پاورپوينت بررسي شاخص خالص ترويج كنندگان NPS
پاورپوينت بررسي شاخص خالص ترويج كنندگان NPS در 24 اسلايد بسيار زيبا و قابل ويرايش آماده ارائه با اسلايدشو با فرمت pptx و رعايت تمامي استانداردهاي زبان فارسي
مشخصات فايل
تعداد صفحات | 24 |
حجم | 4123 كيلوبايت |
فرمت فايل اصلي | pptx |
دسته بندي | پاورپوينت |
توضيحات كامل
پاورپوينت بررسي شاخص خالص ترويج كنندگان NPS در 24 اسلايد بسيار زيبا و قابل ويرايش آماده ارائه با اسلايدشو با فرمت pptx و رعايت تمامي استانداردهاي زبان فارسي
فهرست مطالب
مقدمه
دسته بندي مشتريان براساس شاخص NPS
شاخص NPS چگونه محاسبه ميشود؟
ميانگين شاخص NPS
شاخص NPS از لحاظ اقتصادي چه تأثيري بر كسبوكار دارد؟
براي بهبود شاخص NPS چه راهكارهايي وجود دارد؟
معايب شاخص NPS
با وجود اين معايب، آيا استفاده از شاخص NPS منطقي است
بخشي از متن
مقدمه
امتياز خالص تبليغ كنندگان و يا شاخص NPS شاخصي است كه تعيين ميكند مشتريان يك كسبوكار، تا چه اندازه تمايل دارند خدمات يا محصولات آن شركت را به ديگران توصيه كنند. اين شاخص بهطوركلي معياري براي سنجش ميزان رضايت مشتري نسبت به محصول يا خدمات يك شركت و تعيين سطح وفاداري به برند است. امروزه استفاده از اين شاخص در هر كسبوكاري از اهميت زيادي برخوردار است. در اين مطلب به تعريف امتياز خالص تبليغ كنندگان (NPS) و بررسي مزايا و معايب آن در كسبوكار ميپردازيم.
دسته بندي مشتريان براساس شاخص NPS
هر كسبوكاري براي محاسبهي شاخص NPS، بايد از مشتريان خود نظرسنجي كند و از آنها بخواهد به پرسش «چقدر احتمال دارد محصولات يا خدمات شركت را به ديگران توصيه كنيد؟» پاسخ بدهند. براي پاسخ كافي است عددي از بين صفر (اصلا توصيه نميكنم) تا ۱۰ (حتما توصيه ميكنم) انتخاب كنند.
براساس اين امتيازات، مشتريان به سه دسته تقسيم ميشوند:
۱. مشتريان ناراضي
مشترياني كه امتيازي پايينتر از ۶ در نظر ميگيرند، مشتريان ناراضي هستند. آنها حاضر نيستند بار ديگر از اين شركت خريد كنند يا از خدمات آن استفاده كنند. اين ممكن است بهدليل عدم رضايت از محصول يا خدمات يا برخورد نامناسب فروشندگان بوده باشد. اين مشتريان حتي ممكن است تبليغات منفي نيز عليه آن كسبوكار انجام بدهند.
۲. مشتريان بيتفاوت
مشترياني كه امتياز ۷ يا ۸ را در نظر ميگيرند، مشتريان بيتفاوت هستند. آنها تا حدودي از محصولات يا خدمات شركت راضي هستند، اما ممكن است بهراحتي بهسوي برند رقيب جذب شوند. آنها عليه برند تبليغ نميكنند، اما براي طرفداري از آن نيز مشتاق نيستند و كار خاصي انجام نميدهند.
۳. تبليغ كنندگان
تبليغ كنندگان به اين پرسش امتياز ۹ يا ۱۰ ميدهند. آنها خدمات يا محصولات شركت را دوست دارند، مرتب از شركت خريد يا از خدمات آن استفاده ميكنند و مشتاق هستند كه اين محصولات يا خدمات را به ديگران نيز توصيه كنند.
و ...
توضيحات بيشتر و دانلود
صدور پيش فاكتور، پرداخت آنلاين و دانلود