پاورپوينت شيمي سيمان و مراحل توليد آن

۱۱۲ بازديد

پاورپوينت شيمي سيمان و مراحل توليد آن

اين پاورپوينت در مورد شيمي سيمان و مراحل توليد آن در 50 اسلايد زيبا شامل مقدمهو تاريخچه،تعاريف،شيمي سيمان و مراحل توليد آن،مراحل توليد سيمانانواع سيمانسيمان پرتلندسيمان پوزولانسيمان آميختهسيمان سفيدروش توليد سيمانمراحل توليد سيمان و بتن ضد آببتن ضد آبسيمان سفيد،فرمول سيمان؛شيمي سيمان،و و منابع مي باشد

دانلود پاورپوينت شيمي سيمان و مراحل توليد آن


شيمي سيمان و مراحل توليد آن،مراحل توليد سيمانانواع سيمانسيمان پرتلندسيمان پوزولانسيمان آميختهسيمان سفيدروش توليد سيمانمراحل توليد سيمان و بتن ضد آببتن ضد آبسيمان سفيد،فرمول سيمان؛شيمي سيمان،
دسته بندي مهندسي عمران
فرمت فايل pptx
حجم فايل 870 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 50

اين پاورپوينت در مورد شيمي سيمان و مراحل توليد آن در 50 اسلايد زيبا شامل مقدمهو تاريخچه،تعاريف،شيمي سيمان و مراحل توليد آن،مراحل توليد سيمان,انواع سيمان,سيمان پرتلند,سيمان پوزولان,سيمان آميخته,سيمان سفيد,روش توليد سيمان,مراحل توليد سيمان و بتن ضد آب,بتن ضد آب,سيمان سفيد،فرمول سيمان؛شيمي سيمان،و ...و منابع مي باشد.

قسمتي از متن:

*اگرچه از زمانهاي بسيار گذشته اقوام و ملل مختلف به نحوي با استفاده از سيمان در ساخت بنا سود مي‌جستند، ولي اولين بار در سال 1824 ، سيمان پرتلند به نام "ژوزف آسپدين" كه يك معمار انگليسي بود، ثبت شد. به لحاظ شباهت ظاهري و كيفيت بتن‌هاي توليد شده از سيمانهاي اوليه به سنگهاي ناحيه پرتلند در دورست انگليس ، سيمان به نام سيمان پرتلند معروف شد و تا به امروز براي سيمانهايي كه از مخلوط نمودن و حرارت دادن مواد آهكي و رسي و مواد حاوي سيليس ، آلومينا و اكسيد آهن و توليد كلينكر و نهايتا آسياب نمودن كلينكر بدست مي‌آيد، استفاده مي‌شود.
*ساختار سيمان
*اساسا سيمان با آسياب نمودن مواد خام از قبيل سنگ و آهك و آلومينا و سيليسي كه به صورت خاك رس و يا سنگهاي رسي وجود دارد و مخلوط نمودن آنها با نسبتهاي معين و با حرارت دادن در كوره‌هاي دوار تا حدود 1400درجه سانتي‌گراد بدست مي‌آيد. در اين مرحله ، مواد در كوره تبديل به گلوله‌هاي تقريبا سياه رنگي مي‌شوند كه كلينكر ناميده مي‌شود.
*كلينكر پس از سرد شدن ، با مقداري سنگ گچ به‌منظور تنظيم گيرش ، مخلوط و آسياب شده و پودر خاكستري رنگي حاصل مي‌شود كه همان سيمان پرتلند است. با توجه به نوع و كيفيت مواد خام ، سيمان با دو روش عمده‌تر و خشك توليد مي‌شود، ضمن اينكه روشهاي ديگري نيز وجود دارد. البته امروزه عمومـا از روش خشك در توليد سيمان استفاده مي‌شود، مگر در مواردي كه مواد خام ، روش تر را ايجاب كند، زيرا در روش خشك ، انرژي كمتري براي توليد مورد نياز است.
*

سيمان ها مواد چسبنده اى هستند كه قابليت چسبانيدن ذرات به يكديگر و بوجود آوردن جسم يك پارچه از ذرات متشكله را دارند. اين تعريف از سيمان داراى آن چنان جامعيتى است كه مى تواند شامل انواع چسبها از جمله چسبهاى مايع كه در چسبانيدن قطعات سنگ يا سنگ و فلزات به يكديگر بكار مى روند نيز بشود.

نمونه اى از اين چسبها در صنعت سيمان در كار گذاشتن آجر نسوز در كوره سيمان مورد مصرف دارد و خاصيت اصلى آن اين است كه آجر نسوز ( كه يك جسم سراميكى است ) را به بدنه كوره ( آهن ) مى چسباند، همچنين انواع سيمان هاى ديگر كه در دندانپزشكى مورد مصرف دارند، از جمله چسب ها مى باشد. آنچه كه از كلمه سيمان در اين متن مورد نظر است، آن نوع از سيمان ها است كه داراى ريشه آهكى مى باشند. به عبارت ديگر سيمان هايى كه ماده اصلى تشكيل دهنده آنها آهك و ماده اوليه اصلى آنها سنگ آهك است. بر اين اساس سيمان تركيبى است از اكسيد كلسيم ( آهك ) با ساير اكسيدها نظير اكسيد آلومينيم، اكسيد سيليسيم، اكسيد آهن، اكسيد منيزيم و اكسيدهاى قليايى كه ميل تركيب با آب داشته و در مجاورت هوا و در زير آب بمرور سخت مى گردد و داراى مقاومت مى شود.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.