پكيج (پروتكل) طرحواره درماني

فايل دانشجويي و پژوهشي

پكيج (پروتكل) طرحواره درماني

۲۰ بازديد

پكيج (پروتكل) طرحواره درماني

پكيج (پروتكل) طرحواره درماني در 69 صفحه ورد قابل ويرايش با فرمت doc


مشخصات فايل

تعداد صفحات 69
حجم 0 كيلوبايت
فرمت فايل اصلي doc
دسته بندي پكيج هاي درماني روانشناسي


توضيحات كامل

پكيج (پروتكل) طرحواره درماني در 69 صفحه ورد قابل ويرايش با فرمت doc

 

توضيحات ابتدايي

 

آماده سازي در 10 جلسه درماني

طراحي شده به صورت آموزش گروهي

آماده شده در 69  صفحه (فونت B lotus)

فرمت فايل : ورد (word) با فرمت  doc

نوع تايپ متن : كاملا استاندارد و قابل ويرايش

داراي رفرنس معتبر و به شيوه   APA

 

توجه : متن جلسات داخل فايل دقيقا به همين شكلي است كه در توضيحات پايين آمده است. چنانچه اينجا شرح خاصي براي جلسه نميبينيد، داخل فايل نيز به همين صورت است. چنانچه شرح جلسه اينجا آورده شده باشد، يعني فايل دريافتي نيز حاوي شرح جلسات است.

 

فهرست مطالب

ساختار جلسات درماني
جلسه اول
جلسه دوم
جلسه سوم
جلسه چهارم
جلسه پنجم
جلسه ششم (ارائه راهبردهاي شناختي براي تغيير)
جلسه هفتم
جلسه هشتم (معرفي راهبردهاي تجربي براي تغيير)
جلسه نهم (الگو شكني رفتار)
جلسه دهم (ادامه الگو شكني رفتار)
شرح تكنيك هاي ديگر
تكنيك ها و محركهاي برانگيزاننده طرحواره ها
كارت هاي آموزشي طرحواره
راهبرد هاي تجربي براي تغيير
الگو شكني رفتاري
مراحل الگو شكني رفتاري
مباني نظري و اصول طرحواره درماني
طرحواره درماني: مدل مفهومي
موارد مناسب براي طرحواره درماني
مقايسه با مدل بك
تعريف طرحواره ي ناسازگار اوليه
ويژگي هاي طرحواره هاي ناسازگار اوليه
طرحواره هاي شرطي و غير شرطي
طرحواره هاي شرطي و غير شرطي
طرحواره هاي شرطي
ريشه هاي طرحواره
نيازهاي بنيادين و محوري كودكي
طرحواره و نيازهاي رشدي
تجارب ناخوشايند كودكي و نوجواني
مزاج و سرشت
هيجده طرحواره ي ناسازگارانه اوليه
پنج حوزه ي طرحوارهاي
قطع ارتباط و طرد
خودمختاري و عملكرد اسيب ديده
آسيب ديدن حدود، مرزها و محدوديت ها
جهت گيري بر مبناي ديگران
گوش به زنگي مفرط و بازداري
اكتساب طرحواره
عملكرد طرحواره
سبك هاي مقابله اي و پاسخ هاي فرد به طرحواره ها
سبك هاي مقابله اي و پاسخ هاي فرد به طرحوارهها
ضدحمله (جبران افراطي)
علل توجه به طرحواره درماني
دلايل اجراي طرحواره درماني
پيشينه تحقيقات مربوط به طرحواره ها
ابزار هاي سنجش طرحواره هاي ناسازگار
تكنيك ها و محركهاي برانگيزاننده طرحواره ها
چهار گروه تكنيك هاي طرحواره درماني
مدهاي طرحواره اي
طرحواره ها و سبك هاي مقابل هاي در مقابل مدها
ارزيابي و درمان
اهداف گسترده ي طرحواره درماني
راهبردهاي شناختي (بازسازي شناختي)
معرفي و تاريخچه طرحواره درماني
تداوم طرح واره ها در زندگي
منابع

 

نمونه جلسات كه در اين پروتكل وجود دارد

جلسه اول


در جلسه اول پس از آشنايي و ايجاد رابطه حسنه، اهميت و هدف طرحواره درماني بيان و مشكلات مراجعان در قالب رويكرد طرحواره درماني صورت بندي مي شود.
همچنين در اين جلسه بر روي موارد زير تاكيد مي شود:::
1.    ايجاد انگيزه براي درمان
2.    مروري بر ساختار جلسات، قوانين و مقررات مربوط به گروه درماني
3.    مرور اهداف و منطق كلي درمان
4.    برقراري ارتباط و ارزيابي اوليه
5.    بيان قواعد گروه (رازداري، محرمانه بودن، احترام و گوش دادن و ......)
6.    شناخت مشكل فعلي مراجع
7.    سنجش مراجعان براي طرحواره درماني با تمركز بر تاريخچه شخصي

شرح تكنيك تمركز بر تاريخچه شخصي:
تمركز بر تاريخچه ي زندگي: «درمانگر تلاش مي كند كه بفهمد مشكل فعلي بيمار موقعيتي و مربوط به زمان حال است يا اينكه به سبك زندگي بيمار بر مي گردد و ريشه در گذشته او دارد. از پرسشنامه هاي طرحواره نيز استفاده مي كنند از طريق تصوير سازي ذهني كه اغلب اين كار مفيدترين شيوه براي شناخت طرح واره ها مي باشد يكي از موانع شايع اين كار اجتناب طرح واره‌است.
مثلا برخي بيماران به محض تجسم دوران كودكي آشفته مي شوند كه يكي از راهكارهاي مفيد اين است كه از بيمار بخواهيم به زمان حال برگردد و سپس در اوايل بزرگسالي، نوجواني و در آخر كودكي را تجسم كند. روش ديگر، گفتگو با جنبه اجتماعي بيمار است و اين جايي است كه طرحواره اصلي بيمار در آن قرار دارد يعني ذهنيت كودك آسيب پذير» (يانگ، 1386).

جلسه دوم


در جلسه دوم شواهد عيني تأييد كننده يا رد كننده طرحواره ها بر اساس شواهد زندگي فعلي و گذشته مورد بررسي قرار مي گيرد و پيرامون جنبه طرحواره موجود با طرحواره سالم بحث و گفتگو مي شود.
اهداف اختصاصي اين جلسه:
1.    تعريف طرحواره درماني
2.    تعريف طرحوارهاي ناسازگار اوليه
3.    تعريف ويژگي هاي طرحواره هاي ناسازگار اوليه
4.    تعريف ريشه هاي تحولي طرح واره ها
شرح:
شواهد عيني تأييد كننده يا رد كننده طرحواره ها :
در اين جلسه شواهد عيني تأييد كننده يا رد كننده طرحواره ها بر اساس شواهد زندگي فعلي و گذشته مورد بررسي قرار مي گيرد. به اين صورت كه آزمودني به صورت عيني و در واقعيت در حضور بقيه اعضاي گروه طرحواره هاي مثبت و منفي دوران كودكي و حال حاضر خود را باز گو مي كند و به دسته بندي و طبقه بندي آنها مي پردازد كه اين امر مي توان تاثير بسزايي در آكاهي و شناخت فرد بر اين طرحواره ها داشته باشد و فرد را در برنامه ريزي زندگي ياري مي كند.
همچنين در اين جلسه به تعريف طرحواره درماني، و طرحواره هاي ناسازگار اوليه كه در متن به صورت كامل توضيح داده شده است مي پردازد.

چرا اعتماد به ما ؟
وبسايتي كه هم اكنون در آن قرار داريد زير مجموعه سايت آفمَس به نشاني (ofmas.ir) مي باشد و شما را به فروشگاه فايل آفمَس براي خريد انتقال مي دهد. فروشگاه آفمَس داراي نماد اعتماد الكترونيك از وزارت صنعت، معدن و تجارت مي باشد كه در صفحه اصلي اين سايت قابل مشاهده است .


توضيحات بيشتر و دانلود



صدور پيش فاكتور، پرداخت آنلاين و دانلود

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.