تحقيق با موضوع حجاب

فايل دانشجويي و پژوهشي

تحقيق با موضوع حجاب

۳۰ بازديد
تحقيق با موضوع حجاب 77صفحه قالب ورد قابل ويرايش
دسته بندي علوم اجتماعي
فرمت فايل doc
حجم فايل 49 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 77
تحقيق با موضوع حجاب

فروشنده فايل

كد كاربري 23114

توضيحات:

تحقيق با موضوع حجاب

77صفحه قالب ورد قابل ويرايش

بخشي ازمتن:

 

مقدمه:
حجاب، لباس مشاركت است، لباسي است كه خداي متعال از ابتداي بلوغ به تن زن مسلمان كرده، و او را به عنوان عضوي موثر در جامعه عقيدتي اسلام پذيرفته است. اين لباس، نشان فعاليتي است كه نه تنها اسلام آن را مجاز مي داند بلكه بر اين فعاليت صحه مي گذارد. در طول تاريخ حجاب دچار هجمه هاي مختلف فرهنگي- نظامي شده است برخي سعي كرده اند كه ظاهر آن را حفظ كرده و هدف باطني آن را خنثي سازند و فرهنگ غني آن را كه همان فرهنگ پوياي ولايت است از زن مسلمان دور سازند، برخي به ظاهر حجاب نيز حمله كرده آن را نشاني از وجود ولايت در جامعه تلقي كرده اند، كه در صورت وجود ظاهر، باطن آن نيز امكان بازگشت خواهد داشت.
آري اين حجاب است، لباس مشاركتي كه تمامي ابعاد يك مشاركت رسمي الهي را در بردارد. بسياري از ساده انديشان سعي دارند آن را يك لباس مشاركت صرفاً اسمي قلمداد كنند تا از كاركرد آن بكاهند و زن را به پذيرش تحقيرهاي تحميلي شرق و غرب بكشانند.
اما آنچه كه مبهم است، اين سوال است كه چگونه جامعه اسلامي با وجود اين نمودهاي عيني مقاومت ايثار، باز در پي ابزار ديگري براي مقابله با هجمه هاي ببيگانه مي گردد و از طراحي سيستم تبليغ آن هراس مي كند؟!

مقدمه:حجاب، لباس مشاركت است، لباسي است كه خداي متعال از ابتداي بلوغ به تن زن مسلمان كرده، و او را به عنوان عضوي موثر در جامعه عقيدتي اسلام پذيرفته است. اين لباس، نشان فعاليتي است كه نه تنها اسلام آن را مجاز مي داند بلكه بر اين فعاليت صحه مي گذارد. در طول تاريخ حجاب دچار هجمه هاي مختلف فرهنگي- نظامي شده است برخي سعي كرده اند كه ظاهر آن را حفظ كرده و هدف باطني آن را خنثي سازند و فرهنگ غني آن را كه همان فرهنگ پوياي ولايت است از زن مسلمان دور سازند، برخي به ظاهر حجاب نيز حمله كرده آن را نشاني از وجود ولايت در جامعه تلقي كرده اند، كه در صورت وجود ظاهر، باطن آن نيز امكان بازگشت خواهد داشت.آري اين حجاب است، لباس مشاركتي كه تمامي ابعاد يك مشاركت رسمي الهي را در بردارد. بسياري از ساده انديشان سعي دارند آن را يك لباس مشاركت صرفاً اسمي قلمداد كنند تا از كاركرد آن بكاهند و زن را به پذيرش تحقيرهاي تحميلي شرق و غرب بكشانند. اما آنچه كه مبهم است، اين سوال است كه چگونه جامعه اسلامي با وجود اين نمودهاي عيني مقاومت ايثار، باز در پي ابزار ديگري براي مقابله با هجمه هاي ببيگانه مي گردد و از طراحي سيستم تبليغ آن هراس مي كند؟!

 

فهرست برخي ازمطالب:

اديان و برنامه ريزي جنسيتي

 

الف) انواع مشاركت

 

1- مشاركت اسمي

 

2- مشاركت رسمي

 

-مساوات ميان زنان ( يك جنس):

 

-مساوات ميان زن و مرد ( دو جنس مخالف):

 

- مديريت بر خود

 

- باز خورد عمل

 

- توسعه روانشناختي مشاركتچ

 

1- احساس هويت و منزلت در مشاركت

 

4 – پذيرش نقش

 

5-رفع از خود بيگانگي

 

مقدمه:

1- زمينه هاي تهاجم پذيري:

 

2- ضعف برنامه ريزي فرهنگي:

سرعت تغييرات فرهنگي

 

3- عناصر منفي فرهنگ

الف- رشد آرزوهاي دست نيافتني ( طول امل)

 

ب- اشاعه چشم هم چشمي

ج- رشد نابرابريها

 

د- رشد حرص

هـ – مطلوبيت خشونت

 

و- رشد تملق

4- عوارض عناصر منفي فرهنگ:

 

مقدمه:

1- لايه شناختي:

 

2- لايه عاطفي:

3- لاية رفتاري:

 

شخصيت الگو و معرفي معروف و منكر

مقدمه:

 

توسعه اخلاق مادي:

ارتباط زن و مرد در اسلام

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.