بررسي ميزان و نحوة گذراندن اوقات فراغت دانش آموزان دختر مقطع متوسطه ناحيه 2 شهر يزد

فرمت فايل : doc
حجم : 156
صفحات : 102
گروه : علوم انساني |
توضيحات محصول :
بررسي ميزان و نحوة گذراندن اوقات فراغت دانش آموزان دختر مقطع متوسطه ناحيه 2 شهر يزد
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول : مبادي تحقيق
1-مقدمه ................................. 1
2-موضوع تحقيق و تبيين آن .................. 3
3-بيان مسأله مورد پژوهش (مشكل چيست؟)..... 5
4-انگيزه محقق در انتخاب موضوع............. 7
5-هدف تحقيق .............................. 8
6-ضرورت تحقيق (اهميت مسأله مورد پژوهش)..... 9
7-واژه ها و اصطلاحات اين تحقيق ............ 11
فصل دوم : بررسي پيشينه پژوهش
الف- سابقه نظري تحقيق .................... 12
تاريخچه .................................. 21
ب- سابقه عملي تحقيق ...................... 24
1- بررسي پژوهشهاي مشابه موضوع تحقيق در جهان 24
2- بررسي پژوهشهاي مشابه موضوع تحقيق در ايران 29
3- بررسي پژوهشهاي مشابه موضوع تحقيق در محل تحقيق 34
ج- نقد و بررسي پژوهشهاي انجام شده مشابه موضوع تحقيق 36
فصل سوم:روش تحقيق (متدلوژي)
الف- فرضيات ............................. 37
1-تعريف فرضيه ......................... 37
2-انواع فرضيه ......................... 37
3-فرضيات اين تحقيق ..................... 38
4-سؤالات پژوهشي......................... 38
ب- جامعه آماري و نمونه گيري ............... 39
1- تعريف جامعه آماري .................... 39
2- جامعه آماري اين تحقيق ................. 39
3- تعريف نمونه گيري........................ 39
4- انواع نمونه گيري........................ 40
5- نمونه گيري در اين تحقيق ................. 40
ج- جمع آوري اطلاعات........................ 43
1- تعريف روش جمع آوري اطلاعات ............. 43
2- انواع روشهاي جمع آوري اطلاعات .......... 43
3- روش جمع آوري اطلاعات در اين تحقيق........ 47
4- تعيين روايي روش جمع آوري اطلاعات ........ 47
5- تعيين پايايي روش جمع آوري اطلاعات........ 48
د- روش تحقيق ............................. 48
1- تعريف روش تحقيق ....................... 48
2- انواع و روش هاي تحقيق ................. 49
3- نوع و روش اين تحقيق ................... 50
فصل چهارم: تجزيه و تحليل اطلاعات
الف- تجزيه و تحليل سؤالات چند جوابي پرسشنامه (با جدول فراواني و درصدي و رسم نمودار ستوني)....... 51
ب- تجزيه و تحليل سؤالات تشريحي پرسشنامه (با جدول فراواني و درصدي)................................... 68
ج- تجزيه و تحليل فرضيات (با جدول فراواني و درصدي و رسم نمودار دايره اي )......................... 71
فصل پنجم: تفسير نتايج پژوهش
1- نتيجه تحقيق............................ 78
الف- نتايج كلي و فرضيات.................. 78
ب- نتايج كلي سؤالات تشريحي................. 80
2- پيشنهادات و نظرات اصلاحي............... 82
الف- پيشنهادات محقق....................... 82
ب- استنتاج كلي از پيشنهادات پاسخ دهندگان. 83
3- مقايسه نتايج اين تحقيق با پژوهشهاي مشابه اين موضوع 84
4- محدوديت ها و مشكلات اين تحقيق............ 86
5- فهرست منابع(كتابنامه)................. 87
6- پيوست(ضمائم)
نمونه پرسشنامه
......................................................................................................................
چكيده :
امروزه در سراسر جهان مسئله فراغت از جايگاه خاص برخوردار است ،پيشرفت صنعتي و اقتصادي در سال هاي اخير كه رفاه و آسايش بيشتري را به ارمغان آورده است و به شمار بيشتري از مردم اين امكان را بخشيده است كه نسبت به گذشته بخش بيشتري از اوقات خود را به امور معنوي – فرهنگي بپردازند.
در واقع نوع گذراندن اوقات فراغت بازندگي معنوي و فرهنگي هر جامعه بسيار نزديك است همين امر ارتباط تنگاتنگ جوامع آگاه را برآن داشته تا با اجراي سياستهاي مناسب فرهنگي ،ورزشي ،اتخاذ روش تشويق آميز و مانند اينها از هدر رفتن آن جلوگيري كند .
اين تحقيق با طرح اين سؤال كه در دانش آموزان دختر مقطع متوسط ناحيه 2 شهر يزد اوقات فراغت خود را به انجام چه كارهايي مي پردازند ؟ آغاز مي شود و با هدف بررسي چگونگي نحوه ي گذراندن اوقات فراغت و نوع فعاليتهاي فراغت و كم و كيف پرداختن به هر كدام از فعاليت هاي فراغت و تعيين علايق دانش آموزان و نيز بررسي ميزان دخالت امكانات در نحوه ي گذران اوقات فراغت مي باشد.
اين تحقيق شامل 7 سؤال پژوهشي كه ميزان اوقات فراغت ،سهم والدين و همسالان، تلويزيون ، اينترنت ،موسيقي ،... ،مطالعه ي علمي و غير علمي و نيز رضايت دانش آموزان از نحوه ي گذران اوقات فراغتشان ،خواست و انتظاراتشان از مسؤلان را مي سنجد كه نتايج بطور كامل در فصل پنجم آمده است .