پاورپوينت كتاب نظريه هاي برنامه درسي تاليف جي . پي . ميلر ترجمه دكتر محمود مهر محمدي
دانلود پاورپوينت كتاب نظريه هاي برنامه درسي تأليف جي پي ميلر ترجمه دكتر محمود مهر محمدي، در قالب pptx و در 163 اسلايد، قابل ويرايش، شامل مقدمه ( ديدگاه برنامه درسي چيست )، ديدگاه رفتاري، ديدگاه موضوعي و ديسيپليني، ديدگاه اجتماعي، ديدگاه رشدگرا، ديدگاه فرآيند شناختي، ديدگاه انسانگرايانه، ديدگاه ماوراي فردي، فراديدگاهها يا ديدگاههاي فراگير |
![]() |
دسته بندي | روانشناسي و علوم تربيتي |
فرمت فايل | pptx |
حجم فايل | 3423 كيلو بايت |
تعداد صفحات فايل | 163 |
دانلود پاورپوينت كتاب نظريه هاي برنامه درسي تأليف جي . پي . ميلر ترجمه دكتر محمود مهر محمدي، در قالب pptx و در 163 اسلايد، قابل ويرايش، شامل:
مقدمه ( ديدگاه برنامه درسي چيست )
ديدگاه رفتاري
مقدمه
نظريه پردازان
طرز تلقي ها
كاربردهاي ديدگاه رفتاري در آموزش
مولفه هاي ديدگاه رفتاري
هدف هاي مبتني بر معيار
يادگيري در حد تسلط
نقاط مثبت ديدگاه رفتاري
نقاط ضعف ديدگاه رفتاري
ديدگاه موضوعي و ديسيپليني
قدمت ديدگاه موضوعي
ويژگيهاي مشترك
مدافعان ديدگاه رويكردي
رويكرد يادگيري در حد تسلط
بلوم ؛ يادگيري در حد تسلط
ديدگاه مخالفان ديدگاه در حد تسلط
آرمانهاي تربيتي و طرز تلقي ها
ديدگاه ديسيپليني
نقاط ضعف ديدگاه رفتاري
مدافعان ديدگاه ديسيپليني
پروژه هاي برنامه درسي
ديدگاه اجتماعي
مقدمه
انتقال فرهنگي
ديدگاه پارسونز
ديدگاه كوهن
مشخصات مدارس جامعه پذير
شهروند دمكراتيك
ارزش هاي اساسي در اين ديدگاه
نظر شفلر و آيزنبرگ
تغيير اجتماعي
راههاي غلبه بر ستم
فرآيند حل مسئله از ديدگاه ال شولر
كنش اجتماعي
تدوين سياست هاي هدف
طرز تلقي هاي انتقال فرهنگي
طرز تلقي هاي شهروند دمكراتيك
طرز تلقي هاي تغيير اجتماعي
ديدگاه رشدگرا
مقدمه
مراحل تحول افراد در ديدگاه رشدگرا
كودكي اوليه ( 7- 2 سالگي )
كودكي مياني ( 11- 7 سالگي )
نوجواني ( 15 - 11 سالگي )
عمليات صوري
بزرگسالي
كاربرد در برنامه درسي و آموزشي
حساسيت نسبت به تفاوتهاي رشدي
ارائه تكليف و تعارض شناختي
پرسشهايي در ارتباط با رشد اخلاقي
بازي
پذيرش نقش
برنامه هاي درسي همسو با ديدگاه رشدگرا
خلاصه و ارزيابي ( آرمانهاي تربيتي و طرز تلقي ها )
مزايا و معايب
ديدگاه فرآيند شناختي
مقدمه
مدارس بدون آموزش و پرورش
مهارتهاي تفكر
انواع يادگيري
تفاوت هاي مهارت آموزي و كودك پروري
تفكر قياسي
انواع تفكر قياسي
حل مسئله
مراحل حل مسئله
تفكر استقرايي
مهارتهاي فكري تفكر استقرايي
تفكر جانبي
مقايسه تفكر جانبي و تفكر عمومي
فنون تفكر جانبي
خلاصه و ارزيابي ديدگاه فرآيند شناختي
ديدگاه انسانگرايانه
مقدمه
انسان گرايي روانشناختي
خودشكوفايي
ابعاد نظريه مازلو (طبقه بندي نيازها )
ويژگيهاي اساسي افراد خود شكو فا از نظر مازلو
همدلي ، اصالت و احترام
ويژگيهاي انسانهاي داراي كاركرد از نظر راجرز
گروه رو يارو يي
انسانگرايي اجتماعي
برنا مه هاي انسانگرايانه
خود پنداره (از نظر ويليام پركي)
فنون فراخواندن دانش آموزان از نظر پركي
مدرسه فراخواننده از نظر پركي
شفاف ساختن ارزشها
آموزش خويشتن شناسي علمي
مراحل بررسي دل مشغوليهاي فردي با ترومپت
مهارتهاي برقراري ارتباط
خلاصه و ارزيابي (متغيرهاي هفتگانه ديدگاه انسانگرايانه )
نتيجه گيري
ديدگاه ماوراي فردي
مقدمه
نظريه ماوراي فردي
استعلا و روحانيت
برنامه هاي آموزشي ماوراي فردي
آموزش و پرورش متلاقي
آموزش و پرورش متلاقي
فنون آموزش وپرورش متلاقي
اهداف آموزش و پرورش متلاقي
بديع پردازي و تلقين شناسي
تلقين شناسي
خلاصه و ارزيابي
فراديدگاهها يا ديدگاههاي فراگير
مقدمه
فراديدگاه سنت گرايي
طرز تلقي هاي فراديدگاه سنت گرايي
فراديدگاه پژوهش / تصميم گيري
طرز تلقي هاي فراديدگاه پژوهش / تصميم گيري
فراديدگاه دگرگوني و تحول
طرز تلقي هاي فراديدگاه دگرگوني و تحول
رويكردهاي يادگيري و برنامه درسي
نتيجه گيري
توضيحات:
اين فايل شامل پاورپوينت" كتاب نظريه هاي برنامه درسي تأليف جي . پي . ميلر ترجمه دكتر محمود مهر محمدي " مي باشد كه در حجم 163 اسلايد، همراه با توضيحات كامل تهيه شده است.
پاورپوينت تهيه شده بسيار كامل و قابل ويرايش بوده و در تهيه آن، كليه اصول و علائم نگارشي و چيدمان جمله بندي رعايت شده و به راحتي و به دلخواه مي توان قالب آن را تغيير داد.