آرشیو تیر ماه 1399

فايل دانشجويي و پژوهشي

چارچوب مباني نظري و فصل دوم تحقيق انواع و شيوع رفتارهاي پر خطر

۶۱ بازديد
چارچوب مباني نظري و فصل دوم تحقيق انواع و شيوع رفتارهاي پر خطر

چارچوب مباني نظري و فصل دوم تحقيق انواع و شيوع رفتارهاي پر خطر

دانلود چارچوب مباني نظري و فصل دوم تحقيق انواع و شيوع رفتارهاي پر خطر

چارچوب مباني نظري و فصل دوم تحقيق انواع و شيوع رفتارهاي پر خطر  مباني نظري و فصل دوم تحقيق انواع و شيوع رفتارهاي پر خطر چارچوب مباني نظري  تحقيق انواع و شيوع رفتارهاي پر خطر چارچوب مباني نظري فصل دوم تحقيق انواع و شيوع رفتارهاي پر خطر
دسته بندي روانشناسي و علوم تربيتي
فرمت فايل docx
حجم فايل 60 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 38
مشخصات اين متغير:
منابع: دارد
پژوهش هاي داخلي و خارجي: دارد

 

كاربرد اين مطلب: منبعي براي فصل دوم پژوهش، استفاده در بيان مسئله و پيشينه تحقيق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمي پژوهشي، استفاده در تحقيق و پژوهش ها، استفاده آموزشي و مطالعه آزاد، آشنايي با اصول روش تحقيق دانشگاهي
تعداد صفحه: 38صفحه
نوع فايل:word

توضيحات از متن فايل

از ميان رفتار هاي پر خطر چندين نوع خاص به دليل شيوع شان در نوجوانان امروز، مورد توجه متخصصين     مي باشد . بسياري از اين رفتارهاي منجر به آمار بالاي مرگ و جراحت در ميان نوجوانان گرديده و  يا اثرات منفي روي جامعه دارند كه در ادامه به برخي از آنها اشاره خواهد شد( گازمن، 2007) .

 رفتارهاي خود آسيب رسان ، خشونت و خود كشي

در ميان نوجوانان، خود آسيب رسان ترين رفتارها مربوط به رانندگي است. گرفتن گواهينامه يكي از هيجان انگيزترين آرزوهاي دوره نوجواني است اما متأسفانه تصادفات رانندگي يكي از دلايل فوت نوجوانان را در بر مي گيرد. بسياري از صدمات و جراحت ها با نبستن كمربند ايمني تشديد شده( و منجر به مرگ مي شود) . تقريبا 30 % نوجوانان ايالات  متحده اظهار مي دارند كه به ندرت از كمربند ايمني استفاده مي كنند يا اينكه هرگز استفاده نمي كنند. تركيب مصرف الكل و رانندگي نيز در مرگ نوجوانان در اثر تصادفات رانندگي سهم عمده اي دارد. حدود 10 %  نوجوانان ايالات متحده اظهار مي دارند كه پس از نوشيدن الكل اقدام به رانندگي كرده اند و 36 % در حين رانندگي اقدام به نوشيدن الكل كرده اند. خبر خوب آن است كه شيوع رفتارهاي پر خطر مرتبط با رانندگي در طي چهار سال گذشته كاهش قابل ملاحظه اي داشته است. با وجود اين رفتارهاي پر خطر مربوط به رانندگي يك مشكل جدي در طول دوران نوجواني است(پينكرتون وآبرامسون، 2005 ) .

درگيري فيزيكي و پرخاشگري، گروه ديگري از رفتارهاي خودآسيب رسان را تشكيل مي دهند. اين گروه از رفتارها پس از تصادفات رانندگي دومين عاملي است كه منجر به مرگ افراد بين سنين 34 – 15 سال مي شود. 36 % از نوجوانان ايالات متحده اظهار مي كنند كه در طي يكسال گذشته درگيري فيزيكي داشته اند(پسران 43% و دختران 28% ) به طور مشابه هم پسران و هم دختران گزارش كرده اند سلاح گرم يا سرد حمل مي كنند   ( 19% ). با وجود اين تفاوت معناداري بين حمل سلاح توسط پسران (29%) و دختران (7%) وجود دارد (پينكرتون وآبرامسون، 2005) .

نهايتاً خودكشي يكي از پر خطرترين رفتارها در ميان نوجوانان امروز است. نزديك به 17% (تقريبا از هر 5 نوجوان يك نفر) از نوجوانان در ايالات متحده اقدام به خودكشي داشته اند و 13% به طور واقعي افكار خودكشي داشته اند. در ميان نوجوانان ايالات متحده هر ساله 4/8% اقدام به خودكشي گزارش مي شود. در حال حاضر خودكشي سومين عامل مرگ و مير در ميان نوجونان سنين 15 – 24 سال مي باشد كه86% از اين مرگ و ميرها به پسران و14% به دختران اختصاص دارد(گازمن،2007)

 مصرف سيگار

با اينكه در همه جوامع سعي مي شود ميزان مصرف سيگار را پائين بياورند، به نظر مي رسد كه براي رسيدن به اين هدف مشكلات زيادي وجود دارد. تحقيق درباره نوجوانان 19-11 ساله نشان مي دهد كه 16% آنها رسماً سيگاري هستند و ترك اين عادت نيز به نظر دشوار مي رسد تحقيقي كه در سال 1995 انجام شده است، نشان مي دهد كه 25% از نوجوانان ايالات كبك كانادا سيگار مي كشند كه 15 %  آنها بين سنين 14-12 سال و 38 % از آنها بين سنين18-15 سال قرار دارند(صرامي، قرباني و مينويي،1392).

 

 

سوء مصرف مواد

سوء مصرف مواد گروه ديگري از رفتارهايي است كه صدمات طولاني مدت و فوري را در بر مي گيرد. نوشيدن الكل و سوء مصرف مواد با تصادفات رانندگي، خشونت، درگيري فيزيكي، روابط و تعاملات اجتماعي مشكل ساز و بيماريهاي مختلف در ارتباط هستند. بيش از 43% نوجوانان ايالات متحده گزارش كرده اند كه الكل مي نوشند و 26%  از آنها پذيرفته اند كه زياد مي نوشند. تقريبا 23%  از نوجوانان سيگار مي شكند و از اين ميان 4/9% سيگاري هستند(  20 تا30 روز در ماه سيگار مي كشند). مانند رفتارهاي خود آسيب رسان، شيوع مصرف الكل و سيگار در طي چهار سال گذشته كاهش يافته اما با وجود اين خطرات جدي براي سلامتي نوجوانان در پي دارد. مصرف داروهاي غير قانوني به دليل تأثيرات جسماني منفي كه روي مصرف كنندگان دارد هم از نظر سلامت فردي و هم سلامت اجتماعي نگران كننده است. تأثيرات استفاده از داروهاي غير مجاز به صدمات مغزي و لطمه به اندامهاي بدني محدود نمي شود بلكه با رفتارهاي پر خطر جنسي و خشونت و رانندگي بي مهابا ارتباط نزديك پيدا مي كند. برآوردهاي اخير در ايالات متحده نشان مي دهد كه 26 % از نوجوانان حشيش مصرف مي كنند و حدود 10 % قبل از 13 سالگي ازآن استفاده كرده اند


1 _  Pinkerton & Abramson

2 _  Gusman

دانلود چارچوب مباني نظري و فصل دوم تحقيق انواع و شيوع رفتارهاي پر خطر

پاورپوينت آشنايي با اوتيسم

۶۶ بازديد

پاورپوينت آشنايي با اوتيسم

دانلود پاورپوينت آشنايي با اوتيسم


مشخصات فايل

تعداد صفحات 28
حجم 195 كيلوبايت
فرمت فايل اصلي pptx
دسته بندي روانپزشكي


توضيحات كامل

دانلود پاورپوينت آشنايي با اوتيسم جهت رشته روانپزشكي در قالب 28 اسلايد و با فرمت pptx به صورت كامل و جامع و با قابليت ويرايش

 

 

 

اوتيسم يك بيماري رواني نيست
كودكان مبتلا به اوتيسم كودكان سركشي نيستند كه خود رفتارهايشان را انتخاب كرده باشند. اوتيسم به دليل داشتن والدين بد ايجاد نمي گردد، به علاوه هيچ عامل روان شناختي خاصي در خصوص تأخير رشد كودك شناخته نشده است.

 

 

 

فهرست مطالب
اوتيسم يك بيماري رواني نيست
علائم و نشانه هاي اوتيسم
يك نكته در توجه به علايم
عوامل موثر در بروز اوتيسم
افراد اوتيسم در روز خواب نمي بينند
باورهاي نادرست در مورد اوتيسم
روش هاي درمان اوتيسم
آغوش درماني
درمان هاي دارويي و رژيمي
كودكان نارس در خطر اوتيسم
مواد غذايي موثر در بهبود بيماري اوتيسم
اثر تلفن همراه بر اوتيسم
نقش بازي هاي عروسكي بر مهارت هاي ارتباطي
معرفي تعدادي با زي هاي موثر براي كودكان اوتيسم
آموزش تقويت تمركز و هماهنگي بولينگ
نقاشي با گوش پاك كن
نقاشي با فوت

 

 

 

 

 

 

 

 

 


توضيحات بيشتر و دانلود



صدور پيش فاكتور، پرداخت آنلاين و دانلود

پكيج (پروتكل) درمان شناختي رفتاري براي اختلال اضطراب فراگير (منتشر)

۸۱ بازديد

پكيج (پروتكل) درمان شناختي رفتاري براي اختلال اضطراب فراگير (منتشر)

پكيج (پروتكل) درمان شناختي رفتاري براي اختلال اضطراب فراگير (منتشر) در 70 صفحه فارسي در قالب فايل ورد قابل ويرايش


مشخصات فايل

تعداد صفحات 70
حجم 135 كيلوبايت
فرمت فايل اصلي doc
دسته بندي پكيج هاي درماني روانشناسي


توضيحات كامل

پكيج (پروتكل) درمان شناختي رفتاري براي اختلال اضطراب فراگير (منتشر) در 70 صفحه فارسي در قالب فايل ورد قابل ويرايش 

 

توضيحات ابتدائي

آماده شده در 6 جلسه درماني

بصورت آموزش گروهي و فردي و داراي توضيحات كامل هر جلسه

70 صفحه ورد (69 صفحه مطلب و 1 صفحه منابع)

قابل ويرايش با فونت B lotus سايز 14 و فاصله خطوط 1.5

داراي رفرنس معتبر و به شيوه APA

 

توجه : متن جلسات داخل فايل دقيقا به همين شكلي است كه در توضيحات پايين آمده است. چنانچه اينجا شرح خاصي براي جلسه نميبينيد، داخل فايل نيز به همين صورت است. چنانچه شرح جلسه اينجا آورده شده باشد، يعني فايل دريافتي نيز حاوي شرح جلسات است.

 

فهرست مطالب

جلسه اول- ارزيابي و آموزش رواني

جلسه دوم - آموزش آرميدگي

جلسه سوم – حساسيت زدايي

جلسه چهارم - مديريت نگراني (1)

جلسه پنجم – مديريت نگراني (۲)

جلسه ششم - كاهش استرس و حل مساله

پيوست ها

اهداف درماني و مداخلات مربوط در اختلال اضطراب فراگير

برگه علايم بارز در اختلال اضطراب فراگير

كار برگ فهرست علايم اضطراب

كار برگ ارزيابي اختلال اضطرابي فراگير

كار برگ سلسله مراتب موقعيت هاي اضطراب اور

كاربرگ مواجهه با موقعيت هاي اجتنابي

كار برگ " اگر نگران هستيد، سوالات زير را از خود بپرسيد "

برگه ي ثبت نگراني

 

نمونه اي از جلسات كه در اين پروتكل وجود دارد

جلسه اول- ارزيابي و آموزش رواني

اهداف:

١. ارزيابي اختلال اضطراب فراگير

۲. آموزش رواني

وسايل مورد نياز:

1. برگه علائم بارز اختلال اضطراب فراگير

۲. فهرست علائم اضطراب

3. كار برگ اريابي اختلال اضطراب فراگير

مروري بر جلسه

هدف اين جلسه ارزيابي دقيق شرايط بيمار و نيز آموزش روان شناختي وي مي باشد. به اين منظور بايد ابتدا از طريق يك مصاحبه باليني مختصر اطلاعات نسبتا كاملي را در مورد ماهيت اضطراب و نگراني وي به دست آوريد و سپس با استفاده از ابزار فهرست علائم اضطراب، سطح پايه اضطراب او را به دست آوريد تا با استفاده از آن بتوانيد ميزان پيشرفت بيمار را در طي درمان ارزيابي كنيد. در قسمت دوم، در مورد ماهيت بيماري و علل و درمان آن، اطلاعات لازم را به بيمار بدهيد و يك كپي از اين اطلاعات را نيز در اختيار وي قرار دهيد.

۱. ارزيابي

جلسه را با يك مصاحبه مختصر در مورد علائم، طول مدت بيماري و اقداماتي كه براي درمان آن انجام داده، شروع كنيد و سپس در مورد ساير جنبه ها مانند تاريخچه فردي مراجع استفاده از مواد، دوره هاي اضطرابي گذشته) اطلاعات به دست آوريد. برگه علائم بارز در اضطراب فراگير چار چوبي را براي ارزيابي GAD در اختيار شما قرار مي دهد (پيوست را مشاهده كنيد). سپس فهرست علائم اضطراب را به بيمار بدهيد و از او بخواهيد آن را تكميل كند. اين فهرست نه تنها علايم GAD را پوشش مي دهد بلكه علايم اختلالات اضطرابي ديگر (نظير نفس نفس زدن، سرگيجه، ضربان شديد قلب) را نيز ارزيابي مي كند. اگر اينگونه علايم نيز ثبت شد، لازم است به احتمال وجود ساير اختلالات اضطرابي نيز توجه داشته باشيد. نمرات بين ۵ تا ۱۱ دال بر اضطراب خفيف، ۱۱تا ۱۵، اضطراب متوسط و ۱۶ يا بالاتر اضطراب باليني قابل ملاحظه است. كاربرگ ارزيابي اختلال اضطراب فراگير كه در پيوست آمده است، راهنماي خوبي براي جمع آوري و ثبت اين اطلاعات است.

۲. آموزش بيمار

در اين قسمت از جلسه بايد اطلاعات اساسي در مورد GAD را در اختيار بيمار قرار دهيد و براي وي توضيح دهيد GAD يك اختلال اضطرابي است. اين اختلال بدين معني است كه مراجع در رابطه با مجموعه اي از موقعيت ها نگران شده و ممكن است تنش عضلاني، بي خوابي، برانگيختگي فيزيولوژيك، خستگي و ديگر علايم را تجربه كند. علاوه بر اين افسردگي و ديگر اختلال هاي اضطرابي نيز محتمل است. همچنين بايد تاكيد كنيد هركسي "برخي از مواقع نگران مي شود، ولي گاهي اين نگراني مي تواند سودمند بوده و يا برعكس فايده اي نداشته و اضطراب بي جاصلي را سبب شود.

علاوه بر توضيحات فوق، به روش هاي درماني نيز اشاره كنيد و در آن به صورت مختصر روش هايي نظير آرميدگي، مديريت استرس، افزايش توان فردي در موقعيت هاي بين فردي، ارزيابي افكار در رابطه با موضوعاتي كه او را نگران كرده و ديگر تكنيك هاي خود ياري را كه مراجع مي تواند از آن ها استفاده كند، توضيح دهيد. بهتر است اين قسمت را كپي بگيريد و به بيمار بدهيد.

• اختلال اضطراب فراگير چيست؟

همه ي ما برخي از مواقع نگران مي شويم. نگران موضوعاتي كه شايد اتفاق بيفتند. ولي كساني كه اختلال اضطراب فراگير دارند علايم اين اختلال در زندگي طبيعي آن ها تداخل ايجاد مي كند. اين علائم شامل بيقراري، خستگي، دشواري در تمركز، تحريك پذيري، تنش عضلاني و يا بي خوابي است. علاوه براين، اين افراد در مورد موضوعات مختلفي نظير سلامتي، مسائل مالي، طرد شدن توسط ديگران و عملكرد خود نگران هستند و مي دانند كه كنترل نگراني برايشان دشوار است. بسياري از افراد مبتلا به اين اختلال احساس مي كنند نگراني شان خارج از كنترل است و اين نگراني آن ها را ديوانه يا مريض خواهد كرد.

شيوع اين اختلال ۷ درصد است يعني حدود هفت درصد از جمعيت كلي از اختلال اضطراب فراگير رنج مي برند. زنان دو برابر مردان به اين اختلال مبتلا هستند. اختلال اضطراب فراگير، اختلال مزمني است. بسياري از افراد مبتلا مي گويند تمام عمرشان نگران بوده اند. افراد زيادي نيز علاوه بر اين مشكل، مسائل ديگري مثل فوبيا، افسردگي و مسائل ارتباطي نيز دارند. برخي از آن ها ممكن است از ديگران اجتناب كنند چون از طرد شدن توسط ديگران يا وابسته شدن به ديگران مي ترسند.

• دلايل اختلال اضطراب فراگير چيست؟

اين اختلال حاصل تعامل عوامل مختلف زيستي و رواني اجتماعي است. يكي از علل بروز اين اختلال، ژنتيك است. علاوه براين كساني كه ويژگي هايي مثل عصبي بودن، افسردگي، ناتواني در تحمل ناكامي و تمايل به اجتناب از موقعيت ها را نشان مي دهند بيشتر احتمال دارد به اين اختلال مبتلا شوند. استرس هاي زندگي مانند تعارض هاي بين فردي، تغيير در كار و مسووليت هاي واگذار شده نيز در بروز اين اختلال نقش دارد. علاوه براين ممكن است اين افراد در حل مسايل روزانه خود و همچنين تعارض ها و اختلافات بين فردي به اندازه ي كافي مهارت نداشته باشند و به همين دليل در مواجهه با هر مشكلي دچار اضطراب مي شوند.

• درمان اختلال اضطراب فراگير

براي اين اختلال دو رويكرد درماني اصلي يعني دارو درماني و روان درماني وجود دارد. بسياري از افراد مبتلا به اختلال اضطراب فراگير از استفاده از دارو نتيجه خوبي مي گيرند. مصرف دارو مي تواند احساس اضطراب و نگراني را كاهش دهد. ارزش مصرف دارو در اين است كه به سرعت احساس اضطراب را كاهش مي دهد. علاوه براين، روان درماني بويژه درمان هاي شناختي رفتاري، اثربخشي قابل ملاحظه اي در كاهش علائم اين اختلال دارد.

• درمان شناختي-رفتاري چگونه به درمان اختلال اضطراب فراگير كمك مي كند؟

درمان شناختي-رفتاري كه در اين جلسات از آن استفاده مي شود، به شما كمك مي كند تا نگراني هاي مفيد را از نگراني هاي مضر تشخيص دهيد و پس از آن از نگراني هاي خود دست برداشته و آن ها را به تعويق بيندازيد. علاوه براين، ياد مي گيريد چگونه بر اجتناب خود از انجام فعاليت هايي كه شما را نگران مي كند، غلبه كنيد. همچنين در اين رويكرد، روش هايي مثل آرميدگي عضلاني، تمرين هاي تنفسي، مديريت زمان و درمان بي خوابي به شما آموزش داده مي شود تا سطح كلي برانگيختگي كاهش پيدا كند. كار ديگري كه در اين جلسات انجام مي شود شناسايي شيوه تفكر اشتباهي است كه موجب نگراني بيش از حد مي شود. وقتي اين اشتباهات شناسايي شد، ياد خواهيد گرفت كه چطور آن ها را به چالش بكشيد و افكار درست تري را جايگزين آن ها كنيد. در خاتمه، از آنجايي كه ممكن است طي روز نگران باشيد، به شما تكنيكي آموزش داده مي شود تا با استفاده از آن نگراني هاي خود را محدود به زمان نگراني كنيد. (همچنين مي توايد مطالعه كتاب از حال بد به حال خوب نوشته برنز و ترجمه قرچه داغي را نيز توصيه كنيد)

• از شما به عنوان يك مراجع چه انتظاري مي رود؟

از آنجايي كه شما در طي زندگي خود دائما نگران بوده ايد، ممكن است خيلي نسبت به درمان خوش گمان نباشيد. واقعيت اين است كه شما يك شبه بهبود نخواهيد يافت. شما بايد مرتب در جلسات شركت كنيد و روي نگراني و اضطراب خود، كار كنيد تا بتدريج علائم كاهش پيدا كند. در طي اين جلسات به شما كمك مي شود تا با روش هاي مختلف، نگراني هاي خود را مديريت كرده و ديدگاه واقعي تري نسبت به مسائل پيدا كنيد. در اين جلسات به شما روش هاي آرام سازي، مهارت حل مساله و مهارت شناسايي و به چالش كشيدن افكار منفي آموزش داده مي شود كه همه با هم باعث كاهش قابل ملاحظه اي در اضطراب و نگراني شما خواهد شد.

در انتها از آنجايي كه مراجعان مضطرب اغلب خواستار رفع فوري و كامل احساسات منفي خود هستند، به گونه اي كه انگار متوقع اند درمانگر با خواندن ورد معروف "كوتي - موتي كلكوتي!" آن ها را درمان كند، براي وي توضيح دهيد" اضطراب يك مسأله طولاني مدت است، بنابراين درمان آن وقت و تلاش مي طلبد؛ با توجه به اين كه شما مدت هاي طولاني است كه به شيوه خاصي فكر، احساس و رفتار مي كنيد، و در واقع برايتان به شكل يك عادت در آمده است، تغيير يك شبه ي آن غير ممكن است. اگر بيمار همچنان در اين جلسه و يا جلسه بعد خواستار تغييرات فوري است، مي توانيد سود و زيان هاي درخواست نتايج فوري را ارزيابي كنيد؛ از وي سوال كنيد اگر آن نتايج فوري عايد نشود چه اتفاقي خواهد افتاد و اگر آن نتايج بتدريج عايد شود چه اتفاقي خواهد افتاد؛ و در نهايت توضيح دهيد كه چگونه درخواست نتايج فوري، در واقع مي تواند آسيب پذيري بيشتري به اضطراب را ايجاد كند و منجر به احساس نااميدي شود.

٣. تكليف منزل

از بيمار بخواهيد در فواصل بين جلسات، در يك دفتر ثبت روزانه نگراني و اضطراب، مهمترين نگراني هايي را كه در هر روز تجربه كرده و ميزان اضطراب خود را (۱ تا ۱۰۰ درجه بندي كرده و جلسه بعد همراه خود بياورد.

 

چرا اعتماد به ما ؟

وبسايتي كه هم اكنون در آن قرار داريد زير مجموعه سايت آفمَس به نشاني (ofmas.ir) مي باشد و شما را به فروشگاه فايل آفمَس براي خريد انتقال مي دهد. فروشگاه آفمَس داراي نماد اعتماد الكترونيك از وزارت صنعت، معدن و تجارت مي باشد كه در صفحه اصلي اين سايت قابل مشاهده است .


توضيحات بيشتر و دانلود



صدور پيش فاكتور، پرداخت آنلاين و دانلود

پكيج (پروتكل) درمان شناختي رفتاري آموزش مهارت هاي جنسي

۷۶ بازديد

پكيج (پروتكل) درمان شناختي رفتاري آموزش مهارت هاي جنسي

پكيج (پروتكل) درمان شناختي رفتاري آموزش مهارت هاي جنسي در 29 صفحه فارسي در قالب فايل ورد قابل ويرايش


مشخصات فايل

تعداد صفحات 29
حجم 38 كيلوبايت
فرمت فايل اصلي doc
دسته بندي پكيج هاي درماني روانشناسي


توضيحات كامل

پكيج (پروتكل) درمان شناختي رفتاري آموزش مهارت هاي جنسي در 29 صفحه فارسي در قالب فايل ورد قابل ويرايش 

 

توضيحات ابتدائي

آماده شده در 10 جلسه درماني

بصورت آموزش گروهي و فردي و داراي توضيحات كامل هر جلسه

29 صفحه ورد (28 صفحه مطلب و 1 صفحه منابع)

قابل ويرايش با فونت B lotus سايز 14 و فاصله خطوط 1.5

داراي رفرنس معتبر و به شيوه APA

 

توجه : متن جلسات داخل فايل دقيقا به همين شكلي است كه در توضيحات پايين آمده است. چنانچه اينجا شرح خاصي براي جلسه نميبينيد، داخل فايل نيز به همين صورت است. چنانچه شرح جلسه اينجا آورده شده باشد، يعني فايل دريافتي نيز حاوي شرح جلسات است.

 

فهرست مطالب

جلسه اول: بررسي باورهاي عاميانه جنسي و نگرش‌هاي فرهنگي و مذهبي جامعه

جلسه دوم: آموزش آناتومي و فيزيولوژي رفتار جنسي زن و مرد

جلسه سوم: معرفي علائق، ترجيحات و تفاوت‌هاي جنسي مرد و زن

جلسه چهارم: آموزش آرميدگي، آموزش خيال‌پردازي و حساسيت‌زدايي منظم

جلسه پنجم: آموزش تكنيك‌هاي تمركز توجه، آموزش تكاليف خودپايي

جلسه ششم: آموزش تمركز حسي 1 و بررسي برگه‌هاي خودپايي و بازسازي آن

جلسه هفتم: آموزش تمركز حسي 2 و بررسي برگه‌هاي خودپايي و بازسازي آن

جلسه هشتم: آموزش تمرينات عضلاني شرمگاهي يا كگل و بررسي برگه‌هاي خودپايي

جلسه نهم: آموزش تمرينات مستربيشن، بررسي برگه‌هاي خودپايي و بازسازي آن، آشنايي با فوائد رابطه جنسي براي انسان

جلسه دهم: آشنايي با اختلالات عملكرد جنسي و علل آن

نمونه جدول خودپايي

جدول خودپايي افكار و تغيير شناختي مربوط به موقعيت جنسي

فرم بازنگري تكاليف خانگي: تمركز حسي 1

فرم بازنگري تكاليف خانگي: تمركز حسي2

باورها و افكار خرافي رايج درباره‌ي رفتار جنسي

نمونه‌اي از احاديث موجود در رابطه با مسائل جنسي

فوائد رابطه جنسي

آموزش آرميدگي

آموزش خيال‌پردازي

آموزش تمركز توجه

تكنيك حساسيت‌زدايي منظم

آموزش تمركز حسي 1

آموزش تمركز حسي 2

آموزش تكنيك كگل

منابع

 

نمونه اي از جلسات كه در اين پروتكل وجود دارد

جلسه اول

هدف

آشنايي با اعضاي گروه، شكستن يخ حاكم بر جلسه و افزايش درگيري اعضا، كاهش تنش گروهي، بيان قوانين و اهداف گروه، تشريح چگونگي انجام كار و تعداد جلسات، ارزيابي ميزان آگاهي و بررسي باورهاي عاميانه جنسي.

شرح جلسه

ابتدا از اعضا خواسته مي‌شود كه داوطلبانه به معرفي خود بپردازند. سپس درمان‌گر به بيان هدف از تشكيل جلسه‌ها و قوانين مربوط به گروه را مطرح مي‌كند و موضوعاتي كه طي 10 جلسه بيان خواهد شد معرفي مي‌گردد. اين موضاعات شامل:

1-بررسي باورهاي عاميانه جنسي و نگرش‌هاي فرهنگي و مذهبي

2-آموزش آناتومي و فيزيلوژي رفتار جنسي طبق الگوي دپورد در مرد و زن

3- معرفي علائق، ترجيحات و تفاوت‌هاي جنسي مرد و زن

4-آموزش آرميدگي، آموزش خيال‌پردازي و حساسيت‌زدايي منظم

5-آموزش تكنينك تمركز توجه، آموزش تكاليف خودپايي

6- آموزش تمركز حسي I و بررسي برگه‌هاي خودپايي و بازسازي آن

7-آموزش تمركز حسي I I و بررسي برگه‌هاي خودپايي و بازسازي آن

8-آموزش تمرينات عضلاني شرمگاهي يا كگل و بررسي برگه‌هاي خودپايي و بازسازي آن

9-آموزش تمرينات مستربيشن، بررسي برگه‌هاي خودپايي و بازسازي آن، آشنايي با فوائد رابطه جنسي براي انسان

10-آشنايي با اختلالات عملكرد جنسي و علل آن

لازم به توضيح است كه مصاحبه اوليه آن‌ها در جريان محتواي فعاليت‌هاي جلسات گروهي و مواغفت آن‌ها جهت حضور از گروه رضايت كتبي به عمل مي‌آيد و اصل رازداري و مشاركت همگان و توجه به احساسات و دنياي دروني ساير اعضا و شركت منظم و انجام تكاليف محوله مورد توجه و عمل قرار مي‌گيرد. بعد از معارفه اعضاء، از افراد خواسته مي‌شود كه احساس خود را قبل از حضور در گروه و در حال حاضر كه در گروه قرار گرفته‌اند بيان كنند تا با اين كار افرادي كه از توانايي بيشتري برخوردارند شناسايي شوند و ضمن معارفه خود و بيان احساساتشان الگويي جهت افرادي باشند كه از نظر روحيه و در موقعيت مناسبي قرار ندارند. همچنين از افراد به صورت داوطلبانه خواسته مي‌شود كه توقعات و انتظارات خود را در گروه بيان كنند واميد دارند كه در پايان گروه به چه چيزهايي برسند و همچنين كمترين نگراني آن‌ها در صورت وجود نگراني چيست؟ كه تك تك اعضا گروه فرصت دارند به بيان نگراني خود بپردازند و در آخر ليست باورهاي عاميانه و الگوهاي ناكارآمد جدول 5، براي گروه قرائت مي‌شود تا نظرات موافق و مخالف آن‌ها را بررسي گردد. و مسائل جنسي از ديدگاه مذهبي با استفاده از جدول 6 بررسي مي‌گردد. بدليل آنكه زنان داراي اعتقادات مذهبي قوي‌تري نسبت به مردان مي‌باشند و اين اعتقادات در شكل‌گيري نگرش‌هاي جنسي آن‌ها بسيار مؤثر است لذا بررسي اين موضوع مي‌تواند كمك شاياني در تغيير نگراني جنسي آن‌ها داشته باشد و همچنين باعث كاهش احساس گناه در آنان مي‌شود، كاهش احساس گناه موجب مي‌گردد كه اضطراب و استرس شخص كمتر شده و بدين ترتيب فرد در روند واكنش جنسي عملكرد بهتري را داشته باشد.

تكليف پيشنهادي

از افراد خواسته مي‌شود تا اسطوره‌هاي متداول درباره رابطه جنسي خود را ليست نمايند.

 

چرا اعتماد به ما ؟

وبسايتي كه هم اكنون در آن قرار داريد زير مجموعه سايت آفمَس به نشاني (ofmas.ir) مي باشد و شما را به فروشگاه فايل آفمَس براي خريد انتقال مي دهد. فروشگاه آفمَس داراي نماد اعتماد الكترونيك از وزارت صنعت، معدن و تجارت مي باشد كه در صفحه اصلي اين سايت قابل مشاهده است .


توضيحات بيشتر و دانلود



صدور پيش فاكتور، پرداخت آنلاين و دانلود

پكيج (پروتكل) ايماگوتراپي (تصوير سازي ارتباطي) الگويي براي بازگشت به دوران رمانتيك اوليه ازدواج

۶۹ بازديد

پكيج (پروتكل) ايماگوتراپي (تصوير سازي ارتباطي) الگويي براي بازگشت به دوران رمانتيك اوليه ازدواج

پكيج (پروتكل) ايماگوتراپي (تصوير سازي ارتباطي) الگويي براي بازگشت به دوران رمانتيك اوليه ازدواج در 45 صفحه فارسي در قالب فايل ورد قابل ويرايش


مشخصات فايل

تعداد صفحات 45
حجم 69 كيلوبايت
فرمت فايل اصلي doc
دسته بندي پكيج هاي درماني روانشناسي


توضيحات كامل

پكيج (پروتكل) ايماگوتراپي (تصوير سازي ارتباطي) الگويي براي بازگشت به دوران رمانتيك اوليه ازدواج در 45 صفحه فارسي در قالب فايل ورد قابل ويرايش

 

توضيحات ابتدائي

آماده شده در 10 جلسه درماني

بصورت آموزش گروهي و فردي و داراي توضيحات كامل هر جلسه

45 صفحه ورد (44 صفحه مطلب و 1 صفحه منابع)

قابل ويرايش با فونت B lotus سايز 14 و فاصله خطوط 1.5

داراي رفرنس معتبر و به شيوه APA

 

توجه : متن جلسات داخل فايل دقيقا به همين شكلي است كه در توضيحات پايين آمده است. چنانچه اينجا شرح خاصي براي جلسه نميبينيد، داخل فايل نيز به همين صورت است. چنانچه شرح جلسه اينجا آورده شده باشد، يعني فايل دريافتي نيز حاوي شرح جلسات است.

 

فهرست مطالب

جلسه ۱

جلسه ۲

جلسه 3

جلسه ۴

جلسه ۵

جلسه ۶

جلسه ۷

جلسه ۸

جلسه ۹

جلسه ۱۰

 

نمونه اي از جلسات كه در پروتكل وجود دارد

 جلسه ۱

عنوان

برقراري رابطه حسنه ميان مشاور و اعضاي گروه، ميان اعضاي گروه، آشنايي آن ها با قواعد گروه، توضيح در مورد نحوه اندازه گيري دماي بدن، ضربان قلب و مقاومت پوست، توضيح در مورد مقررات و چارچوب برنامه گروه توسط رهبر، آشنايي اعضا با مفهوم ايماگو تراپي، روان درماني گشتالت، بدي سايكوتراپي و روابط ابژه

اهداف

۱- آشنايي رهبر گروه و اعضاي گروه با هم از طريق فنون معرفي اعضا

۲- توجيه مقررات گروه توسط رهبر گروه

٣- مشخص كردن چارچوب برنامه توسط رهبر گروه

۴- توضيحات لازم در مورد چگونگي اندازه گيري دماي بدن، ضربان قلب و مقاومت پوست توسط رهبر گروه

۵- آشنايي اعضا با مفاهيم ايماگو تراپي، روان درماني گشتالت، بادي سايكوتراپي و روابط ابژه

تكنيك ها / فعاليت ها

ابتدا رهبر گروه خود را معرفي كرد و پس از برقراري تعامل مطلوب و حسنه بين اعضا و رهبر گروه، معرفي اعضا انجام شد. رهبر گروه به طور خلاصه مقررات گروه را تعيين كرد. اين مقررات شامل موارد زير بود:

* اهميت حضور مرتب و به موقع در جلسات

* انجام تكاليف داده شده

* مسايل مربوط به رازداري

* اهميت پيشنهادات، سوالات و تجربه هاي شخصي اعضا

رهبر گروه در اين مرحله در مورد چارچوب برنامه و چگونگي آن صحبت كردن يعني طول برنامه و جلسات، تعيين تكليف، نوع تمرينات و موضوعاتي كه در جلسات گروهي مورد بحث واقع مي شود). رهبر گروه دماي بدن، ضربان قلب و مقاومت پوست تك تك اعضا را اندازه گيري كردند. توضيحات لازم در زمينه ايماگو تراپي، روان درماني گشتالت، بادي سايكوتراپي و روابط ابژه توسط رهبر ارائه شد. سپس اعضا باز خورد هاي خود را ارائه دادند. در انتها پس از پاسخگويي به سوالات اعضا در مورد پرسشنامه هايي كه در طي مصاحبه اجرا شده بودند (MBTI، MMPI و رضايت زناشويي.....) و مطالب ارائه شده در جلسه و جمع بندي، جلسه پايان يافت.

تئوري تصويري (ايماگو): به ازدواج به مثابه يك جعبه مي نگريم. به هم جعبه اي خود نگاهي مي اندازيم. تنها راه چاره اي كه براي يك ازدواج ناشاد وجود دارد: ۱- طلاق، ۲- در جعبه باقي بمانند، درب آن را محكم ببندند و باقي عمرشان را با رابطه اي مايوس كننده به سر ببرند. عارضه اي كه در طلاق وجود دارد درد و رنجي است كه از نقل مكان كردن از اين

جعبه به آن جعبه، تقسيم متعلقات و بچه ها، دست شستن از رؤياهايي كه روزگاري براي تان عزيز و گرامي بودند، بي ميلي و اكراهي است كه نسبت به نزديكي و صميميت خواهيد داشت. ترس از شكست در ازدواج بعدي و از همه مهمتر، تخريب روحي و ضربه عاطفي اي كه به ساكنين ديگر اين جعبه وارد مي شود: بچه ها. بچه هايي كه با اين احساس گناه بزرگ خواهند شد كه گويي در جدايي والدين خود نقش داشته و لذا مسئول و گناهكار هستند و همواره در اين ترديد خواهند ماند كه آيا هرگز خواهند توانست عشق پايدار را تجربه كنند يا اين كه سرنوشتي شبيه پدر و مادرشان خواهند داشت؟

خوشبختي شما نه به پيدا كردن همسر ايده آل بلكه به ميزان تمايل شما به كشف و درك بخش هاي پوشيده و پنهان وجودتان بستگي خواهد داشت.

تئوري تصويري= تئوري روان شناسي ادراك + علوم رفتاري و فلسفه مذهبي۔ سنتي غرب + تحليل رفتار متقابل + روان شناسي گشتالت + تئوري سيستم ها+ روان درماني شناخت نگر به روش التقاطي

اين پروتكل درباره تئوري و اصول عملي است كه چگونه دوستان صميمي تري شويد.

ازدواج ناخودآگاه

چگونه با هم آشنا شده ايد؟

چرا برخي از مردم با شدت تمام و سريع عاشق مي شوند، در حالي كه برخي ديگر به آرامي و با يك دوستي آرام و منطقي ازدواج مي كنند؟

چرا بسياري از زوج ها خصلت ها و ويژگي هاي شخصيتي كاملا متفاوت و متضادي دارند؟

هنگامي كه پاسخ اين پرسش ها را بدانيم، اولين سرنخ ها را به سوي نيازها و اميال رواني و پنهاني كه شالوده ازدواج را تشكيل مي دهند، يافته ايم

حل معماي جانبه رمانتيك (رفتار همسرگزيني):

١- نظريه تكامل: معيار مردان: بقائ گونه، جواني و سلامت، قدرت باروري

  معيار زنان: ويژگي هاي آلفا، غالب بودن، برترى مذكر و مردانه، بقاء گروه خانواده

 

چرا اعتماد به ما ؟

وبسايتي كه هم اكنون در آن قرار داريد زير مجموعه سايت آفمَس به نشاني (ofmas.ir) مي باشد و شما را به فروشگاه فايل آفمَس براي خريد انتقال مي دهد. فروشگاه آفمَس داراي نماد اعتماد الكترونيك از وزارت صنعت، معدن و تجارت مي باشد كه در صفحه اصلي اين سايت قابل مشاهده است .


توضيحات بيشتر و دانلود



صدور پيش فاكتور، پرداخت آنلاين و دانلود

پكيج (پروتكل) درمان شناختي رفتاري براي اختلال اضطراب اجتماعي (فوبي اجتماعي)

۷۰ بازديد

پكيج (پروتكل) درمان شناختي رفتاري براي اختلال اضطراب اجتماعي (فوبي اجتماعي)

پكيج (پروتكل) درمان شناختي رفتاري براي اختلال اضطراب اجتماعي (فوبي اجتماعي) در 54 صفحه فارسي در قالب فايل ورد قابل ويرايش


مشخصات فايل

تعداد صفحات 54
حجم 83 كيلوبايت
فرمت فايل اصلي doc
دسته بندي پكيج هاي درماني روانشناسي


توضيحات كامل

پكيج (پروتكل) درمان شناختي رفتاري براي اختلال اضطراب اجتماعي (فوبي اجتماعي) در 54 صفحه فارسي در قالب فايل ورد قابل ويرايش

 

توضيحات ابتدائي

آماده شده در 6 جلسه درماني

بصورت آموزش گروهي و فردي و داراي توضيحات كامل هر جلسه

54 صفحه ورد (53 صفحه مطلب و 1 صفحه منابع)

قابل ويرايش با فونت B lotus سايز 14 و فاصله خطوط 1.5

داراي رفرنس معتبر و به شيوه APA

 

توجه : متن جلسات داخل فايل دقيقا به همين شكلي است كه در توضيحات پايين آمده است. چنانچه اينجا شرح خاصي براي جلسه نميبينيد، داخل فايل نيز به همين صورت است. چنانچه شرح جلسه اينجا آورده شده باشد، يعني فايل دريافتي نيز حاوي شرح جلسات است.

 

فهرست مطالب

جلسه اول- ارزيابي و آموزش رواني

جلسه دوم - آرام سازي

جلسه سوم - بازسازي شناختي (۱)

جلسه چهارم - بازسازي شناختي (۲)

جلسه پنجم- مواجهه

جلسه ششم - مواجهه و بازسازي شناختي

پيوست

كار برگ تشخيص موقعيت هاي اضطراب زا و اجزاء اضطراب

كار برگ پايش افكار اتوماتيك

كاربرگ مقابله با افكار خود آيند

كاربرگ بازسازي شناختي

كاربرگ فهرست موقعيت هاي شايع اضطراب اجتماعي

كار برگ افكار اتوماتيك در مورد درمان

برگه اطلاعات تحريف هاي شناختي

كاربرگ درجه بندي موقعيت ها

كاربرگ پايش افكار اتوماتيك

منابع

 

نمونه اي از جلسات كه در اين پروتكل وجود دارد

جلسه اول- ارزيابي و آموزش رواني

اهداف:

1. ايجاد ارتباط

۲. ارزيابي اضطراب اجتماعي

٣. آموزش رواني

وسايل مورد نياز:

۱. پرسشنامه مختصر اضطراب اجتماعي

۲. راهنماي مداخله مختصر در اضطراب اجتماعي

مروري بر جلسه

هدف از اين جلسه، برقراري ارتباط درماني با مراجع است تا اضطراب كمتري را در جلسه تجربه كند و بتواند با درمانگر مشاركت و همكاري داشته باشد. در وهله دوم، ارزيابي مختصري از اضطراب اجتماعي بيمار به عمل مي آيد تا براساس آن مداخلات درماني با وضعيت وي تناسب بيشتري داشته باشد. و در نهايت، اطلاعات پايه اي در مورد اين اختلال و علل و درمان آن در اختيار بيمار قرار داده مي شود.

1. معرفي موضوع جلسه و ايجاد ارتباط

اهداف جلسه را براي بيمار توضيح داده و براي اينكه بتواند احساس راحتي بيشتري در جلسات داشته باشد يك ارتباط توام با اعتماد با وي برقراري كنيد. سعي كنيد جلسات را بگونه اي برنامه ريزي كنيد كه دسترسي بيمار به خدمات درماني راحت بوده و از تشديد اختلال جلوگيري شود. براي اين منظور در ابتداي كار جلسات را زماني بگذاريد كه مركز خيلي شلوغ نيست و يا بيمار كمتر مجبور باشد تا منتظر بماند و يا از خود بيمار سوال كنيد كه ترجيح مي دهد زمان جلسات چه موقع باشد، اطلاعات دقيقي در مورد ساعت، زمان و كجا مي تواند منتظر بماند - ترجيحا در يك مكان خلوت - ارائه دهيد، قبل از شروع جلسات درمان در مورد فرايند درمان توضيح كلي ارائه دهيد و در مورد نگراني هاي وي سوال كنيد و در نهايت، بخاطر داشته باشد تغيير درمانگر براي اين افراد ممكن است استرس آور باشد. بنابراين تا جاي ممكن از چنين اتفاقي پيشگيري كنيد.

۲. ارزيابي

اين اختلال معمولا در نظام مراقبت اوليه كمتر تشخيص داده مي شود و در صورتي كه با افسردگي همراه باشد، معمولا اين اختلال افسردگي است كه به آن توجه مي شود و مورد درمان قرار مي گيرد و لذا اضطراب اجتماعي تشخيص داده نشده باقي مي ماند. بنابراين، كارشناسان مراقبت اوليه بايد نسبت به شناسايي و تشخيص دقيق اين اختلال حساس باشند.

براي ارزيابي اين اختلال ابزارهاي متعددي وجود دارد كه يكي از كوتاهترين آن ها پرسشنامه كوتاه سه سوالي فوبي اجتماعي است. در اين پرسشنامه از فرد مي خواهند تا به هر سوال از ۰ تا ۴ يك نمره بدهد و سپس براساس مجموع نمرات وي، در مورد وي تصميم گيري مي شود. در زير اين سوالات آمده است:

1. ترس از خجالت زده شدن باعث مي شود از انجام يك سري كارها و يا صحبت با مردم اجتناب كنم

٢. من از موقعيت هايي كه در آن مركز توجه هستم، اجتناب مي كنم

٣. بدترين ترس هاي من خجالت زده شدن و يا احمق جلوه كردن است

0= اصلا، 1= يك كمي ۲= تا اندازه اي 3= خيلي زياد ۴= شديد

اگر نمره فرد ۶ يا بالاتر شود بايد براي مورد ارزيابي جامع قرار گيرد. اگر خود شما آموزش كافي را براي ارزيابي جامع اين اختلال دريافت نكرده ايد بايد وي را به متخصص ارجاع دهيد.

وقتي مشخص شد كه بيمار دچار اختلال اضطراب اجتماعي است، براي اينكه بتوانيد يك تصوير اجمالي از ماهيت اضطراب اجتماعي وي به دست آوريد، حيطه هاي زير را مورد ارزيابي قرار دهيد:

1. كدام موقعيت هاي اجتماعي بيمار را دچار اضطراب مي كند و يا از آن اجتناب مي كند؟

٢. بيمار مي ترسد در اين موقعيت ها چه اتفاقي بيفتد؟

٣. در موقعيت هاي اجتماعي چه علائم اضطرابي را تجربه مي كند؟

۴. چه ديدگاه يا تصويري در مورد خود دارد؟

۵. در موقعيت هاي اجتماعي به چه چيز بيش از همه توجه دارد؟

۶. بعد از موقعيت اجتماعي چه افكاري دارد؟ و چطور موقعيت را تحليل مي كند؟

۷. آيا مواد و الكل مصرف مي كند؟

 

چرا اعتماد به ما ؟

وبسايتي كه هم اكنون در آن قرار داريد زير مجموعه سايت آفمَس به نشاني (ofmas.ir) مي باشد و شما را به فروشگاه فايل آفمَس براي خريد انتقال مي دهد. فروشگاه آفمَس داراي نماد اعتماد الكترونيك از وزارت صنعت، معدن و تجارت مي باشد كه در صفحه اصلي اين سايت قابل مشاهده است .


توضيحات بيشتر و دانلود



صدور پيش فاكتور، پرداخت آنلاين و دانلود