مباني نظري مديريت بازاريابي، مديريت ارتباط با مشتري، مشتري مداري، بازاريابي رابطع مند، مديريت بازاريابي صادرات، استراتژي ورود به بازارها

۱۰۲ بازديد

مباني نظري مديريت بازاريابي، مديريت ارتباط با مشتري، مشتري مداري، بازاريابي رابطع مند، مديريت بازاريابي صادرات، استراتژي ورود به بازارها

مباني نظري مديريت بازاريابي، مديريت ارتباط با مشتري، مشتري مداري، بازاريابي رابطع مند،  مديريت بازاريابي صادرات، استراتژي ورود به بازارها

فرمت فايل : docx

حجم : 55

صفحات : 50

گروه : علوم انساني

توضيحات محصول :

مباني نظري مديريت بازاريابي، مديريت ارتباط با مشتري، مشتري مداري، بازاريابي رابطع مند،  مديريت بازاريابي صادرات، استراتژي ورود به بازارها

مشخصات محصول:
توضيحات: فصل دوم پايان نامه كارشناسي ارشد (پيشينه و مباني نظري پژوهش)
همراه با منبع نويسي درون متني به شيوه APA جهت استفاده فصل دو پايان نامه
توضيحات نظري كامل در مورد متغير
رفرنس نويسي و پاورقي دقيق و مناسب
منبع : انگليسي وفارسي دارد (به شيوه APA)

متغيرها: مديريت بازاريابي، مديريت ارتباط با مشتري، مشتري مداري، بازاريابي رابطع مند،  مديريت بازاريابي صادرات، استراتژي ورود به بازارها

توضيحات: 41 صفحه فارسي (word)

با رفرنس دهي كامل فارسي و انگليسي و پانويس ها مناسب براي پايان نامه

خلاصه اي از كار:

2-1- مديريت بازاريابي

مديريت بازاريابي عبارت است از فرآيند برنامه‌ريزي و اجراي پندار، قيمت‌گذاري، تبليغات و توزيع ايده، كالا و خدمات به قصد انجام مبادلاتي كه به تامين اهداف انفرادي و سازماني منجر گردد (كاتلر، 1997).

مديريت بازاريابي تلاش آگاهانه‌اي است براي به‌دست‌آوردن نتايج مثبت در مبادله با بازارهاي هدف. مديريت بازاريابي در هر بازاري كاربرد دارد و قابل اجراست. به‌طور مثال يك مدير منابع انساني با بازار نيروي كار يا يك مدير خريد با بازار مواد اوليه سر و كار دارند. اما به‌طور كلاسيك، مديريت بازاريابي به وظايف آن دسته از كاركنان سازمان اطلاق مي‌شود كه با فروش محصولات و خدمات نهايي سر و كار دارند؛ مانند مدير فروش، مدير تبليغات و فروشندگان (جانسون[1]، 2009)...................

2-2- سير تكامل بازاريابي و اهميت آن براي سازمانها

باورش شايد سخت باشه اما وقتي كه نگاهي به تاريخچه علم اقتصاد ، توليد عمليات ، حسابداري و ديگر مباحث تجارت مياندازيم ، بازاريابي  نسبت به آنها جوانتر است و قدمت آن به دهه 1900 برميگردد.قبل از اين زمان اكثر موضوعات وابسته به بازاريابي در مفاهيم اقتصادي فرض ميشدند. به عنوان مثال به تنظيم قيمت به عنوان يك موضوع ساده....................

2-3-  بازاريابي رابطه مند   
بازاريابي رابطه مند اولين بار در دهه ۱۹۸۰ توسط تني چند از صاحبنظران بازاريابي مطرح شد. اما اساس و پايه اين شاخه از بازاريابي كه رابطه تنگاتنگي هم با رفتار مصرف كننده دارد از دل تحقيقات مربوط به روابط بين خريــــــدار و فروشنده در كسب و كارهاي متوسط و نسبتاً بزرگ بيرون آمده است. در اين پارادايم به جاي نگرش خصمـــانه به مقوله چانه زني در هر معامله خريدار و فروشنده براي رسيـــدن به اهداف خود با يكديگر به توافق مي رسند و در يك قـــــالب طرح ريزي شده نسبت به هم تعهداتي پيدا كرده و روابط خود را شكل مي دهند (پالمر و همكاران، ۱۹۹۴).     ................

2-3-1-  همپوشي بازاريابي رابطه مند و مديريت ارتباط با مشتري

معاملات متمركز بود تا ايجاد رابطه با ديگران، با شدت گرفتن رقابت بين شركتها در مشتري يابي براي محصولات و خدماتشان و همچنين افزايش قدرت مشتري در دنياي رقابتي امروز، شركتها ديگر نه تنها بايد به دنبال جذب مشتريان جديد باشند، بلكه حفظ و نگهداري مشتريان قبلي و برقراري روابطي مستحكم با آنان را نيز بايد مورد توجه قرار دهند (آشتياني، 1388). 
دنياي امروز مملو از تغييرات و دگرگوني..................

2-3-2- بازاريابي رابطه مند و رفتار مشتري (مصرف كننده)

امروزه هر مشتري ارزش ويژه خود را دارد و اينك شركتها براي به دست آوردن سهم بيشتري از بــــازار ثابت يا روبه كاهش بايد مبارزه كنند، بنابراين هزينه هاي جذب مشتريان جديد روبه افزايش نهاده است.
تحقيقات نشان مي دهند كه هزينه جذب مشتريان جديد ۵ برابر هزينه حفظ مشتريان كنوني است. شركتها دريافته اند كه از دست دادن يك مشتري چيزي بيش از، ازدست دادن يك قلم فروش است، بلكه به معني از دست دادن كل جريان خريدهايي است كه مشتــري مي توانسته در طول زندگي يا دوره زماني كه مشتري بوده، انجام دهد (كاتلر، ۱۹۹۹).    ................


2-4- مديريت مشتري مداري

2-4-1- مشتري مداري رمز موفقيت در كسب و كار

ما در دوراني زندگي مي كنيم كه به حقيقت دوران مشتري سالاري است و اين مخاطبين و مشتريان شركت ها و مؤسسات و سازمان ها هستند كه مشخص مي كنند چه كالايي با چه كيفيتي بايد به آنان عرضه شود . اين امري جهاني است و در اين راه سازمان ها و مؤسسات و شركت ها در كشور ما نيز ناگزيرند كه از اين اصل اساسي جهت استقرار و تداوم خود پيروي كنند .

رضايت مشتري چيست ؟

..................

 

2-4-2- شناسايي انتظارات مشتريان

شناسايي انتظارات مشتريان جز با مراجعه به آنان و دريافت ديدگاههاي آنان مُيَسر نيست . اين امر بر عهده واحد روابط عمومي است كه از تكنيك هاي آماري چون ( روش تلفني ، روش پستي ، روش حضوري ) بهره بگيرد و ديدگاههاي مخاطبين را در خصوص عملكرد سازمان يا مؤسسه پي جويي نمايد .

................

2-4-3- مديريت شكايات مشتريان:

اگر كالا يا خدمات بي عيب و نقصي هم ارائه شود ، اما هميشه هستند افرادي كه از عملكرد سازمان ها يا مؤسسات گله مند باشند ، ولي نكته اينجاست كه نبايد نسبت به آنان بي اعتنا بود بر عكس بايد آنان را مشاوران خوبي بدانيم كه بدون اِعمال هيچ گونه هزينه اي نقاط ضعف كالا يا خدمات ارائه شده را به مؤسسه يا سازمان مربوطه انتقال مي دهند .

امّا مواردي كه در اين زمينه بايد به آنها توجه نمود اين است كه :

نبايد در واحد روابط عمومي كه دريافت كننده و منعكس كننده شكايات است ، از كاركنان مأيوس و شكست خورده استفاده نمود .

................

2-4-4- اصول و اهداف بازاريابي رابطه مند و مديريت ارتباط با مشتري 
هدف بازاريابي رابطه مند عبارت است از بهبود در سود آوري شركت از طريق تغيير ديدگاه شركت از بازاريابي معاملاتي و تاكيد بر جذب مشتريان جديد به سوي حفظ و نگهداري مشتريان از طريق كاربرد مديريت موثر ارتباط با مشتري.بازاريابي رابطه مند در تلاش است تا مشتريان ، عرضه كنندگان و ساير شركاي مهم اقتصادي را در...........

2-5- بازاريابي بر اساس وفاداري مشتريان داخلي

در سال‌هاي اخير انواع بنگاه‌هاي اقتصادي، از شركت‌هاي كوچك تازه تاسيس تا شركت‌هاي فرا مليتي، به اهميت رضايت مشتري پي برده‌اند. همگي آنها به خوبي درك كرده‌اند كه حفظ مشتريان كنوني نسبت به جذب مشتريان جديد از سودآوري بيشتري برخوردار مي‌باشد، در نتيجه واحد‌هاي بازاريابي از صرف وقت و هزينه در تبليغات بي‌هدف دست..............

2-6- مديريت بازاريابي صادرات

 بازاريابي صادراتي، عبارت است از: بازاريابي كالا و خدمات از يك كشور به كشوري ديگر. بازاريابي داخلي و خارجي، داراي تفاوت هايي هستند كه از جمله آنها مي توان تفاوت هاي محيطي در زمينه هاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي را نام برد. تفاوت هاي موجود در آب و هوا، محيط طبيعي، فرهنگ، منابع و تكنولوژي، نيازهاي توليدي و خدماتي متفاوتي را ايجاد مي كند. از آنجا كه براي يك بنگاه اقتصادي رفع تمام نيازهاي مصرف كنندگان امكان پذير نيست، لذا مديريت بازاريابي مي بايستي فرصت هاي موجود را از طريق تقسيم بازار تجزيه و تحليل كند تا بتواند كالا و خدمات مورد نياز مصرف كنندگان مورد نظر را با توجه به منابع خود تأمين كند. منظور از تقسيم بازار اين است كه بازاري وسيع را با روشي به بخش هاي كوچكتر تقسيم كنيم كه در هر كدام از آنها يكنواختي بيشتري از نظر عرضه و تقاضا وجود داشته باشد (آلبائوم و همكاران[2]، 2002).

...............

2-6-1- اهميت بازاريابي بين المللي

امروزه هيچ كشوري در جدايي كامل از كشورهاي ديگر زندگي نمي كند. منابع اقتصادي، تكنولوژي و سطح زندگي افراد يك كشور، بستگي نسبي به اقتصاد كشورهاي ديگر دارد كه به وسيله جريان پيچيده اي از كالاها، خدمات، سرمايه و تكنولوژي، به هم مربوط مي شوند. كشورها از طريق مبادلات بين المللي، سطح توليد خود را بالا برده و سود بيشتري كسب مي كنند. آنها از طريق واردات، كالاهايي را كه قادر به توليد آنها نيستند، به دست آورده و از طريق صادرات، كالاهاي..........

2-6-2-  استراتژي هاي ورود به بازار

عمده ترين هدف شركت ها از ورود به بازارهاي بين المللي، ايجاد فرصت هاي مناسب براي كسب سود است. همين دليل، باعث مي شود تا تعدادي از شركت ها پس از دريافت سفارشي غيرقطعي از خارج، به تحقيق در فرصت هاي موجود در آن بازار خارجي، برانگيخته شوند. وقتي شركتي به طور قطع تصميم مي گيرد وارد بازار خارجي شود، مجبور است به طور جدي و مؤثر خود را متعهد به ارائه پيوسته كالا و خدمات بداند. در غير اين صورت، مشتريان وي منابع ديگري را جست وجو خواهند كرد. در بازارهاي متعدد جهان، شرايط به حدي متفاوت است كه نمي توان يك روش ورود به بازار را توجيه كرد. استراتژي ورود را بايد با محيط خاص هر بازار تطبيق داد. اين استراتژي ها بايد بهترين خدمات را ارائه دهد و هدف هاي شركت را تأمين كنند. مهمترين سؤال هايي كه براي راهيابي به بازارهاي بين المللي مطرح مي شوند، عبارتند از:

...............

2-6-3- تجزيه و تحليل بازارهاي خارجي

مسلماً براي شروع بازاريابي و انجام عمليات بازرگاني در بازارهاي خارجي، ابتدا تجزيه و تحليل دقيقي در زمينه تمامي موارد و ابعاد انجام شود. براي انجام مطالعه، داده هاي اطلاعاتي ويژه اي بايد مورد استفاده قرار گيرند. به كمك اين داده ها، مي توان مدل هاي خاص پاره اي محصولات ويژه و بازار ويژه را تهيه كرد. سرمايه گذاري مستقيم، به اطلاعات كاملتر و تجزيه و تحليل دقيق تري نيازمند است. اين تجزيه و تحليل دو مرحله دارد كه در مرحله اول بررسي...............

نقش بازاريابي در توسعه صادرات محصول

يكي از مهمترين ابزارهاي استراتژي توسعه صادرات، برخورداري از مزيت نسبي در گردونه مبادلات خارجي است. ممكن است كشوري از لحاظ توليد مزيت داشته باشد ولي از نظر بازرگاني فاقد مزيت باشد. اين فقدان مزيت بازرگاني از ناكارايي نسبي در بازاررساني كالا در مراحلي همچون بسته بندي، حمل، كنترل كيفيت، .استانداردهاي توليدي، عدم دسترسي به اطلاعات مربوط به تجارت جهاني و ... ناشي مي شود.
..................

2-7- رابطه آميخته بازاريابي و رفتار مصرف كننده

در بازاريابي پيچيده و رقابتي فعلي، كسب شهرت و اعتبار بسيار دشوار و از دست دادن آن بسيار آسان است. شركتهاي درون‌گرا، نسبت به تحولات سريع بازار، رقبا، نظام توزيع، رسانه‌هاي جمعي و فناوريهاي جديد، علائق و سليقه‌هاي مشتريان و انتظارات آنها از محصولات شركت بينش و آگاهي لازم را بدست نمي‌آورند و از تحولات موجود در جهت رسيدن به اهداف خود................

2-7-2- عوامل نوين در آميخته بازاريابي                                                  
تئوريسين‌هاي بازاريابي خدمات، مطالعات زيادي را در زمينه تفاوت بين بازاريابي خدمات و بازاريابي محصولات انجام دادند (بري، 1980). بخش عمده‌اي از اين تلاشها صرف تأكيد بر مفهوم آميخته بازاريابي و اينكه آميخته بازاريابي خدمات با آميخته بازاريابي كالاها متفاوت است، شد. با نشان دادن اين نكته كه بازاريابي خدمات مستلزم تصميمات متفاوتي نسبت به كالاهاست، اين انديشمندان...............

منابع:

 

 

آشتياني، پ. 1388. همپوشي بازاريابي رابطه مند و مديريت ارتباط با مشتري. ماهنامه تدبير-سال هجدهم-شماره181.

آمارنامه وزارت جهاد كشاورزي. 1388. انتشارات وزارت جهاد كشاورزي.

اردستاني، م و موذني، س. 1388. بررسي بازاريابي پسته كرمان. ششمين كنفرانس اقتصاد كشاورزي ايران. 17 صفحه.

..................

 


[1]- Johnson

[2]- Albaum et al.

قيمت محصول : 27000 تومان

دانلود
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.