماده مخدر 92
  • روش دوم درمان اعتياد :استفاده از داروهاي  ترك اعتياد به طور سرپايي92
  • روش سوم درمان اعتياد : استفاده ازداروهاي ترك اعتياد با بستري شدن در بيمارستان92
  • روش چهارم درمان اعتياد :روش سم زدايي يا U.R.O.D92

سازش با عوارض خماري94

راهكارهاي تحمل خماري99

روش هاي ترك اعتياد و درمان بيماران معتاد به مواد مخدر 105

روش هاي ترك اعتياد به مواد مخدر(ترياك,هروئين و شيشه) 108

-روش سوم ترك اعتياد 110

بوپرنورفين (قرص ترك اعتياد ) چيست ؟ 112

ترك اعتياد به مواد مخدر با چه علائم جسمي و رواني همراه است؟ 112

مركز ترك اعتياد 113

روزهاي اوليه ترك.. 113

داروهاي ترك اعتياد به مواد مخدر114

مواد مخدر و اثرات مخرب جسمي و رواني آنها 116

تغذيه در دوره ترك اعتياد 119

آيا ترك اعتياد مي تواند سلامتي فرد را به مخاطره اندازد؟ 121

مركز ترك اعتياد 122

روزهاي اوليه ترك.. 123

داروهاي ترك اعتياد به مواد مخدر 123

مرحله نخست درمان، سم‌زدايي و پايدارسازي123

شاخص‌هاي موفقيت مرحله سم‌زدايي و پايدارسازي124

شاخص هاي موفقيت در اين دوره عبارتند از: 124

تكميل سم‌زدايي124

سم‌زدايي با كلونيدين و داروهاي كمكي آن125

تجويز كلونيدين: 126

ختم درمان: 127

داروهاي كمكي127

سم زدايي با متادون127

شايع ترين عوارض جانبي متادون عبارتند از: 128

سم‌زدايي با بوپرنورفين129

تداخل دارويي: 130

سم‌زدايي فوق سريع Ultrarapid Opioid Detoxification(UROD) 130

موارد منع انجام مطلق: 131

سم زدايي سريع132

درمان‌هاي طب جايگزين133

آيا اعتياد درمان پذير است؟ 134

داستان اعتياد از اين قرار است كه: 140

كدام داروي گياهي به ترك اعتياد كمك ميكند؟ 142

مواد مخدر و مغز148

مغز چگونه ارتباط برقرار مي كند؟ 149

مواد مخدر چگونه بر مغز تاثير مي گذارد؟ 150

مواد مخدر چگونه در مغز انسان احساس سرخوشي و نشئگي ايجاد مي كنند؟ 150

چرا مصرف مواد مخدر بيشتر از احساس لذت طبيعي اعتياد آور است؟ 151

اگر به مصرف مواد مخدر ادامه دهيد چه اختلالي در مغز شما ايجاد مي شود؟ 151

مصرف طولاني مدت مواد مخدر چگونه برمدارهاي مغزي تاثير مي گذارند؟ 152

مصرف مواد مخدر چه تغييرات ديگري در مغز ايجاد مي كند؟ 152

چه مدت مواد مخدر در بدن انسان باقي مي ماند؟ 153

چه چيزي در تست اعتياد و مواد مخدر تاثير مي گذارد؟ 153

چطور مواد مخدر را زودتر از بدن بيرون كني؟ 154

ورزش.. 155

مواد مخدر و بيماري ها 159

اچ آي وي و ايدز 160

هپاتيت.. 161

عوارض قلبي و عروقي162

مشكلات دستگاه تنفسي162

آسيب هاي كبد و كليه 163

مشكلات مغز و اعصاب.. 163

مشكلات بهداشت رواني164

سرطان164

عوارض دوران بارداري164

ساير اثرات سلامتي164

منابع169

 

  مقدمه

معتادان به مواد مخدر خود را فهيم تر از ديگران مي دانند به ويژه در حالت خماري خود را صاحب حق دانسته و از همه طلبكار و متوقع هستند و در رابطه با انجام نشدن كارها و خواسته هايشان و خطاهاي زندگي شان همه را مقصر مي دانند جز خودشان، چرا كه بارزترين خصيصه رواني آن ها، خود شيفتگي است. آن ها رفيق بد و همسر ناسازگار يا رفتار نادرست والدين را به عنوان عوامل گرايش خود به اعتياد در اولويت قرار مي دهند.كليه معتادان انسان هايي ظريف و زود رنج هستند و در بين معتادان فردي كه اراده قوي داشته باشد تاكنون مشاهده نشده است. لذا كساني كه پايداري و ثبات رواني ضعيف دارند يا به قول خودشان لطيف مي باشند بيشتر گرايش به مواد مخدر پيدا مي كنند و اين ها بيشتر مصرف مواد را تفنني آغاز كرده اند كه اندك اندك به صورت نيازشان در مي آيد

روان شناختي معتاد پرگويي و احياناً دروغ گويي به خصوص در حالت نشئگي از خصايص ديگر شخصيتي آن ها است. بيشتر آن

دانلود تحقيق و پژوهش اعتياد به مواد مخدر، روانشناسي معتاد و دارو درماني اعتياد

تحقيق و پژوهش اعتياد به مواد مخدر، روانشناسي معتاد و دارو درماني اعتياد،

     ادامهـ مطلبـ          نظرات (0)

         تحليل فقهي و حقوقي مجازات اعدام در اسلام

بازدید :    ۱۷ تير ۱۳۹۷    ۰۶:۴۷:۰۳    مهندس موسوي

تحليل فقهي و حقوقي مجازات اعدام در اسلام

اعدام از ديرباز ميان بشر بعنوان يكي از مجازاتها متداول بوده و در اسلام هم از اين مجازات استفاده شده است در اين نوشته هدف آن است كه با نشان دادن موارد استفاده از مجازا ت قتل (اعدام) در فقه اسلامي اثبات شود كه شارع اسلام در تشريع چنين مجازاتي ناظر به ايجاد ترس و واهمه دربزهكاران بوده و لذا با استفاده از باور ديني،پيروان خود را به عفو و اغماض درمورد

دانلود تحليل فقهي و حقوقي مجازات اعدام در اسلام


تحليل فقهي و حقوقي مجازات اعدام در اسلام Jurisprudential and Legal Analysis of the Death Penalty in Islam اعدام مجازات اعدام اعدام در اسلام مجازات اعدام در اسلام قتل عفو قصاص تشريع
دسته بندي حقوق
فرمت فايل docx
حجم فايل 756 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 39

پيشگفتار:

جرايم و مجازات‌‌ها در حقوق اسلامي از مواردي است كه شريعت اسلامي برايتنظيم جامعه و ايجاد امنيت، بسيار بر آن تأكيد دارد و هر چه جرايم سنگينباشد مجازات آن نيز به تناسب سنگين‌تر خواهد بود. يكي از اين مجازات‌‌ها كهاسلام به رعايت آن به عنوان حد الهي توجه ويژه دارد، حكم اعدام برايمواردي از مجازات‌‌ها مي‌باشد، كه امروزه اين حكم توسط بسياري از كشورهايدنيا مورد انتقاد قرار گرفته است. لذا بر آن شديم در اين باره تحقيقي انجامدهيم تا در راستاي آن به سؤالات زير بر اساس منابع مهم فقهي و حقوقي پاسخي داده باشيم:

  1. آيا حكم اعدام در اديان و ملت‌‌هاي پيش از اسلام بوده، يا حكم تأسيسي اسلام است؟
  2. فلسفه‌ي مجارت‌‌ها به ويژه فلسفه‌ي اعدام در اسلام چيست؟
  3. در اسلام، حكم اعدام بر چه مواردي جاري مي‌شود؟
  4. ديدگاه موافقين و مخالفين حكم اعدام چيست؟
  5. اجراي اين حكم در عصر حاضر با شرايط زماني و مكاني، از نظر دين اسلام چگونه است؟
  6. اميد است كه بتوانيم به اين مهم دست يابيم.

مقدمه

مجازات اعدام پيشينه‌اي بسيار طولاني در ميان ملتهاي گذشته دارد، به‌گونه‌اي كه مي‌توان سابقه آن را با پديد آمدن زندگي اجتماعي بشر همزمان دانست؛ ليكن در هر دوره يا منطقه‌اي كه از وجود حاكميت و قانون محروم بوده‌اند مجازاتها از جمله اعدام، بيشتر به صورت انتقام فردي و به وسيله جنگهاي تن به تن و طايفه‌اي اعمال مي‌شده است، به‌گونه‌اي كه گاه در برابر كشته شدن يك نفر از يك قبيله، دهها نفر از قبيله قاتل كشته مي‌شدند و چه بسا اين امر به كشمكش در سالهاي متمادي منجر مي‌شد؛ ولي در هر دوره يا منطقه كه از وجود حاكميت و قانون بهره‌مند بوده‌اند مجازاتها تقريباً به صورت قانونمند بوده و از روشهاي متعادل‌تري بهره مي‌جسته‌اند.[1]

يكي از قديمي‌ترين قوانيني كه بشر به ثبت رسانده و مجازات اعدام در آن قانونمند بوده قانون حمورابي در 2000 سال پيش از ميلاد است. در اين قانون، جرايمي مانند شهادت دروغي كه به قتل انساني بينجامد، تحريك بردگان به فرار يا مخفي كردن آنان، سرقت بچه، سرقت از منزل شاه يا معبد، راهزني، زنا با زنان شوهردار و... مجازات اعدام در پي داشته است.[2]قانون آشوري از ديگر قوانين پيش از ميلاد است كه در آن براي برخي جرمها از جمله سرقت، مجازات اعدام در نظر گرفته شده بود. گاه نيز متهم را با داوري خدايان، كيفر مي‌دادند يا گناهكار را پا بسته در آب مي‌انداختند.[3]در ايران قديم نيز كيفر اعدام رايج بود؛ هخامنشيان براي جرمهايي خاص مانند خيانت به وطن، هتك ناموس، لواط و تجاوز به حرمت كاخ شاهي مجازات مرگ را در نظر گرفته بودند.ساسانيان نيز براي برخي جرايم به ويژه جرايمي كه ضدّ پادشاه يا حكومت صورت مي‌گرفت مجازات اعدام توأم با شكنجه بدني همچون بريدن گوش، بيني و زبان را اعمال مي‌كردند.[4]

افزون بر وجود اعدام در آيينهاي غير الهي اين مجازات در شرايع الهي همچون يهوديت، مسيحيت و آيين زرتشت نيز معمول بوده است. در ميان يهوديان جرمهايي مانند عبادت ديگر خدايان، آدم ربايي، لعنت كردن پدر و مادر، كار كردن در روز شنبه، زنا، لواط، آميزش با حيوانات و قتل عمد مجازات اعدام در پي داشته است. در مسيحيت جز براي ارتداد كه كيفر اعدام را به دنبال داشته جرمهاي ديگري كه چنين مجازاتي داشته باشد به چشم نمي‌خورد.

در دين زرتشت نيز جرمهايي مانند ترك ازدواج، دفن ميت بدون دانستن احكام مربوط به آنو... موجب اعدام بوده است. قرآن كريم نيز به موارد متعددي از وجود اين مجازاتها در آيينهاي غير الهي و شرايع الهي پيشين اشاره كرده است؛ مانند تهديد شدن نوح(عليه السلام) از سوي قوم خويش به سنگسار* به جرم تبليغ آيين توحيد:قالوا لَئِن لَم تَنتَهِ ينوحُ لَتَكونَنَّ مِنَ المَرجومين»(شعراء/26،116)، تهديد ابراهيم(عليه السلام)به همين مجازات از سوي قوم وي (مريم/19، 46)، دستور اعدام ابراهيم(عليه السلام) و عملي ساختن آن با افكندن آن حضرت در آتش:«قالوا حَرِّقوهُ وانصُروا ءالِهَتَكُم اِن كُنتُم فعِلين * قُلنا ينارُ كوني بَردًا وسَلمًا عَلي اِبرهيم»(انبياء/21،68 69؛ عنكبوت/29، 24؛ صافّات 37/، 97 98)، تهديد شعيب به سنگسار شدن (هود/11، 91)، ترس موسي از اعدام خود به دست فرعون به سبب كشتن قبطي:«ولَهُم عَلَيَّ ذَنبٌ فَاَخافُ اَن يَقتُلون»(شعراء/26،14؛ قصص/28، 33)، نيز تهديد آن حضرت به اعدام از سوي فرعون به اتهام تغيير دين آنان يا فساد در زمين:«وقالَ فِرعَونُ ذَروني اَقتُل موسي وليَدعُ رَبَّهُ اِنّي اَخافُ اَن يُبَدِّلَ دينَكُم اَو اَن يُظهِرَ فِي‌الاَرضِ الفَساد»(غافر/40،26)، تهديد ساحران به دار زدن به جرم ايمان آوردن آنان به موسي(عليه السلام):«لاَُصَلِّبَنَّكُم اَجمَعين»(اعراف/7،124؛ طه/20، 71؛ شعراء/26، 49)، تهديد به سنگسار گروهي از انبيا از سوي اصحاب القريه (يس/36، 18)، خبر دادن يوسف(عليه السلام) از به صليب كشيده شدن همبند او:«يصحِبَيِ السِّجنِ اَمّا اَحَدُكُما فَيَسقي رَبَّهُ خَمرًا واَمّا الأخَرُ فَيُصلَبُ»(يوسف/12،41)، اعدام برخي از انبياي بني‌اسرائيل:«ويَقتُلونَ النَّبِيّينَ بِغَيرِ الحَقِّ»(بقره/2،61 و نيز آل‌عمران/3، 21) كه برخي، انبياي مورد نظر را حضرت يحيي و زكريا(عليهما السلام)دانسته‌اند كه به اتهامهاي واهي از سوي حاكم عصر خويش اعدام شدند، اقدام به اعدام عيسي(عليه السلام) و نجات آن حضرت از اين امر و اعدام اشتباهي فردي ديگر به جاي وي:«و قَولِهِم اِنّا قَتَلنَا المَسيحَ عيسَي ابنَ مَريَمَ رَسولَ اللّهِ وما قَتَلوهُ وما صَلَبوهُ ولكِن شُبِّهَ لَهُم... و ما قَتَلوهُ يَقيناً * بَل رَفَعَهُ اللّهُ اِلَيهِ»(نساء/4،157 158)، اعدام يا بازگرداندن اصحاب كهف به كفر از سوي حاكم عصر خويش، در صورت دست يافتن بر آنان:«اِنَّهُم اِن يَظهَروا عَلَيكُم يَرجُموكُم اَو يُعيدوكُم في مِلَّتِهِم»(كهف/18،20) و سرانجام، اعدام دسته جمعي گروهي از مؤمنان از سوي اصحاب اخدود با افكندن آنان در آتش:«قُتِلَ اَصحبُ الاُخدود * اَلنّارِ ذاتِ الوَقود * اِذ هُم عَلَيها قُعود * وهُم عَلي ما يَفعَلونَ بِالمُؤمِنينَ شُهود * وما نَقَموا مِنهُم اِلاّ اَن يُؤمِنوا بِاللّهِ العَزيزِ الحَميد»(بروج/85، 4 8)درباره اين افراد و علت اعدام آنان اقوال متعددي نقل شده؛ اما قول معروف‌تر اين است كه اينان گروهي از مسيحيان بودند كه به موجب پافشاري بر دين مسيح، از سوي حاكم عصر خويش به نام «زونواس» محكوم به اين مجازات گرديدند.[5]

 


[1]بررسي تطبيقي مجازات اعدام، ص 20

[2]همان، ص 20- 23

[3]تاريخ تمدن، ج 1، ص 319

[4]بررسي تطبيقي مجازات اعدام، ص 26 27

[5]مجمع البيان، ج 10، ص 707؛ نمونه، ج 26، ص 337 338

 

دانلود تحليل فقهي و حقوقي مجازات اعدام در اسلام

تحليل فقهي و حقوقي مجازات اعدام در اسلام،

     ادامهـ مطلبـ          نظرات (0)

         پاورپوينت نقش صنعت گردشگري در توسعه اقتصادي ايران

بازدید :    ۱۷ تير ۱۳۹۷    ۰۶:۴۶:۳۳    مهندس موسوي

پاورپوينت نقش صنعت گردشگري در توسعه اقتصادي ايران

گردشگري يا توريسم (tourism) به طور كلي به عنوان مسافرت تفريحي در نظر گرفته مي‌شود هر چند كه در سال‌هاي اخير شامل هرگونه مسافرتي مي‌شود كه شخص به واسطه آن از محيط كار يا زندگي خود خارج شود به كسي كه گردشگري مي‌كند گردشگر يا توريست (tourist) گفته مي‌شود واژه گردشگر از زماني پديد آمد كه افراد طبقه متوسط اقدام به مسافرت كردن نمودند از زماني كه مردم تو

دانلود پاورپوينت نقش صنعت گردشگري در توسعه اقتصادي ايران


نقش صنعت گردشگري در توسعه اقتصادي ايران The Role of Tourism Industry in Irans Economic Development صنعت گردشگري گردشگري صنعت گردشگري ايران ايران توريست گردشگري در ايران جهان گردي و گردشگري صنعت توريسم
دسته بندي اجتماعي
فرمت فايل pptx
حجم فايل 1215 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 23

صنعت گردشگري

گردشگري سازمان‌يافته امروزه يك صنعت بسيار مهم در تمام جهان است. اصطلاحات «توريسم» و «توريست» اولين بار در سال ۱۹۳۷ توسط  جامعه ملل مورد استفاده قرار گرفتند. گردشگري به سفر به خارج از كشور و با مدت زمان بيش از ۲۴ ساعت اطلاق مي‌شود.

جامعه ملل يا مجمع اتفاق ملل، يك سازمان بين‌المللي ميان دولتي بود كه در نتيجه امضاي عهدنامه ورساي، در طي سال‌هاي ۱۹۱۹ و ۱۹۲۰ ميلادي (۱۲۹۸ تا ۱۲۹۹ خورشيدي) تأسيس شد. اين سازمان جهاني تا سال ۱۹۴۶ ميلادي (۱۳۲۴ خورشيدي)، رسميت اجرايي داشت، كه در طي اين مدت، به تناوب ۵۸ عضو داشت، كه ۴۲ عضو از اين ۵۸ عضو، از جمله ايران به عنوان عضو اصلي و مؤسس به فعاليت مي‌پرداختند.

كشور ايران

ايران، به معني سرزمين آرياييان) كشوري در جنوب غربي آسيا و در منطقه خاورميانه با ۱٬۶۴۸٬۱۹۵ كيلومتر مربع وسعت (هجدهم درجهان) و بر پايه سرشماري سال ۱۳۹۵ داراي ۷۹٬۹۲۶٬۲۷۰ نفر جمعيت (هجدهم درجهان است كه شامل ۷۸٬۱۶۶٬۸۲۲ ايراني، ۱٬۵۸۳٬۹۷۹ افغانستاني، ۳۴٬۵۳۲ عراقي، ۱۴٬۳۲۰ پاكستاني، ۷۱۳ تركيه اي، ۲۰٬۸۴۴ ساير كشورها و ۱۰۵٬۰۶۰ اظهار نشده مي‌باشد.

ايران كشوري با چندگانگي فرهنگيست كه از گروه‌هاي زباني و نژادي بسياري تشكيل شده‌است كه به‌طور رسمي اكثريت شيعه هستند. بسياري از ايرانيان به زبان‌هاي فارسي، زبان تركي آذربايجاني، كردي، لري، بلوچي، گيلكي، تالشي و عربي عراقي صحبت مي‌كنند اما زبان رسمي در ايران زبان فارسي است. ايران به عنوان يك سرزمين و يك ملت، پيشينه‌اي كهن دارد و يكي از تاريخي‌ترين كشورهاي جهان به‌شمار مي‌رود.

 

صنعت گردشگري در ايران

صنعت گردشگري صنعتي است چند كاره در دهه هاي اخير به عنوان يك منبع براي توسعه پايدار مورد توجه بسياري از كشورهاي جهان قرار گرفته است اثرات اقتصادي گردشگري دردهه اخير مورد توجه قرار گرفته است كه از جمله اين اثرات مي توان به كسب درآمد ارزي ، افزايش درآمد ملي جامعه ميزبان ، افزايش درآمد دولت ، افزايش سرمايه گذاري ، توزيع مجدد ثروتهاي بين المللي ، افزايش اشتغال نيروي كار ، توسعه صنايع دستي و كالاهاي محلي را نام برد.

دانلود پاورپوينت نقش صنعت گردشگري در توسعه اقتصادي ايران

پاورپوينت نقش صنعت گردشگري در توسعه اقتصادي ايران،

     ادامهـ مطلبـ          نظرات (0)

         بررسي رابطه بين هوش هيجاني با كارآفريني

بازدید :    ۱۷ تير ۱۳۹۷    ۰۶:۴۶:۰۴    مهندس موسوي

بررسي رابطه بين هوش هيجاني با كارآفريني

تصور¬¬ ما از اهميت هيجانات يا اهميت تفكر در نظريه¬هاي گوناگون ا ين وسوسه را ايجاد مي¬كند كه نظريه¬اي وجود داشته باشد كه بتواند انسان و زندگي انسان را بدون يك بخش از وجود او اعم از شناخت، هيجان و يا رفتار در نظر گرفته باشد و حيات رواني او را براساس فرضيه¬هاي يك بعدي تبيين كند اما واقعيت اين است كه به جز نظريه¬هاي بسيار افراطي كه به ميزان شدت افراطي

دانلود بررسي رابطه بين هوش هيجاني با كارآفريني


بررسي رابطه بين هوش هيجاني با كارآفريني  The Relationship between Emotional Intelligence and Entrepreneurship هيجان و هوش هيجاني	 رابطه هيجان با تفكر	 اساس زيستي هيجان و هوش هيجاني	 تاريخچه هوش هيجاني	 تعاريف هوش هيجاني	 مؤلفه هاي هوش هيجاني	 هوش هيجاني از ديدگاه « كارولين سازي»	 تفاوت هوش هيجاني و هوش شناختي	 كاربردهاي هوش هيجاني	 ويژگ
دسته بندي مديريت
فرمت فايل docx
حجم فايل 319 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 90

 بيان مسئله

      امروزه بسياري از متخصصان، شرط لازم و ضروري پيشرفت را در ارتقا هوش هيجاني مي­دانند، بدون هوش هيجاني افراد نمي­توانند به سلامت زندگي، پيشرفت،كاميابي و موفقيت­هاي اجتماعي نائل شوند (الياس، ترجمه فرهمنديان، 1389). پروين (1996) در اين باره مي­گويد ديدگاه غالب اين است كه هيجانات توسط افراد تجربه مي­شود و نيز چگونگي كنار آمدن افراد از نظر هيجاني، قسمت مهمي از شخصيت آنها را تشكيل مي دهد(اسماعيلي،1389).كارسو و ماير هوش هيجاني را توانايي ارزيابي، بيان و تنظيم عاطفه خود و ديگران و استفاده­ي كارآمد از آن تعريف مي كنند بنابراين هوش هيجاني را توان استفاده از احساسات و عاطفه­ي خود و ديگران در رفتار فردي و گروهي در جهت كسب حداكثر نتايج با حداكثر رضايت مي­توان تعريف كرد. ابعاد هوش هيجاني شامل خودآگاهي، آگاهي اجتماعي، مديريت روابط و خود كنترلي مي باشد (كارسو، ماير؛ 2004).

انسان موجودي اجتماعي بوده و كارآفريني فرد در جامعه در قالب كسب وكار خود بدون جلب همراهي و رهبري موفق ديگران به ثمر نمي نشيند. در اين راستا هوش هيجاني ،قابليت درك و كنترل احساس ها و عواطف خود و ديگران است (رهنورد و جويبار،1389). كه توانايي كار كردن با ديگران و اثربخش بودن در كارآفريني راامكان پذير مي كند. به طبع كارآفرينان مختلف از احساس ها و عواطف يكساني برخوردارنيستند و آن ها در اداره و درك فرصت ها و تهديدها و شناسايي نقاط ضعف و قوت با توجه به ميزان هوش هيجاني خود ، عمل كردهاي گوناگوني دارند . هوش هيجاني مي تواند در تك تك مراحل كارآفريني جهت دهنده ي كارآفرينان باشد. چه بسياري از كارآفرينان بزرگ وجود داشته اند كه از هوش تحصيلي بالايي برخوردار نبوده اند و در دانشگاه وضعيت مطلوبي نداشته اند، اما با تكيه بر هوش هيجاني خود بزرگ ترين شركت هاي دنيا را ايجاد كرده اند. اين بدان معناست كه انسان هايي در بازار ، بسيار اثرگذار هستند كه خوب مي دانند در وراي همه ي منطق هاي رياضي و علمي، اين نيروي الهام و احساس است كه كارساز بوده و در واقع كارآفرينان موفقي كه ساختار علمي بازار را مي شناسند و هوش هيجاني را هم چون خون بدان تزريق مي كنند، شگفتي مي آفرينند. كارآفريناني كه هوش هيجاني بالايي دارند ، يعني كساني كه احساس هاي خود را به خوبي شناخته و هدايت مي كنند، احساس هاي ديگران را نيز درك كرده و هدفمند با آن برخورد مي كنند، هم چنين در اداره ي بازار ممتاز بوده و كارآفريناني موفق تر هستند.  علت انتخاب اين موضوع به اين سبب مي باشد كه ، هوش هيجاني در ايجاد رفتار كارآفريني ايفاي نقش مي كند و افرادي كه از هوش هيجاني بالاتري برخوردارند در ايجاد كسب وكار نوين و تجارت موفق تر هستند، به طوري كه هر چه افراد بيش تركارآفرين باشند، نقش هوش هيجاني به مراتب بيش ترنمايان مي شود.  هوش هيجاني به عنوان عاملي مهم براي موفقيت در محل كار شناخته شده است. كارآفرينان كساني هستند كه در محل كار خود فراتر از هنجار و عرف مي‌درخشند و در كار از ديگران پيشي مي‌گيرند. از طرفي  براي كارآفرين كه فعاليت اقتصادي منحصر به فرد خود را در عمل اغاز مي‌كند، اين تجربه مملو از اشتياق، عجز و ناكامي، اضطراب و كار سخت است.از آنچه در بالا ذكر شده مي توان دريافت كه كارآفريندر طول فرايند كارآفريني با تضادها ي هيجاني فراواني روبرو مي شود،از يك سو اشتياق و از سوي ديگر عجز و ناكامي و اضطراب.پس چنانچه از لحاظ خوداگاهي هيجاني قوي نباشد نمي‌تواند منابع اشتياق و يا عجز ناكامي را شناسايي نمايد و در نتيجه احتمال موفقيت او بسيار كم مي شود. از سوي ديگر فردي كه از خودآگاهي هيجاني بالايي برخوردار باشد با شناسايي منابع اشتياق و تجزيه و تحليل عوامل،از اين نيرو همانند يك عاملي جلو برنده استفاده كرده،منابع اضطراب و ناكامي را از قبل شناسايي و با برنامه ريزي نقش اين عوامل را كاهش مي دهد.  اما تاكنون تلاش هاي اندكي براي شناسايي ويژگي هاي هوش هيجاني در مورد اين كه چه نقشي را در فرايند ويژه در ميان دانشجويان از اهميت بسيار بالايي برخوردار است (قاسمي و اسدي، 1389).  از اين روي در اين پژوهش سعي شده به اكتشاف بررسي رابطه بين هوش هيجاني با كارآفريني دانشجويان پيام نور واحد شيروان در سال تحصيلي96 -1395  پرداخته شود.

اهميت و ضرورت پژوهش :

هوش هيجاني داستاني نگفته در پس پديده كارآفريني است. فرآيند كارآفريني را فراتر از شغل و حرفه و يك شيوه زندگي مي باشد. به طوري كه خلاقيت و نواوري، عشق به كار و تلاش مستمر، پويايي، مخاطره‌پذيري، اينده‌نگري، ارزش آفريني، ارمان‌گرايي، فرصت‌گرايي، نياز به پيشرفت، مثبت انديشي، زير بنا و اساس زندگي كار افرينانه مي‌باشد. در اين زندگي شكست مفهومي نداشته و بعنوان پله اي براي بالا رفتن، موقعيتي براي آموختن، تصور ناقصي از واقعيت، ابهامي كه در هدف وجود دارد و واقعه اي كه هنوز فوايد آن تبديل به سود نشده شناخته مي‌شود.خصوصياتي همچون جستجو به دنبال فرصت‌ها، به جان خريدن خطرات، و اصرار در تحقق ايده‌ها در مجموع ديدگاه خاصي را تشكيل مي‌دهند كه كارآفرينان را به تصوير مي‌كشد.در اين ديدگاه كارآفرينان عبارتند از: افرادي كه مهارت‌هاي عاطفي‌شان به خوبي رشد يافته، از زندگي خويش خرسندند، كارآمد بوده و عاداتي فكري‌‌شان از انها افرادي مولد و كارآمد مي‌سازد؛ افرادي كه نمي‌توانند بر زندگي عاطفي خودتسلط داشته باشند، درگيرشان در كشمكش‌هاي دروني‌ مانع تمركز و تفكر روشن در كار مي‌شود.

امروزه شواهد جديد اين نكته را بيان مي‌دارند كه و هوش هيجاني در منشا كارآفريني نقش مهمي را ايفا مي‌كنند، اما تاكنون تلاش‌هاي اندكي براي اثبات اين موضوع انجام شده است. تاكنون درباره ي سنجش هوش هيجاني و ابعاد آن و ارتباط آن با ديگر متغيرهاتحقيق هاي زيادي انجام شده است . به عنوان مثال سيوناتان و فكن (2002 )،  به بررسي رابطه بين رهبري و هوش هيجاني،پرتريدز و همكاران(2004) بررسي ارتباط بين هوش هيجاني و پيشرفت تحصيلي،پرداخته اند.در رابطه با بررسي ميزان كارآفريني و رابطه يا تفكيك آن از هوش هيجاني ، كه عرصه ي مطالعاتي جديد و موضوعي نوين - چه از منظر هوش هيجاني و چه از ديدگاه كارآفريني است، مطالعه ها و تحقيق هاي اندكي انجام شده است . از اين روي در اين پژوهش تلاش شده تا به اكتشاف جنبه هايي از حقيقت پرداخته و اين موضوع بررسي مي شود كه آيا اصولا بين هوش هيجاني و ميزان كارآفريني رابطه اي وجود دارد؟ و اگر ارتباطي وجود دارد آيا بين ميزان كارآفريني افراد در سطوح مختلف و هوش هيجاني و ابعاد آن تفاوت معناداري وجود دارد يا نه؟

دانلود بررسي رابطه بين هوش هيجاني با كارآفريني

بررسي رابطه بين هوش هيجاني با كارآفريني،

     ادامهـ مطلبـ          نظرات (0)

         نمونه سوالات بهياري ويژه دانش آموزان ورودي دبيرستان پايه دهم

بازدید :    ۱۷ تير ۱۳۹۷    ۰۱:۳۳:۰۷    مهندس موسوي

نمونه سوالات بهياري ويژه دانش آموزان ورودي دبيرستان پايه دهم

نمونه سوالات بهياري ويژه دانش آموزان ورودي دبيرستان پايه دهم اين مجموعه جهت آندسته از دانش آموزان عزيزي فراهم شده كه قصد ورود به دبيرستان بهياري را داشته كه همان پايه دهم ميباشد نمونه سوالات آزمون بهياري ورودي دبيرستان پايه دهم كه سوالاتي فوق العاده موثر و كارآمد در آزمون مربوطه مي باشد و مطمئنا داوطلبان گرامي پس از تهيه و مطالعه دقيق نمونه سوالات مربوطه بطور قطع و يقين موفق خواهند شد و با خاطر مطمئن خود را

دانلود نمونه سوالات بهياري ويژه دانش آموزان ورودي دبيرستان پايه دهم

آزمون بهياري بهورزي ورودي دبيرستان پايه دهم دانش آموزان دبيرستان بهياري كمك بهياري ورودي پايه دهم نمونه سوالات اختصاصي عمومي پاسخنامه جواب پاسخ دانلود رايگان دانلود فايل استخدامي 1395 95 1394 94 آزمون استخدامي1394 94 1395 95 دستگاههاي اجرايي هلال احمر پاسخنامه دفترچه آزمون بهياري اختصاصي مصاحبه عمومي نمونه سوالات
دسته بندي پرستاري
فرمت فايل pdf
حجم فايل 4062 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 266

اين مجموعه جهت آندسته از دانش آموزان عزيزي فراهم شده كه قصد ورود به دبيرستان بهياري را داشته كه همان پايه دهم ميباشد نمونه سوالات آزمون بهياري ورودي دبيرستان پايه دهم كه سوالاتي فوق العاده موثر و كارآمد در آزمون مربوطه مي باشد و مطمئنا داوطلبان گرامي پس از تهيه و مطالعه دقيق نمونه سوالات مربوطه بطور قطع و يقين موفق خواهند شد و با خاطر مطمئن خود را در ليست قبول شدگان آزمون امسال ببينند.درهرحال اين مجموعه گرانبها فوق العاده كارآمد و موثر در قبولي آزمون مربوطه بوده و هرگز شما را نااميد و پشيمان نميكند و نخواهد كرد انشاالله…

نمونه سوالات بهياري ويژه دانش آموزان ورودي دبيرستان پايه دهم،

     ادامهـ مطلبـ          نظرات (0)

         پرسشنامه دلبستگي مكان

بازدید :    ۱۶ تير ۱۳۹۷    ۰۹:۴۳:۳۶    مهندس موسوي

پرسشنامه دلبستگي مكان

پرسشنامه دلبستگي مكان

دانلود پرسشنامه دلبستگي مكان


دلبستگي مكان هويت مكان دلبستگي عاطفي وابستگي مكان
دسته بندي پرسشنامه
فرمت فايل docx
حجم فايل 15 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 2

پرسشنامه دلبستگي مكان

اين مقياس توسط صفارينيا(1390)، بر اساس نظريه لو و آلتمن(1992) و مطالعات تجربي جورجنسن و استدمن(2001) و كيل، موون و تارانت(2004) ساخته شده است. كه ديدگاه نگرشي نسبت به دلبستگي مكان دارند. مقياس مذكور، مشتمل بر 22 سوال  مي باشد كه سه حيطه شناختي (هويت مكان)، عاطفي (دلبستگي عاطفي) و رفتاري (وابستگي مكان و پيوند اجتماعي)، دلبستگي مكان را مي سنجد.

 

شيوه نمره گذاري

براي نمره گذاري از مقياس پنج درجه اي ليكرت استفاده شده است.

كاملاً موافق = 5

موافق = 4

بي نظر= 3

مخالف = 2

كاملاً مخالف = 1

بنابراين حداق و حداكثر نمره كه بدست مي آيد به ترتيب 22 و 110 خواهد بود.

 

پايايي و روايي

ميزان پايايي پرسشنامه با استفاده آلفاي كرونباخ 92/0 و با استفاده از بازآزمايي 91/0 به دست آمده كه نشان دهنده پايايي رضايتبخش اين پرسشنامه است. همچنين اين پرسشنامه از روايي صوري و سازه خوبي برخوردار است.

دانلود پرسشنامه دلبستگي مكان

پرسشنامه دلبستگي مكان،

     ادامهـ مطلبـ          نظرات (0)

         نمونه سوالات بهياري ويژه دانش آموزان ورودي دبيرستان پايه دهم

بازدید :    ۱۶ تير ۱۳۹۷    ۰۹:۱۵:۱۶    مهندس موسوي

نمونه سوالات بهياري ويژه دانش آموزان ورودي دبيرستان پايه دهم

اين مجموعه جهت آندسته از دانش آموزان عزيزي فراهم شده كه قصد ورود به دبيرستان بهياري را داشته كه همان پايه دهم ميباشد نمونه سوالات آزمون بهياري ورودي دبيرستان پايه دهم كه سوالاتي فوق العاده موثر و كارآمد در آزمون مربوطه مي باشد و مطمئنا داوطلبان گرامي پس از تهيه و مطالعه دقيق نمونه سوالات مربوطه بطور قطع و يقين موفق خواهند شد و با خاطر مطمئن خود را

دانلود نمونه سوالات بهياري ويژه دانش آموزان ورودي دبيرستان پايه دهم


آزمون بهياري بهورزي ورودي دبيرستان پايه دهم دانش آموزان دبيرستان بهياري كمك بهياري ورودي پايه دهم نمونه سوالات اختصاصي عمومي پاسخنامه جواب پاسخ دانلود رايگان دانلود فايل استخدامي 1395 95 1394 94 آزمون استخدامي1394 94 1395 95 دستگاههاي اجرايي هلال احمر پاسخنامه دفترچه آزمون بهياري اختصاصي مصاحبه عمومي نمونه سوالات
دسته بندي پرستاري
فرمت فايل pdf
حجم فايل 4062 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 266

اين مجموعه جهت آندسته از دانش آموزان عزيزي فراهم شده كه قصد ورود به دبيرستان بهياري را داشته كه همان پايه دهم ميباشد نمونه سوالات آزمون بهياري ورودي دبيرستان پايه دهم كه سوالاتي فوق العاده موثر و كارآمد در آزمون مربوطه مي باشد و مطمئنا داوطلبان گرامي پس از تهيه و مطالعه دقيق نمونه سوالات مربوطه بطور قطع و يقين موفق خواهند شد و با خاطر مطمئن خود را در ليست قبول شدگان آزمون امسال ببينند.درهرحال اين مجموعه گرانبها فوق العاده كارآمد و موثر در قبولي آزمون مربوطه بوده و هرگز شما را نااميد و پشيمان نميكند و نخواهد كرد انشاالله...

دانلود نمونه سوالات بهياري ويژه دانش آموزان ورودي دبيرستان پايه دهم

نمونه سوالات بهياري ويژه دانش آموزان ورودي دبيرستان پايه دهم،

     ادامهـ مطلبـ          نظرات (0)

         تحقيق و مقاله اي در مورد خواص و وِزگي گياهان دارويي

بازدید :    ۱۶ تير ۱۳۹۷    ۰۹:۱۱:۳۶    مهندس موسوي

تحقيق و مقاله اي در مورد خواص و وِزگي گياهان دارويي

تحقيق و مقاله اي در مورد خواص و وِزگي گياهان دارويي

دانلود تحقيق و مقاله اي در مورد خواص و وِزگي گياهان دارويي


تحقيق و مقاله اي در مورد خواص و وِزگي گياهان دارويي
دسته بندي مهندسي كشاورزي
فرمت فايل doc
حجم فايل 1026 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 30

  توجه: اين فايل ميتواند هم به عنوان تحقيق و هم به عنوان مقاله مورد استفاده قرار گيرد

(قابل ويرايش و اماده پرينت)Wordفرمت :

تعداد صفحات: 30

تصوير:اين فايل داراي تصوير مي باشد

برخي از سر فصل ها:

گياه ترشك

گياه مريم گلي

گياه گل گاو زبان

گياه سريش

گياه گل نسترن

گياه جوشير (جاشير)

گياه نعناع

گياه گل پروانه (گل ارغواني

گياه بادام وحشي

گياه گشنيز كوهي

گياه اورس

گياه آويشن كوهي

گياه ماشك گل خوشه اي

گياه لاله واژگون

چكيده:

ترشك

اين گياه در مناطق معتدل كشور ما رويش دارد و از قديم الايام به عنوان يك سبزي مفيد و مؤثر از آن استفاده  مي شده است. گرچه در رابطه با مسائل غذايي از آن استفاده هاي فراواني مي شده ؛ ولي اكنون اين استفاده كاهش يافته است و در عوض موارد درماني اين گياه افزايش پيدا كرده و در همه زمينه ها از آن استفاده مي شود و هيچگونه عارضه اي ندارد.......... 

دانلود تحقيق و مقاله اي در مورد خواص و وِزگي گياهان دارويي

تحقيق و مقاله اي در مورد خواص و وِزگي گياهان دارويي،

     ادامهـ مطلبـ          نظرات (0)

         تناسب جرم و مجازات در قانون جديد مجازات اسلامي

بازدید :    ۱۶ تير ۱۳۹۷    ۰۹:۱۱:۰۳    مهندس موسوي

تناسب جرم و مجازات در قانون جديد مجازات اسلامي

فرشته عدالت را اغلب با ترازويي تصوير مي كنند كه داراي دو كفه متعادل هم است لذا همه افراد در صورت ارتكاب جرم ، تحت تعقيب قرار خواهند گرفت ( اصل قانوني بودن تعقيب) و نبايد آن را به تساوي در برخورد و تعيين مجازات تعبير كرد اصل تناسب‌ جرم و مجازات،به عـنوان يـكي از اصـول حاكم بر تعيين مجازات‌ها،در سال‌هاي اخير مورد توجه‌ بيشتري قرار گرفته استعل

دانلود تناسب جرم و مجازات در قانون جديد مجازات اسلامي


تناسب جرم و مجازات در قانون جديد مجازات اسلامي The proportion of crime and punishment from the point of view of Islam تناسب جرم و مجازات از ديدگاه اسلام تناسب قانون جرم مجازات اعاده دادرسي مفاهيم تناسب در قرآن معيار قانوني تناسب قانوني تناسب قضايي شاخص هاي تناسب قضايي
دسته بندي حقوق
فرمت فايل docx
حجم فايل 119 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 31

     قانون گذار براي جرم انگاري اعمال در جامعه با محدوديتهاي مختلفي مواجه است برخي از اين محدوديتها مربوط به  مجازات‌هاي نامتناسب،هستند اينها مجازات‌هايي هستند كه بدون توجه به معيارهاي تناسب ميان جرم و مجازات يعني معيار صدمه وارده،اهميت مطلق و نسبي جرايم،نوع جرم ارتكابي و خصوصيات شخصيتي مجرم و درجه و نوع تقصير بزه‌ديده تعيين و يا اعمال مي‌شوند.بنابراين، در نظر گرفتن اهداف كيفر شناختي يعني تنبيه و اصلاح مجرم،پيشگيري عمومي و خصوصي و تأمين دفاع اجتماعي به عنوان بخشي از معيارهاي تناسب با فلسفه وجودي اصل تناسب مغاير است.علت اصلي ممنوعيت مجازات‌هاي نامتناسب در نظام بين المللي حقوق بشر و همچنين‌ نظام‌هاي حقوقي داخلي،ممنوعيت استفاده ابزاري از انسان و احترام به حيثيت و كرامت ذاتي‌ اوست.

   چگونگي تعيين و اعمال مجازات‌ها يكي از‌ موضوعات مهم و اساسي در مقولهء حقوق كيفري‌ بوده است زيرا پس از آنكه چرائي مجازات مشخص شد و به اين نتيجه رسـيديم كه مجازات،امري‌ موجّه است بايد تعيين كنيم كه اين مجازات‌ چگونه‌ تخصيص يابد.مسلما چگونگي مجازات‌ نمي‌تواند از چرائي آن منفك باشد.

   قانونگذار در ايران به اعتبار ميزان لطمه نوع جرم را به جرم قابل گذشت و غير قابل گذشت تقسيم بندي مي كند و در جرايم قابل گذشت تعقيب را به شكايت شاكي خصوصي منوط مي داند ولي مهم اين است كه از نظر قانون گذار عمل جرم انگاري شده آن قدر حدت و شدت دارد كه مستلزم واكنش اجتماعي از نوع كيفري باشد قانون گذار در ايران با توجه به اصل 9 قانون اساسي به ممنوعيتهايي اشاره كرده است: " هيچ مقامي حق ندارد به نام استقلال و تماميت ارضي كشور حقوق و آزاديهاي مشروع را هر چند با وضع قوانين و مقررات سلب كند"

1-   تعريف مساله و بيان سؤالهاي اصلي تحقيق:

الف - در اين تحقيق مي خواهيم بدانيم معيار تناسب جرم و مجازات چيست؟ و آيا اين معيار يا معيارها در قانون جديد مجازات اسلامي رعايت شده است يا خير؟

ب-  آثار و ضمانت اجراي عدم رعايت تناسب جرم و مجازات در قانون جديد مجازات اسلامي چيست؟

اهميت تحقيق

      مقنن در شاهراه جرم انگاري با موانع و محدوديت هايي روبروست كه اين محدوديت ها مقبوليت و يا عدم مقبوليت قانون وضع شده در بين مردم را نشان مي دهد. امروزه در نظام هاي حقوقي بسياري از كشورها «حق قرار نگرفتن انسان در معرض مجازات هاي نامتناسب» يكي از اصول بنيادين حقوق شهروندي در قلمرو حقوق جزائي تلقي مي شود و نيز وجود تناسب ميان جرم و مجازات از ملزومات رسيدن به عدالت، اين گمشده بشر در طول دوران متمادي تاريخ است. تعيين مجازات نامتناسب عواقب خطرناكي اعم از دلسردي تابعان حقوق جزا و خودكامگي قضات و قانونگذاران و ... را در قبال دارد. با اين اوصاف و با توجه به اينكه اين اصل در بسياري از حالات مقدم بر ديگر اصول است؛ فلذا مطالعه آن در حقوق ايران بسيار ضروري به نظر مي­رسد.

پيشينه تحقيق

      به دليل اهميت ذكر شده تحقيق در سطور بالا تعداد زيادي مطالب در زمينه تناسب جرم و مجازات صورت گرفته است از جمله كتاب تناسب جرم و مجازات نوشته دكتر منصور رحمدل يا پايان نامه دوره دكتري جعفر يزديان جعفري در خصوص بررسي مباني و چگونگي تعيين مجازات متناسب در حقوق كيفري، رساله دكتري حقوق جزا و جرمشناسي، دانشگاه تهران: 1384 و يا پايان نامه كارشناسي ارشد سركار خانم فاطمه رضايي امين تحت عنوان تناسب جرم و مجازات از ديدگاه اسلام دانشكده الهيات و علوم انساني دانشگاه پيام نور 1388

همچنين در سايتهاي اينترنتي در اين زمينه نيز مطالب زيادي به چشم مي­خورد.

دانلود تناسب جرم و مجازات در قانون جديد مجازات اسلامي

تناسب جرم و مجازات در قانون جديد مجازات اسلامي،

     ادامهـ مطلبـ          نظرات (0)

         تناسب جرم و مجازات در قانون جديد مجازات اسلامي

بازدید :    ۱۶ تير ۱۳۹۷    ۰۹:۱۰:۲۴    مهندس موسوي

تناسب جرم و مجازات در قانون جديد مجازات اسلامي

فرشته عدالت را اغلب با ترازويي تصوير مي كنند كه داراي دو كفه متعادل هم است لذا همه افراد در صورت ارتكاب جرم ، تحت تعقيب قرار خواهند گرفت ( اصل قانوني بودن تعقيب) و نبايد آن را به تساوي در برخورد و تعيين مجازات تعبير كرد اصل تناسب‌ جرم و مجازات،به عـنوان يـكي از اصـول حاكم بر تعيين مجازات‌ها،در سال‌هاي اخير مورد توجه‌ بيشتري قرار گرفته استعل

دانلود تناسب جرم و مجازات در قانون جديد مجازات اسلامي


تناسب جرم و مجازات در قانون جديد مجازات اسلامي The proportion of crime and punishment from the point of view of Islam تناسب جرم و مجازات از ديدگاه اسلام تناسب قانون جرم مجازات اعاده دادرسي مفاهيم تناسب در قرآن معيار قانوني تناسب قانوني تناسب قضايي شاخص هاي تناسب قضايي
دسته بندي حقوق
فرمت فايل docx
حجم فايل 119 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 31

     قانون گذار براي جرم انگاري اعمال در جامعه با محدوديتهاي مختلفي مواجه است برخي از اين محدوديتها مربوط به  مجازات‌هاي نامتناسب،هستند اينها مجازات‌هايي هستند كه بدون توجه به معيارهاي تناسب ميان جرم و مجازات يعني معيار صدمه وارده،اهميت مطلق و نسبي جرايم،نوع جرم ارتكابي و خصوصيات شخصيتي مجرم و درجه و نوع تقصير بزه‌ديده تعيين و يا اعمال مي‌شوند.بنابراين، در نظر گرفتن اهداف كيفر شناختي يعني تنبيه و اصلاح مجرم،پيشگيري عمومي و خصوصي و تأمين دفاع اجتماعي به عنوان بخشي از معيارهاي تناسب با فلسفه وجودي اصل تناسب مغاير است.علت اصلي ممنوعيت مجازات‌هاي نامتناسب در نظام بين المللي حقوق بشر و همچنين‌ نظام‌هاي حقوقي داخلي،ممنوعيت استفاده ابزاري از انسان و احترام به حيثيت و كرامت ذاتي‌ اوست.

   چگونگي تعيين و اعمال مجازات‌ها يكي از‌ موضوعات مهم و اساسي در مقولهء حقوق كيفري‌ بوده است زيرا پس از آنكه چرائي مجازات مشخص شد و به اين نتيجه رسـيديم كه مجازات،امري‌ موجّه است بايد تعيين كنيم كه اين مجازات‌ چگونه‌ تخصيص يابد.مسلما چگونگي مجازات‌ نمي‌تواند از چرائي آن منفك باشد.

   قانونگذار در ايران به اعتبار ميزان لطمه نوع جرم را به جرم قابل گذشت و غير قابل گذشت تقسيم بندي مي كند و در جرايم قابل گذشت تعقيب را به شكايت شاكي خصوصي منوط مي داند ولي مهم اين است كه از نظر قانون گذار عمل جرم انگاري شده آن قدر حدت و شدت دارد كه مستلزم واكنش اجتماعي از نوع كيفري باشد قانون گذار در ايران با توجه به اصل 9 قانون اساسي به ممنوعيتهايي اشاره كرده است: " هيچ مقامي حق ندارد به نام استقلال و تماميت ارضي كشور حقوق و آزاديهاي مشروع را هر چند با وضع قوانين و مقررات سلب كند"

1-   تعريف مساله و بيان سؤالهاي اصلي تحقيق:

الف - در اين تحقيق مي خواهيم بدانيم معيار تناسب جرم و مجازات چيست؟ و آيا اين معيار يا معيارها در قانون جديد مجازات اسلامي رعايت شده است يا خير؟

ب-  آثار و ضمانت اجراي عدم رعايت تناسب جرم و مجازات در قانون جديد مجازات اسلامي چيست؟

اهميت تحقيق

      مقنن در شاهراه جرم انگاري با موانع و محدوديت هايي روبروست كه اين محدوديت ها مقبوليت و يا عدم مقبوليت قانون وضع شده در بين مردم را نشان مي دهد. امروزه در نظام هاي حقوقي بسياري از كشورها «حق قرار نگرفتن انسان در معرض مجازات هاي نامتناسب» يكي از اصول بنيادين حقوق شهروندي در قلمرو حقوق جزائي تلقي مي شود و نيز وجود تناسب ميان جرم و مجازات از ملزومات رسيدن به عدالت، اين گمشده بشر در طول دوران متمادي تاريخ است. تعيين مجازات نامتناسب عواقب خطرناكي اعم از دلسردي تابعان حقوق جزا و خودكامگي قضات و قانونگذاران و ... را در قبال دارد. با اين اوصاف و با توجه به اينكه اين اصل در بسياري از حالات مقدم بر ديگر اصول است؛ فلذا مطالعه آن در حقوق ايران بسيار ضروري به نظر مي­رسد.

پيشينه تحقيق

      به دليل اهميت ذكر شده تحقيق در سطور بالا تعداد زيادي مطالب در زمينه تناسب جرم و مجازات صورت گرفته است از جمله كتاب تناسب جرم و مجازات نوشته دكتر منصور رحمدل يا پايان نامه دوره دكتري جعفر يزديان جعفري در خصوص بررسي مباني و چگونگي تعيين مجازات متناسب در حقوق كيفري، رساله دكتري حقوق جزا و جرمشناسي، دانشگاه تهران: 1384 و يا پايان نامه كارشناسي ارشد سركار خانم فاطمه رضايي امين تحت عنوان تناسب جرم و مجازات از ديدگاه اسلام دانشكده الهيات و علوم انساني دانشگاه پيام نور 1388

همچنين در سايتهاي اينترنتي در اين زمينه نيز مطالب زيادي به چشم مي­خورد.

دانلود تناسب جرم و مجازات در قانون جديد مجازات اسلامي

تناسب جرم و مجازات در قانون جديد مجازات اسلامي،

     ادامهـ مطلبـ          نظرات (0)

          آخرین مطالب ارسالی

جدید      پاورپوينت معماري گرمابه
    نمونه سوالات بهياري ويژه دانش آموزان ورودي دبيرستان پايه دهم
    طراحي الگوي مديريت بلايا براي ايران
    نتايج بررسي ميزان باكتري و قارچ و pm در بخش هاي مختلف بيمارستاان
    دانلود فرم قرارداد اجاره نامه خام - مخصوص اجاره دادن منزل مسكوني، مغازه تجاري و غيره
    ارزيابي عملكرد كاركنان - پژوهش كارشناسي ارشد مديريت
    پروپوزال و روش تحقيق پژوهش كارشناسي ارشد مديريت با موضوع بررسي تاثير سيستمهاي انفورماتيك درعملكرد شركت تعميرات به همراه فهرست منابع و مواخذ
    پروپوزال و روش تحقيق پژوهش كارشناسي ارشد حسابداري با موضوع بررسي سيستم بودجه بندي و ارائه مدل مناسب بودجه ريزي به همراه فهرست منابع و مواخذ
    پروپوزال و روش تحقيق پژوهش كارشناسي ارشد مديريت با موضوع " تحليل ارتباط مدل تعالي EFQM و كارت امتيازي متوازن BSC " به همراه فهرست منابع و مواخذ
    پروپوزال و روش تحقيق پژوهش كارشناسي ارشد حسابداري با موضوع بررسي تطبيقي روش‌هاي موجود تجزيه و تحليل مالي به همراه فهرست منابع و مواخذ

منو

درباره ما

گروه فناوري دسيس مفتخر است به توزيع برترين فايلهاي دانشجويي درايران.كاربر گرامي شما با چند كليك ساده با اطمينان كامل فايل را آني تحويل بگيريد