ترجمه مقاله مدلسازي ماشين القائي به كمك روش شبكه نفوذپذيري براي شبيه‌سازي ديناميكي ناهم‌محوري فاصله هوايي

۹۸ بازديد

ترجمه مقاله مدلسازي ماشين القائي به كمك روش شبكه نفوذپذيري براي شبيه‌سازي ديناميكي ناهم‌محوري فاصله هوايي

اين مقاله براي شبيه‌سازي ماشين‌هاي القائي معيوب، مدلي مبتني بر روش شبكه نفوذپذير (PNM) ارائه مي‌دهد روش PNM به مولفان اين امكان را مي‌دهد كه اشباع مغناطيسي موضعي (محلي) را در نظر بگيرند و اين روش در مقايسه با روش اجزا محدود نياز به زمان بيشتري دارد شبكه نفوذپذير توسعه يافته ماشين از يك طرف با معادلات الكتريكي سمت استاتور تركيب مي‌شود

دانلود ترجمه مقاله مدلسازي ماشين القائي به كمك روش شبكه نفوذپذيري  براي شبيه‌سازي ديناميكي ناهم‌محوري فاصله هوايي


ماشين‌هاي الكتريكي  مدلسازي  شبيه‌سازي  ماشين القائي تشخيص دانلود مقاله مقاله ترجمه شده
دسته بندي برق
فرمت فايل docx
حجم فايل 652 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 12

مدلسازي ماشين القائي به كمك روش شبكه نفوذپذيري  براي شبيه‌سازي ديناميكي ناهم‌محوري فاصله هوايي+ نسخه انگليسي

Induction Machine Modelling Using Permeance Network Method for Dynamic Simulation of Air-Gap Eccentricity

چكيده

عيب‌يابي ماشين‌هاي الكتريكي نيازمند يك روش مدلسازي قابل‌اتكا و نيزديك به واقعيت است. نشان داده شده است كه با مدلسازي مناسب ماشين القائي مي‌توان اثر خطاهاي مختلف بر روي جريان و لرزش‌هاي ماشين را تشخيص داد. اين مقاله براي شبيه‌سازي ماشين‌هاي القائي معيوب، مدلي مبتني بر روش شبكه نفوذپذير (PNM) ارائه مي‌دهد. روش PNM به مولفان اين امكان را مي‌دهد كه اشباع مغناطيسي موضعي (محلي) را در نظر بگيرند و اين روش در مقايسه با روش اجزا محدود نياز به زمان بيشتري دارد. شبكه نفوذپذير توسعه يافته ماشين از يك طرف با معادلات الكتريكي سمت استاتور تركيب مي‌شود و از طرف ديگر با معادله حركت مكانيكي در ارتباط است تا عمليات سرعت متغير را شبيه‌سازي كند. سپس خروج از مركز فاصله هوايي در مدلسازي نفوذپذيري فاصله هوايي در نظر گرفته مي‌شود. تاثير خروج از مركز بر روي مشخصات لرزش بحث مي‌شود. تحليل نظري اثر خروج از مركز ماشين نيز ارائه خواهد شد. 

 

     مقدمه

در سال‌هاي اخير، استفاده از ماشين القائي سه فاز در كاربردهاي حياتي زمينه قابل‌توجهي را به خود اختصاص داده است، به اين دليل كه نيرومند و قوي بوده و كم هزينه است. اين افزايش استفاده از ماشين القائي نيازمند سطح بالائي از امنيت است. افزايش نياز به قابليت‌اطمينان و كاهش هزينه باعث شده است تحقيقاتي بسيار زيادي در رابطه با تشخيص زودهنگام خطا، پايش وضعيت و رفع‌عيب شرايط عملكردي موتورهاي القائي صورت گيرد [1]-[2]. پايش وضعيت مي‌تواند با تشخيص زودهنگام خطاهاي با قوت تخريب بالا، به طور قابل‌توجهي هزينه نگهداري و ريسك عيب‌هاي غيرمنتظره را كاهش دهد. كليد موفقيت اين است كه ابزارهاي مناسبي براي ارزيابي شرايط و رقع‌عيب خطاها در اختيار باشد.

دانلود ترجمه مقاله مدلسازي ماشين القائي به كمك روش شبكه نفوذپذيري  براي شبيه‌سازي ديناميكي ناهم‌محوري فاصله هوايي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.