پايان نامه بررسي رابطه فرهنگ سازماني و ميزان به كارگيري فناوري اطلاعات و ارتباطات در ادارات آموزش و پرورش شمال خوزستان


فايل دانشجويي و پژوهشي

         پايان نامه بررسي رابطه فرهنگ سازماني و ميزان به كارگيري فناوري اطلاعات و ارتباطات در ادارات آموزش و پرورش شمال خوزستان

بازدید : <~PostViwe~>    1397/5/16     ۰۶    thesis88

پايان نامه بررسي رابطه فرهنگ سازماني و ميزان به كارگيري فناوري اطلاعات و ارتباطات در ادارات آموزش و پرورش شمال خوزستان

پايان نامه بررسي رابطه فرهنگ سازماني و ميزان به كارگيري فناوري اطلاعات و ارتباطات در ادارات آموزش و پرورش شمال خوزستان

فرمت فايل : pdf

حجم : 118

صفحات : 77

گروه : روانشناسي و علوم تربيتي

توضيحات محصول :

پايان نامه بررسي رابطه فرهنگ سازماني و ميزان به كارگيري فناوري اطلاعات و ارتباطات در ادارات آموزش و پرورش شمال خوزستان

اين پايان نامه با فرمت Word بوده و قابل ويرايش است و همچنين آماده پرينت مي باشد.

1-1- مقدمه

دوران جديد كه به عصر اطلاعات موسوم است، دوران فناوري اطلاعات و ارتباطات مي باشد، بشر امروز جامعه اي مبتني بر فناوري اطلاعات و ارتباطات (ICT )  را تجربه مي كند كه از ويژگيهاي خاص خود برخوردار است. چنين جامعه اي را جامعه اطلاعاتي مي گويند (صرافي زاده، 1383 ، ص 5).

جامعه اطلاعاتي جامعه اي است كه در آن زندگي اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي افراد جامعه به فناوري اطلاعات و ارتباطات وابسته است و جامعه اي است كه در آن مردم در محل كار ، منزل و حتي در اماكن تفريحي از اين تكنولوژي حداكثر استفاده را مي¬برند.

 بر خلاف دوران گذشته كه اطلاعات و تكنولوژي در اختيار صاحب نظران فن و صنايع قرار داشت و مشروعيت آن نيز به تاييد و تصديق آنان مرتبط بود در جامعه جديد اطلاعات تكنولوژيستها علماي اجتماعي و مردم معمولي نيز مرتبط با تكنولوژي اطلاعاتي قرار گرفته و بخشي از زندگي روزمره آنان شده است. زيرا اطلاعات و اخبار در گروه نيازهاي اساسي همه مردم قرار گرفته است و توليدات آن استفاده همه جانبه دارد. در حالي كه در دوران گذشته استفاده از تكنولوژي مرتبط با قشر خاصي بود و فراگيري زيادي نداشت (آذرخش، مهراد،1383،ص 25).

ويژگي‌ديگر جامعه اطلاعاتي كالا شدن اطلاعات است، اطلاعات كالا شده و به مدد تكنولوژي هاي جديد ارتباطي در دسترس هر كسي كه طالب آن باشد قرار مي گيرد. در اين گونه جوامع مفاهيم سنتي موجود در زمينه هايي چون اقتصاد، آموزش ، كسب و كار، مديريت و تجارت دچار تحول مي گردد. با گذر از عصر صنعتي و ورود به عصر اطلاعات و به گفته الوين تافلر  (عصر دانايي) نياز روزافزون بشر براي آموزش متفاوت تر با آنچه در گذشته بوده است بيشتر حس مي شود در همين راستا تكنولوژي اطلاعات و ارتباطات كه به طور فزاينده اي در حال گسترش است مي¬تواند به نحو مطلوبي تمامي امور زندگي را تحت تاثير قرار دهد (احمدي نژاد ، 1379 ، ص 24).

نيروي انساني به عنوان مهمترين منبع اصلي سازمان بااستفاده از اطلاعات، فناوري، مواد، تجهيزات و بودجه و... به توليد كالا و خدمات بپردازد  و در صورتي كه درست عمل كند سازمان نيز از عملكرد خوبي برخوردار خواهد شد.

لذا سازمان از طريق توجه به فرهنگ و شناخت فرهنگ موجود سازمان و تجزيه و تحليل آن و خلق ارزش هاي مناسب در حمايت از فرهنگ مطلوب مي تواند در راستاي به كار گيري مؤثر فناوري اطلاعات

فهرست مطالب                                    

 

فصل اول: كليات تحقيق

1-1 مقدمه :         1

2-1 بيان مسأله      2

3-1 اهميت وضرورت پژوهش:          3

4-1 انگيزه پژوهشگر:         4

5-1 هدف پژوهش: 5

6-1 سوالات پژوهش:          6

7-1 تعاريف نظري وعملياتي متغيرهاي پژوهش  7

فصل دوم: مروري بر ادبيات تحقيق

1-2مباني نظري پژوهش      9

1-1-2 فرهنگ سازماني       9

2-1-2تعاريف فرهنگ سازماني:         10

3-1-2اهميت فرهنگ سازماني           11

4-1-2 خصوصيات فرهنگ سازماني   11

5-1-2منابع فرهنگ            12

6-1-2شيوه پيدايش فرهنگ   12

7-1-2انواع فرهنگ سازماني 13

8-1-2رابطه فرهنگ سازماني با رضايت شغلي   14

9-1-2 رابطه فرهنگ و ساختارسازمان 15

10-1-2 فرهنگ سازماني و توسعه      15

11-1-2 نقش فرهنگ سازماني در مديزيت دانش 15

12-1-2  رابطه فناوري و فرهنگ      16

13-1-2 الگوي اساسي براي تبيين وتشريح فرهنگ سازماني           17

2-2 فناوري اطلاعات و ارتباطات       19

1-1-2 تاريخچه فناوري اطلاعات و ارتباطات     19

2-2-2 مفهوم فناوري اطلاعات و ارتباطات:       20

3-2-2 چيستي فناوري         22

4-2-2 تقسيم بندي كشورهاي جهان      23

5-2-2كاربردهاي فناوري اطلاعات:    24

1-5-2-2 پول الكترونيكي2  24

2-5-2-2 تجارت الكترونيكي 2         24

3-5-2-2 دولت الكترونيكي 1           25

4-5-2-2 نشر الكترونيك 2 25

6-2-2 شاخص هاي فناوري اطلاعات و ارتباطات            26

7-2-2 اينترنت     28

3-2  پيشينه پژوهش           28

فصل سوم :روش اجراي تحقيق           31

3-1 مقدمه           32

3-2نوع و روش تحقيق        32

3-3  جامعه آماري 33

4-3-نمونه آماري   33

5-3 روش نمونه گيري        33

6-3 ابزارجمع آوري داده ها  34

فصل چهارم          35

تجزيه و تحليل داده‌ها           35

1-4 مقدمه           36

2-4اطلاعات عمومي          36

3-4 توصيف داده ها           38

4-4   تحليل داده ها 49

1-4-4  سوالات اصلي پژوهش           49

2-4-4   سوالات فرعي پژوهش          51

فصل پنجم           

نتيجه‌گيري و پيشنهادات       66

1-5 بحث و نتيجه گيري      67

1-1-5  تفسير سوال اصلي پژوهش      67

2-1-5 سوالات فرعي پژوهش            68

2-5 نتيجه گيري    71

3-5  محدوديت ها و مشكلات پژوهش  72

4-5  پيشنهادات پژوهش       73

  فهرست منابع      74

قيمت محصول : 14500 تومان

دانلود

     ادامهـ مطلبـ         

          آخرین مطالب ارسالی

جدید     مقاله ارشد حقوق- تأخير در اجراي قرارداد در حقوق ايران و فقه اماميه
    پايان نامه بررسي ظرفيت ها و عوامل موثر در توسعه گردشگري ورزشي
    تحقيق درباره فوايد علم و دانش
    پاورپوينت سيستم هاي نوين اطفاء حريق (آئروسل پايروژن)
    پاورپوينت خلاصه اي از كتاب شهرسازي تخيلات و واقعيت
    پاورپوينت نقش‌هاي اقتصادي و اجتماعي حسابرسي (فصل پنجم كتاب فلسفه حسابرسي حساس يگانه)
    تاثيراتي كه زناشويي بر بدن خانم ها دار2
    ترجمه مدل¬هاي رياضي در مديريت زنجيره تامين كالاي بشردوستانه
     پايان نامه ارزشيابي برنامه آموزشي تلفيقي-فراگير دانش آموزان آسيب ديده شنوايي، بينايي و جسمي-حركتي در استان خوزستان
    طرح تحقيقي راههاي پرورش خلاقيت

منو

درباره ما

گروه فناوري دسيس مفتخر است به توزيع برترين فايلهاي دانشجويي درايران.كاربر گرامي شما با چند كليك ساده با اطمينان كامل فايل را آني تحويل بگيريد