پاورپوينت مدل هاي اخلاق حرفه اي و تصميم گيري هاي اخلاقي
پاورپوينت مدل هاي اخلاق حرفه اي و تصميم گيري هاي اخلاقي در 22 اسلايد بسيار زيبا و قابل ويرايش آماده ارائه با اسلايدشو با فرمت pptx و رعايت تمامي استانداردهاي زبان فارسي
مشخصات فايل
تعداد صفحات | 22 |
حجم | 4247 كيلوبايت |
فرمت فايل اصلي | pptx |
دسته بندي | طراحي و تحليل |
توضيحات كامل
پاورپوينت مدل هاي اخلاق حرفه اي و تصميم گيري هاي اخلاقي در 22 اسلايد بسيار زيبا و قابل ويرايش آماده ارائه با اسلايدشو با فرمت pptx و رعايت تمامي استانداردهاي زبان فارسي
فهرست مطالب
مقدمه
مدل بارتلس
مدل رست
مدل فرل و گرشام
مدل تعاملي ترويون
مدل بومر
مدل دابينسكي و لوكن
مدل اقتضايي- مساله جونز
مدل پترسون
بخشي از متن
مقدمه
اخلاق اساس زندگي انساني و ملاحظات اخلاقي ضرورتي براي موفقيت سازمانها محسوب ميشود طوري كه امروزه اين ملاحظات باحيات سازمانها گره خورده است. اخلاق در مكاتب مختلف تعاريف و انواع مختلفي دارد. يكي از انواع اخلاقيات كه در بسياري مشاغل نمود پيداكرده و جزء الزامات آن محسوب ميشود اخلاق حرفهاي است. اخلاق حرفهاي مجموعهاي از اصول و استانداردهاي انساني است كه رفتار افرادو گروههاي سازماني را جهت داده و هدف آن تعيين چهارچوبي است كه كه بر اساس آن ارزش هايي اخلاقي ايجاد، حفظ و توسعه پيدا نمايد. اهميت اخلاق در اين جمله پيتر دراكر بيشتر خود را نمايان ميكند؛ اگر مدير فاقد اخلاق نيكو باشد يا درستكار نباشد، روح و حيات سازمان را تباه ميكند. مشخصههاي اخلاق حرفهاي عبارتند از: صداقت و راستگويي، وظيفه شناسي، اعتماد و اطمينان، احترام و مسئوليتپذيري. در رويكرديديگر مشخصههاي زير براي اخلاق حرفهاي آورده شده است: توكل، تعهد، تخصص، تعلق، تداوم، تحول و تكامل. با توجه به نقش اخلاق بويژه اخلاق حرفهاي در موفقيت سازمانها، در نوشته حاضر به انواع مدل اخلاق حرفه اي پرداخته مي شود .
مدل بارتلس
اولين مدل اخلاق حرفه اي در سال 1967 توسط "بارتلس" ارائه شد. او با در نظر گرفتن پيش فرض هايي، مفاهيم زير را وارد مدل خود كرد:
• اخلاق معيار تشخيص درستي رفتار است.
• تعاملات اجتماعي، حوزه اي است كه قضاوت اخلاقي در آن اتفااق مي افتد.
• ساختار اقتصادي و غير اقتصادي بر رفتار فردي تاثير مي گذارد.
• انتظارات از نقش فردي شامل رفتار اخلاقي از فرد مي شود.
• قوانين اجتماعي بيش از الزامات فني مبناي قضاوت اخلاقي قرار ميگيرد.
بارتلس با در نظر گرفتن اين مفاهيم مدلي را ارائه كرد كه شامل چند ماتريس مي شود. اين ماتريس ها متغيرهاي مختلف را شامل ماتريس "تاثيرات فرهنگي"، "عوامل غير اقتصادي"، و "انتظارات نقش" ميشود به هم مربوط مي كنند. سپس اين عوامل را مجموعا درون يك ماتريس جاي مي دهد. بارتلس در نهايت عامل مهم در مدل اخلاقي خود را "آستانه حساسيت اخلاقي" معرفي كرد.
مدل رست
اين مدل توضيح ميدهد ساختارهاي شناختي مختلف و فرآيندهاي موجود در بطن فرآيند تصميم گيري اخلاقي براي ايجاد رفتار اخلاقي فرد چگونه با هم تركيب مي شوند. او چهار جزء اصلي و دروني فرآيند تصميم گيري اخلاقي را ارائه مي كند.
و ...
توضيحات بيشتر و دانلود
صدور پيش فاكتور، پرداخت آنلاين و دانلود