پايان نامه بررسي رابطه فرهنگ سازماني و ميزان به كارگيري فناوري اطلاعات و ارتباطات در ادارات آموزش و پرورش شمال خوزستان

۱۲۵ بازديد

پايان نامه بررسي رابطه فرهنگ سازماني و ميزان به كارگيري فناوري اطلاعات و ارتباطات در ادارات آموزش و پرورش شمال خوزستان

پايان نامه بررسي رابطه فرهنگ سازماني و ميزان به كارگيري فناوري اطلاعات و ارتباطات در ادارات آموزش و پرورش شمال خوزستان

فرمت فايل : pdf

حجم : 118

صفحات : 77

گروه : روانشناسي و علوم تربيتي

توضيحات محصول :

پايان نامه بررسي رابطه فرهنگ سازماني و ميزان به كارگيري فناوري اطلاعات و ارتباطات در ادارات آموزش و پرورش شمال خوزستان

اين پايان نامه با فرمت Word بوده و قابل ويرايش است و همچنين آماده پرينت مي باشد.

1-1- مقدمه

دوران جديد كه به عصر اطلاعات موسوم است، دوران فناوري اطلاعات و ارتباطات مي باشد، بشر امروز جامعه اي مبتني بر فناوري اطلاعات و ارتباطات (ICT )  را تجربه مي كند كه از ويژگيهاي خاص خود برخوردار است. چنين جامعه اي را جامعه اطلاعاتي مي گويند (صرافي زاده، 1383 ، ص 5).

جامعه اطلاعاتي جامعه اي است كه در آن زندگي اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي افراد جامعه به فناوري اطلاعات و ارتباطات وابسته است و جامعه اي است كه در آن مردم در محل كار ، منزل و حتي در اماكن تفريحي از اين تكنولوژي حداكثر استفاده را مي¬برند.

 بر خلاف دوران گذشته كه اطلاعات و تكنولوژي در اختيار صاحب نظران فن و صنايع قرار داشت و مشروعيت آن نيز به تاييد و تصديق آنان مرتبط بود در جامعه جديد اطلاعات تكنولوژيستها علماي اجتماعي و مردم معمولي نيز مرتبط با تكنولوژي اطلاعاتي قرار گرفته و بخشي از زندگي روزمره آنان شده است. زيرا اطلاعات و اخبار در گروه نيازهاي اساسي همه مردم قرار گرفته است و توليدات آن استفاده همه جانبه دارد. در حالي كه در دوران گذشته استفاده از تكنولوژي مرتبط با قشر خاصي بود و فراگيري زيادي نداشت (آذرخش، مهراد،1383،ص 25).

ويژگي‌ديگر جامعه اطلاعاتي كالا شدن اطلاعات است، اطلاعات كالا شده و به مدد تكنولوژي هاي جديد ارتباطي در دسترس هر كسي كه طالب آن باشد قرار مي گيرد. در اين گونه جوامع مفاهيم سنتي موجود در زمينه هايي چون اقتصاد، آموزش ، كسب و كار، مديريت و تجارت دچار تحول مي گردد. با گذر از عصر صنعتي و ورود به عصر اطلاعات و به گفته الوين تافلر  (عصر دانايي) نياز روزافزون بشر براي آموزش متفاوت تر با آنچه در گذشته بوده است بيشتر حس مي شود در همين راستا تكنولوژي اطلاعات و ارتباطات كه به طور فزاينده اي در حال گسترش است مي¬تواند به نحو مطلوبي تمامي امور زندگي را تحت تاثير قرار دهد (احمدي نژاد ، 1379 ، ص 24).

نيروي انساني به عنوان مهمترين منبع اصلي سازمان بااستفاده از اطلاعات، فناوري، مواد، تجهيزات و بودجه و... به توليد كالا و خدمات بپردازد  و در صورتي كه درست عمل كند سازمان نيز از عملكرد خوبي برخوردار خواهد شد.

لذا سازمان از طريق توجه به فرهنگ و شناخت فرهنگ موجود سازمان و تجزيه و تحليل آن و خلق ارزش هاي مناسب در حمايت از فرهنگ مطلوب مي تواند در راستاي به كار گيري مؤثر فناوري اطلاعات

فهرست مطالب                                    

 

فصل اول: كليات تحقيق

1-1 مقدمه :         1

2-1 بيان مسأله      2

3-1 اهميت وضرورت پژوهش:          3

4-1 انگيزه پژوهشگر:         4

5-1 هدف پژوهش: 5

6-1 سوالات پژوهش:          6

7-1 تعاريف نظري وعملياتي متغيرهاي پژوهش  7

فصل دوم: مروري بر ادبيات تحقيق

1-2مباني نظري پژوهش      9

1-1-2 فرهنگ سازماني       9

2-1-2تعاريف فرهنگ سازماني:         10

3-1-2اهميت فرهنگ سازماني           11

4-1-2 خصوصيات فرهنگ سازماني   11

5-1-2منابع فرهنگ            12

6-1-2شيوه پيدايش فرهنگ   12

7-1-2انواع فرهنگ سازماني 13

8-1-2رابطه فرهنگ سازماني با رضايت شغلي   14

9-1-2 رابطه فرهنگ و ساختارسازمان 15

10-1-2 فرهنگ سازماني و توسعه      15

11-1-2 نقش فرهنگ سازماني در مديزيت دانش 15

12-1-2  رابطه فناوري و فرهنگ      16

13-1-2 الگوي اساسي براي تبيين وتشريح فرهنگ سازماني           17

2-2 فناوري اطلاعات و ارتباطات       19

1-1-2 تاريخچه فناوري اطلاعات و ارتباطات     19

2-2-2 مفهوم فناوري اطلاعات و ارتباطات:       20

3-2-2 چيستي فناوري         22

4-2-2 تقسيم بندي كشورهاي جهان      23

5-2-2كاربردهاي فناوري اطلاعات:    24

1-5-2-2 پول الكترونيكي2  24

2-5-2-2 تجارت الكترونيكي 2         24

3-5-2-2 دولت الكترونيكي 1           25

4-5-2-2 نشر الكترونيك 2 25

6-2-2 شاخص هاي فناوري اطلاعات و ارتباطات            26

7-2-2 اينترنت     28

3-2  پيشينه پژوهش           28

فصل سوم :روش اجراي تحقيق           31

3-1 مقدمه           32

3-2نوع و روش تحقيق        32

3-3  جامعه آماري 33

4-3-نمونه آماري   33

5-3 روش نمونه گيري        33

6-3 ابزارجمع آوري داده ها  34

فصل چهارم          35

تجزيه و تحليل داده‌ها           35

1-4 مقدمه           36

2-4اطلاعات عمومي          36

3-4 توصيف داده ها           38

4-4   تحليل داده ها 49

1-4-4  سوالات اصلي پژوهش           49

2-4-4   سوالات فرعي پژوهش          51

فصل پنجم           

نتيجه‌گيري و پيشنهادات       66

1-5 بحث و نتيجه گيري      67

1-1-5  تفسير سوال اصلي پژوهش      67

2-1-5 سوالات فرعي پژوهش            68

2-5 نتيجه گيري    71

3-5  محدوديت ها و مشكلات پژوهش  72

4-5  پيشنهادات پژوهش       73

  فهرست منابع      74

قيمت محصول : 14500 تومان

دانلود
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.