آرشیو آبان ماه 1397

فايل دانشجويي و پژوهشي

پاورپوينت طلاق و عوامل

۱۰۱ بازديد

پاورپوينت طلاق و عوامل

پاورپوينت طلاق و عوامل آن در 36 اسلايد زيبا و قابل ويرايش با فرمت ppt


مشخصات فايل

تعداد صفحات 36
حجم 551 كيلوبايت
فرمت فايل اصلي ppt
دسته بندي علوم تربيتي


توضيحات كامل

پاورپوينت طلاق و عوامل آن در 36 اسلايد زيبا و قابل ويرايش با فرمت ppt

 

هدف كلي : آشنايي با اشكال گسيختگي خانواده ، انواع ، علل و پيامد هاي طلاق

شكستن واحد خانواده و تجزيه نقش هاي اجتماعي در نتيجه آن ، كه يك يا تني چند از اعضاء خانواده به طور ارادي يا غير ارادي تكاليف ناشي از نقش خود را آن طور كه بايد و شايد انجام ندهند .

فهرست مطالب

طلاق از نظر ويليام گود

فسخ

موارد اختلاف طلاق يا فسخ

علت هاي طلاق

پيامدهاي طلاق

پيامدهاي طلاق با توجه به جنس

پيامد طلاق با توجه به طول مدت ازدواج

پيامد طلاق با توجه به شرايط جامعه

پيامدهاي طلاق براي والدين و فرزندان

علل وقوع طلاق

عواملي كه وقوع طلاق را افزايش ميدهد

عواقب و پيامدهاي طلاق

ابعاد طلاق

طلاق رواني

تأثير طلاق در افزايش جرم و بزهكاري

اثرات طلاق بر كودكان و نوجوانان

موانع و راهكارها

سيكل زندگي در طلاق

مراحل طلاق

خانواده پس از ازدواج

سيكل زندگي در ازدواج مجدد

خانواده تك سر پرست

مشكلات خانواده تك سرپرست

فقر و اقتصاد خانواده


توضيحات بيشتر و دانلود



صدور پيش فاكتور، پرداخت آنلاين و دانلود

بررسي خصوصيات ، نحوه طراحي و نحوه پاسخگويي سوالات چند گزينه‌اي سنجش و اندازه گيري

۱۰۹ بازديد

بررسي خصوصيات ، نحوه طراحي و نحوه پاسخگويي سوالات چند گزينه‌اي سنجش و اندازه گيري

بررسي خصوصيات ، نحوه طراحي و نحوه پاسخگويي سوالات چند گزينه‌اي سنجش و اندازه گيري

فرمت فايل : doc

حجم : 82

صفحات : 43

گروه : آموزشي

توضيحات محصول :

بررسي خصوصيات ، نحوه طراحي و نحوه پاسخگويي سوالات چند گزينه‌اي سنجش و اندازه گيري در 43 صفحه ورد قابل ويرايش 

نام درس: سنجش و اندازه گيري

عنوان درس: سئوالات چند گزينه اي

هدف كلي: آشنايي دانشجويان با سوالات چند گزينه اي

مقدمه: پرسشها بهترين راه انگيزش افكار و فعاليت هاي فراگيران است و براي تحريك و برانگيختن فكر، سنجش ميزان اطلاعات آموخته شده و وادار كردن فراگيران به فعاليت هاي بيشتر بكار مي روند. يكي از انواع آزمون و پرسش ها، آزمون هاي چند گزينه اي است. ابتكار و مهارت در گنجاندن مفاهيم در يك مسئله خاص در سوالات چند گزينه اي به گونه اي كه طراحي اين نوع سوالات را نيازمند به دقت و اطلاع كافي از خصوصيات و چگونگي طراحي مي‎كند.

اهداف رفتاري: پس از پايان اين درس دانشجو بايد قادر باشد:

  1. ساختار سئوالات چند گزينه اي را توصيف كند.
  2. چگونگي طراحي يك سئوال چند گزينه اي را تشريح كند.
  3. خصوصيات تنه (stem) در سوالات چند گزينه اي را توضيح دهد.
  4. خصوصيات گزينه ها در سوالات چند گزينه اي  را توضيح دهد.
  5. قراردادن محل پاسخ صحيح (در گزينه ها) را مورد بحث قرار دهد.
  6. ارزيابي سطوح مختلف يادگيري توسط سوالات چند گزينه اي را توضيح دهد

7.  راه حل هاي پيشنهادي جهت كاهش احتمال حدس زدن پاسخ صحيح در سوالات چند گزينه اي را مورد بحث قرار دهد.

  1. نحوه نمره گزاري در سوالات چند گزينه اي را توضيح دهد.
  2. امتيازات سوالات چند گزينه اي را بر شمارد

10.معايب سوالات چندگزينه اي را بنويسد.

11.ميزان اعتبار سوالات چند گزينه اي را مورد بحث قرار دهد.

12.راههاي سنجش روايي سوالات چند گزينه اي را توضيح دهد.

13.درجه دشواري يك سوال چند گزينه اي را تعيين كند.

14.درجه تميز يك سوال چند گزينه را مشخص كند.

نحوه تدريس: تدريس اين درس بصورت سخنراني، بحث و پرسش و پاسخ و به مدت 90 دقيقه و با استفاده از وسائل سمعي وبصري (اورهد) انجام خواهد شد.

تكاليف فراگيران: مشاركت فعال در بحث و پرسش حين تدريس، همچنين در جمع بندي و ارزشيابي پايان كلاس

نحوه ارزشيابي: امتحان پايان ترم + حضور و غياب (حضور ذهني و فيزيكي فراگير)

منابع :

  1. ثراندايك رابرت؛ «روان سنجي كاربردي»؛ هومن حيدر علي؛ دانشگاه تهران؛ چاپ سوم

2.  جاسبي عبدالله؛ «روش تدريس و فن كلاس داري» ؛ چاپ دوم؛ تهران؛ دفتر پژوهش و تدوين تاريخ انقلاب اسلامي؛ 1382

  1. خورشيدي عباس؛ «روشها و فنون تدريس» ؛ چاپ اول؛ تهران؛ يسطرون؛‌1381
  2. رهبار دار شكسته حميد؛ «ارزشيابي در آموزش و پروش»؛ رشد معلم ؛ دوره نوزدهم؛ شماره 7؛‌فروردين 1380
  3. شريفي حسن پاشا؛ «اصول روان سنجي و روان آزمايي»؛‌چاپ چهارم؛ تهران؛ انتشارات رشد، پاييز 1375
    1. Attali. yigal , Bar- hillel. maya; "guess where: the position of correct answer in multiple- choice test items as a psychometric variable" ; jem, washington ; summer 2003; vol.40 , iss 2; pg 109.
    2. Delgado. Ana. R ; prieto . Gerardo; "the effect of item feedback on multiple - choice test responses"; British Journal of psychology; london; feb 2003; vol 94. Part 1; pg73.
    3. Higgins, Edwina; Tatham. Laura; "Assessing by multiple choice question (mcQ) tests" ; university of warwick; 23 october 2003.
    4. Paxton. Morgan; "assessment and evaluation in higher education" ; Bath ; jun 2000. Vol.25 ; iss.2 ; pg.109, 11 pgs.
    5. Tanner. David E; "multiple  choice items: pariah, panacea or neither of the above?"; American secondary Education; spring 2003. Vol 31 , ISS ; pg 27.

مقدمه:

پرسش يكي از قابل انعطاف ترين تدابير آموزش است هنگامي كه در آموزش از پرسش ها به شيوه اي ماهرانه استفاده شود، وسيله رسيدن به بسياري از هدف هاي آموزش قرار مي‎گيرد و نتيجه بخش خواهد بود. پرسشها بهترين راه انگيزش افكار و فعاليتهاي شاگردان اند و براي تحريك و برانگيختن فكر، سنجش ميزان اطلاعات آموخته شده و وادار كردن شاگردان به فعاليت هاي بيشتر بكار مي روند. گفته شده است كه خوب پرسش كردن، خوب درس دادن است. (2) هدف از سنجش و ارزيابي تعيين آثار برنامه آموزشي و تعيين تغييراتي است كه براثر آموزش در شاگران به وجود آمده است.(4)

معلمان در فرآيند آموزش، از آزمون ها بهره مي گيرند.

تعريف آزمون: آزمون وسيله اي است عيني و استاندارد شده كه براي اندازه گيري رفتار يا خصايص آدمي بكار مي رود.

دراين تعريف، منظور از عيني آن است كه روش اجرا، نمره دادن و تعبير و تفسير نتايج آزمون براساس قواعد معين و مشخص صورت مي‎گيرد و قضاوت و نظر شخص در آنها بي تاثيراست. (5)

هر يك از پرسش هاي آزمون، يكي از هدف هاي يادگيري را در رابطه با محتواي مواد آموزشي اندازه مي‎گيرد و آزموني كه ساخته مي‎شود نمونه اي از تمامي هدف هاي آموزشي درس مورد نظر را ارزشيابي مي‎كند و آنچه كه مهم است تعريف دقيق حيطه مورد ارزشيابي است.

  • هرآزمون كتبي يا شفاهي از سوالات مختلفي تشكيل شده است:

1.  پاسخ صحيح را از بين جواب هاي داده شده به اين سوالها انتخاب كنند كه اين نوع سوالات را آزمون هاي انتخاب كردني گويند.

  1. براي يك سوال معين پاسخ فراهم كنند (سوالات جواب دادني)
  • انواع سئوالات انتخاب كردني (گزيده پاسخ يا عيني):

-         آزمون هاي چند گزينه اي

-         ازمون هاي جور كردني

-         آزمون هاي صحيح غلط

سوالات چند گزينه يا mcQ (multiple choice Questioning) چيست؟ بعنوان انتخاب از يك ليست پاسخ هاي احتمالي» تعريف شده است (8)

سوالات چند گزينه اي در چه مواردي كاربرد  دارد؟

درصورتيكه سوالات چند گزينه اي خوب تهيه شده باشند. مي‎توانند آزمون مؤثر و كارايي باشند استفاده سوالات تستي چند گزينه اي در موارد زير مناسب اند:

  1. منظور ارزيابي عملكرد (perfomance) دانشجويان
  2. مي‎تواند براي تمرين و مرور مطالب و self- assessment (خود ارزيابي)
  3. در ارزيابي اوليه دانشجو قبل از آموزش مطلب (8)

خصوصيات سئوالات چند گزينه اي:

هر سوال چند گزينه اي از دو قسمت ساخته شده است:

-         تنه يا ساقه (stem) كه مسئله را عرضه مي‎كند.

-         گزينه ها (obtions)

تنه (stem) سوال به دو شكل نوشته مي‎شود:       

-         جمله نا تمام

-         جمله استفهامي

البته نوشتن سئوالات استفهامي ساده تر است ولي جمله اي كه بصورت ناتمام است درجه دشواري بيشتري دارد.

در اين نوع سئوالات هر پرسش با چند پاسخ (گزينه) پيشنهادي همراه است و معمولاً يك گزينه صحيح است مگر اينكه صحيح ترين پاسخ مد نظر باشد كه مي‎تواند همه گزينه ها به نوعي صحيح باشد و پاسخ سوال گزينه صحيح تر است.

تعداد گزينه ها ممكن است 3، 4، 5 يا 6 گزينه باشد. اما متداولترين نوع پرسشهاي چند گزينه اي پرسش هاي چهارگزينه اي است.

بايد توجه داشت كه پرسشهاي چند گزينه اي هميشه بصورت كلامي نوشته نمي‎شوند بلكه در بعضي موارد (بويژه دردروس رياضي و علوم) مي‎توان از گزينه هاي تصويري نيز استفاده كرد (5)

مثال: در كداميك از تصويرهاي زير خط كش به حال تعادل مي ايستد:

الف)

ب)

ج)

د)

هدف از طرح سئوال:

هدف تست ساز اين است كه امتحان شونده را در پاسخ دادن به سئوالهاي تست به تلاش جدي وا دارد بدون آنكه در وي تشويش و اضطراب بوجود آورد. اين امر مستلزم برقراري نوعي تعادل توام با ظرافت است زيرا افراد مختلف از نظر واكنش نسبت به تست ها به گونه قابل ملاحظه اي متفاوت هستند (1)

قبل از طراحي سئوالات چند گزينه اي به چه نكاتي بايد توجه داشت؟

- سعي در ارزيابي در چه سطحي از يادگيري هستيم، سئوالات چند گزينه اي مي‎تواند سطح دانش را ارزيابي كند و در صورتيكه سوالات به دقت طراحي شود يادگيري در سطح ادراك و كاربرد را نيز مي‎تواند بسنجد ولي مهارت هاي شفاهي و نوشتاري با اين آزمون قابل ارزيابي نيست.

توسط چه كسي سئوالات تصحيح و نمره گذاري مي شود؟ كارمندان- دانشجويان- استادان و …

نمره گذاري آزمون چگونه است؟‌ آيا نمره منفي براي پاسخ غلط در نظر گرفته مي‎شود .

چگونه سئوالات را pilot كنيم؟ pilot كردن سوالات جهت مشخص كردن درجه دشواري و صحت سوالات لازم است و بهتر است سئوالات از نظر مشكل بودن، جامع بودن، خوانا بودن بطور جداگانه و تك تك بررسي شوند.

- قبل از شروع به نوشتن هر سوال آنچه كه سعي داريد بسنجيد (اهداف) را مشخص كنيد.(8)

است. (5 و 1)

مدت پاسخگويي به سوالات چند گزينه اي:

يكي از عناصر مهم از استراتژي اجراي آزمون كه مي بايست در راهنماي تست ذكر شود مشخص كردن مدت امتحان مي باشد. ملاحظات عملي نشان مي دهند كه همه اين آزمون ها بايد در يك زمان محدود اجرا شود. تعدادي از آزمون ها بطور قطع از نوع آزمون سرعت (speeded test) است و سرعت درپاسخگويي جزء ذات و ماهيت آنها است. در بيشتر موارد حد زماني طوري معين مي‎شود كه بيشتر امتحان شوندگان وقت كافي داشته باشند كه تقريبا به همه سوالها يا دست كم به همه سوالهايي كه جواب آنها را مي دانند پاسخ دهند اگر آزمون از نوع سرعت باشد امكان شوندگان را بايد از اين واقعيت آگاه ساخت كه به سرعت عمل كنند حتي اگر وقت امتحان نسبتاً آزاد باشد عاقلانه خواهد بود كه به آنها تعليم داده شود كه وقت خود را در مورد يك سوال منفرد تلف نكرده و به سوال بعدي بپردازند و چنانچه وقت اجازه دهد دوباره به سوالهايي كه درباره آنها با مشكل روبرو بوده اند رجوع كنند. (1)

امتيازات سوالات چند گزينه اي

  1. براي اندازه گيري همه سطوح يادگيري در طبقه بندي حيطه شناختي، به غير از تركيب و ارزشيابي مناسب است.
  2. در آن پاسخ ها كاملاً كنترل شده است و دانشجويان پاسخ صحيح را فقط با علامت گذاري مشخص مي كنند.
  3. نمره گذاري پاسخ ها عيني و دور از قضاوت فرد تصحيح كننده است.
  4. عواملي مانند تسلط بر بيان مطالب توانايي نوشتن و زيبا نويسي در ارزشيابي آن بي اثر است.
  5. اين نوع آزمونها پوشش بيشتري را در مورد دروس تدريس شده مي‎دهد و validity (روايي) خوبي دارد.
  6. تصحيح و نمره گذراي آزمون به سهولت و سرعت انجام مي‎گيرد.

7.  تصحيح آزمون مي‎تواند توسط افراد ديگر (با استفاده از كليد و پاسخنامه) انجام شود در حاليكه در آزمون هاي نوشتاري اينگونه نيست.

  1. نمرات امتحان از ثبات و دقت بيشتري برخوردار است (اعتبار آن بالاست).
  2. عادت صحيح مطالعه را در زمينه يادآوري و تجزيه و تحليل و تفسير تقويت مي‎كند.

10.بعلت مختصر بودن پرسش هاي آزمون چند گزينه اي مي‎توان تعداد زيادي ا ز آنها را در يك تست جاي داد.

11.مي‎توان پرسشها را به طور مساوي بين موضوعات مختلف تقسيم كرد و نمونه كامل تري براي هر تست بدست آورد و اين مطلب باعث مي‎شود كسي كه فقط موضوع معيني را مطالعه كرده است، نتواند نمره خوبي بگيرد در نتيجه نمره امتحانات تستي خوب اغلب دقيق تر از نمره امتحانات تشريحي است.

12.در موارديكه زمان امتحان محدود است و يا آزمون هاي سرعت (speded- test) مورد استفاده است.

قيمت محصول : 6400 تومان

دانلود

نرخ بهره بانكي

۱۲۸ بازديد

نرخ بهره بانكي

در نظام‏هاي بانكداري متداول استفاده از نرخ بهره به عنوان يك ابزار سياست پولي مؤثر مورد توجه قرار گرفته است


مشخصات فايل

تعداد صفحات 25
حجم 0 كيلوبايت
فرمت فايل اصلي doc
دسته بندي اقتصاد


توضيحات كامل

شرح مختصر: در نظام‏هاي بانكداري متداول استفاده از نرخ بهره به عنوان يك ابزار سياست پولي مؤثر مورد توجه قرار گرفته است. متغير نرخ بهره به عنوان قيمت در بازار مالي يكي از متغيرهاي مهم اقتصادي است. نرخ بهره بانكي به عنوان هزينه سرمايه از ديدگاه سرمايه‏گذار و هزينه فرصت پول از ديدگاه سپرده ‏گذار محسوب مي‏شود و از اين رو نيروهاي موجود در بازار سرمايه نرخ تعادلي بهره را تعيين مي‏نمايند. در نظام بانكداري غير ربوي، بانكها به عنوان وكيل سپرده ‏گذار منابع حاصله را به صورت اعطاي تسهيلات به متقاضيان پرداخت نموده و مطابق با قراردادهاي منعقده سهم خود را از سود دريافت و به سپرده‏ گذار عودت مي‏دهند لذا در اين نظام، تعيين نرخ سود به بازدهي فعاليتهاي اقتصادي بستگي دارد كه اين نرخ نيز در حمايت از بخشهاي مختلف اقتصادي تغييراتي در آن صورت مي‏گيرد كه به تبع آن آثار و پيامدهايي در اقتصاد كشور به جاي مي‏گذارد.

فهرست مطالب

مقدمه

تعريف بهره

ادبيات موضوع

مطالعات انجام شده (نرخ بهره و آثار آن به برخي از متغيرهاي اقتصادي)

پيامدهاي تغيير آشكار يا پنهان نرخ بهره بانكي

صنعت بانكداري در ايران

عوامل مؤثر بر تعيين نرخ سود در اقتصاد ايران

بررسي نرخ سود بانكي در طول برنامه سوم توسعه

بررسي سپرده ‏ها و تسهيلات اعطايي بانكهاي دولتي در طول برنامه سوم توسعه

بررسي طرح منطقي كردن نرخ سود تسهيلات و سپرده ‏ها در سال 1385

مزاياي كاهش نرخ سود بانكي

معايب كاهش نرخ سود بانكي

تأثيرات مورد انتظار كاهش نرخهاي سود بانكي به اقتصاد كشور

ديدگاه مثبت

ديدگاه منفي

جمع‏ بندي

جدول شماره 1: ميانگين نرخ سود وزني سپرده‏ ها و تسهيلات بانكي (ارقام به درصد)

جدول شماره2: نرخ سود سپرده‏ ها(علي‏الحساب)

جدول شماره 3: نرخ‏هاي سود مورد انتظار تسهيلات بانكي

جدول شماره 4: مانده سپرده‏ ها و مانده كل تسهيلات اعطايي بانكهاي دولتي


توضيحات بيشتر و دانلود



صدور پيش فاكتور، پرداخت آنلاين و دانلود

خلاصه كتاب مديريت راهبردي در رسانه از نظريه تا اجرا نوشته لوسي كونگ ترجمه دكتر علي اكبر فرهنگي

۱۲۳ بازديد

خلاصه كتاب مديريت راهبردي در رسانه از نظريه تا اجرا نوشته لوسي كونگ ترجمه دكتر علي اكبر فرهنگي

خلاصه كتاب مديريت راهبردي در رسانه از نظريه تا اجرا نوشته لوسي كونگ ترجمه دكتر علي اكبر فرهنگي به تعداد 56 صفحه pdf مناسب اساتيد و مرور سريع و جمع بندي ايام امتحانات


مشخصات فايل

تعداد صفحات 56
حجم 482 كيلوبايت
فرمت فايل اصلي pdf
دسته بندي مديريت


توضيحات كامل

خلاصه كتاب مديريت راهبردي در رسانه از نظريه تا اجرا نوشته لوسي كونگ

ترجمه دكتر علي اكبر فرهنگي

به تعداد 56 صفحه pdf

مناسب اساتيد و مرور سريع و جمع بندي ايام امتحانات

 

سرفصل هاي اين جزوه

مقدمه

بخش هاي صنعت رسانه

روندهاي موجود در محيط راهبردي

همگرايي و علل آن

راهبرد در صنايع رسانه اي

مديريت تغييرات فناوري

خلاقيت و نوآوري

شناخت فرهنگ و راهبرد

ساختار سازماني

رهبري

تغييرات


توضيحات بيشتر و دانلود



صدور پيش فاكتور، پرداخت آنلاين و دانلود

پاورپوينت معماري ساختمان كتابخانه ملي ايران

۱۱۰ بازديد

پاورپوينت معماري ساختمان كتابخانه ملي ايران

پاورپوينت معماري ساختمان كتابخانه ملي ايران شامل 49 اسلايد (ويژه رشته هاي مهندسي معماري) مي باشد. در ادامه بخشي از متن اين پاورپوينت و فهرست آن را براي شما قرار داده ايم و در انتها نيز تصويري از پيش نمايش اسلايدهاي اين پاورپوينت را براي شما قرار داده ايم تا بتوانيد جزييات آن را مشاهده نماييد و در صورت تمايل به داشتن اين پاورپوينت ، اقدام به خريد آن نماييد.


مشخصات فايل

تعداد صفحات 49
حجم 630 كيلوبايت
فرمت فايل اصلي pptx
دسته بندي معماري


توضيحات كامل

پاورپوينت معماري ساختمان كتابخانه ملي ايران

 

پاورپوينت معماري ساختمان كتابخانه ملي ايران شامل 49 اسلايد (ويژه رشته هاي مهندسي معماري) مي باشد. در ادامه بخشي از متن اين پاورپوينت و فهرست آن را براي شما قرار داده ايم و در انتها نيز تصويري از پيش نمايش اسلايدهاي اين پاورپوينت را براي شما قرار داده ايم تا بتوانيد جزييات آن را مشاهده نماييد و در صورت تمايل به داشتن اين پاورپوينت ، اقدام به خريد آن نماييد.

.

مقدمه:

كتاب ها سرمايه هاي فرهنگي و علمي هر سرزميني هستند. دنياي پر رمز و راز آنها حتي اگر تمام لحظات زندگي يك انسان صرف خواندن آنها شود، پاياني نخواهد داشت. حفظ، نگهداري و در دسترس بودن اين سرمايه هاي گرانبها تا جايي اهميت دارد كه در گوشه و كنار شهر ها و حتي روستاهاي سراسر جهان كتابخانه هاي كوچك و بزرگي را مي بينيم كه همين هدف را دنبال مي كنند. در اين ميان ساختمان كتابخانه هاي ملي هر كشور از ارزش و اهمييت بيشتري برخوردار هستند.

.

 

فهرست:

مقدمه
تاريخچه ساختمان كتابخانه ملي ايران
مشخصات عمومي پروژه ساختمان كتابخانه ملي ايران
طرح معماري و سازه ساختمان كتابخانه ملي ايران
نقد معماري ساختمان جديد كتابخانه ملي ايران

.

عنوان: پاورپوينت معماري ساختمان كتابخانه ملي ايران

فرمت: پاورپوينت

تعداد صفحات: 49 اسلايد

.

تصوير پيش نمايش اسلايدهاي اين پاورپوينت:

پاورپوينت معماري ساختمان كتابخانه ملي ايران


توضيحات بيشتر و دانلود



صدور پيش فاكتور، پرداخت آنلاين و دانلود

پاورپوينت مطالعات تحقيقاتي شماره يك و سه مفروضات بنيادي حسابداري

۱۰۶ بازديد

پاورپوينت مطالعات تحقيقاتي شماره يك و سه مفروضات بنيادي حسابداري

پاورپوينت مطالعات تحقيقاتي شماره يك و سه مفروضات بنيادي حسابداري

فرمت فايل : pptx

حجم : 796

صفحات : 25

گروه : حسابداري

توضيحات محصول :

دانلود پاورپوينت با موضوع مطالعات تحقيقاتي شماره يك و سه مفروضات بنيادي حسابداري، در قالب  pptx و در 25 اسلايد، قابل ويرايش، شامل:

              

مقدمه اي بر مفروضات بنيادي

مطالعات تحقيقاتي حسابداري شماره يك

مفروضات بنيادي

انتقادات وارده  بر مطالعات تحقيقاتي شماره 1

مطالعات تحقيقاتي حسابداري شماره سه

مفاهيم حسابداري

فرض تداوم فعاليت

فرض دوره مالي  

فرض تفكيك شخصيت

فرض اندازه گيري برحسب پول

 

قسمتي از متن پاورپوينت:

فرض تفكيك شخصيت يكي از اساسي ترين مفروضات حسابداري است ,مفهوم شخصيت در حسابداري عموما به معناي اين است كه براي مقاصد گزارشگري مالي ،واحد  تجاري را بايد به عنوان يك شخصيت مستقل از صاحب يا صاحبان آن در نظر گرفت . با اين فرض هر موسسه يك شخصيت حقوقي مستقل فرض شده كه مي تواند دارايي تحصيل نموده ، بدهي و هزينه تعهد و درآمد نيز تحصيل نمايد .

بر مبناي اين فرض ، مطالبات و ديون شخصي صاحبان واحد تجاري به اشخاص ثالث ، جزء منابع و تعهدات واحد تجاري محسوب نمي گردد ، اگرچه در شركت هاي  تضامني و موسسات انفرادي با اينكه شخصيت شركت يا موسسه ، مستقل از شخصيت مالك يا مالكان آن مي باشد اما از نظر قانوني اين تفكيك وجود ندارد و بستانكاران اينگونه موسسات مي توانند طلب خود را از دارايي هاي موسسه يا اموال  شخصي صاحبان سرمايه وصول نمايند .

 

توضيحات:

اين فايل شامل پاورپوينتي با عنوان " مطالعات تحقيقاتي شماره يك و سه مفروضات بنيادي حسابداري " مي باشد كه در حجم 25 اسلايد، همراه با تصاوير و توضيحات كامل تهيه شده است كه ميتواند به عنوان ارائه كلاسي درس تئوري حسابداري رشته حسابداري مورد استفاده قرار گيرد.

پاورپوينت تهيه شده بسيار كامل و قابل ويرايش بوده و در تهيه آن، كليه اصول و علائم نگارشي و چيدمان جمله بندي رعايت شده و به راحتي و به دلخواه مي توان قالب آن را تغيير داد.

 

قيمت محصول : 9500 تومان

دانلود