ترجمه مقاله طراحي صندلي مطلوب و سيستم تعليق براي يك ماشين چهارچرخ با استفاده از مدل راننده و الگوريتم ژنتيك
![]() |
دسته بندي | ترجمه مقاله |
فرمت فايل | docx |
حجم فايل | 445 كيلو بايت |
تعداد صفحات فايل | 12 |
عنوان انگليسي مقاله: Optimal seat and suspension design for a quarter car with driver model using genetic algorithms
عنوان فارسي مقاله: طراحي صندلي مطلوب و سيستم تعليق براي يك ماشين چهارچرخ با استفاده از مدل راننده و الگوريتم ژنتيك
فرمت فايل ترجمه شده: WORD (قابل ويرايش)
تعداد صفحات فايل ترجمه شده: 12
جهت دانلود رايگان نسخه انگليسي اين مقاله اينجا كليك نماييد
ترجمه ي سليس و روان مقاله آماده ي خريد مي باشد
قيمت : 10500 تومان
چكيده ترجمه :
در اين مقاله بهينه سازي سيستم تعليق و صندلي ماشين چهارچرخ با استفاده از الگوريتم ژنتيك جهت تعيين مجموعه از پارامتر ها براي رسيدن به بهترين عملكرد راننده پرداخته شده است . از آنجا كه سلامتي راننده به عنوان يك پارامتر مهم در ماشين است ، هدف مورد نطر به حداقل رساندن يك تابع چند منظوره تشكيل شده به صورت تركيبي بوده تا انحرافات تعليق و انحراف تاير به حداقل رسيده و هم چنين شتاب (CF) به طور معمول توسط طراحان ارائه نمي شود . نتايج بهينه سازي از طريق گام ها و فركانس پاسخ از صندلي و سيستم تعليق براي مقايسه سيستم تعليق مطلوب بوده و در حال حاظر استفاده شده است . مقايسه نتايج حالت بهينه سازي شده از سيستم با يك پيك رزونانسي و CF و مقدار ارتعاشي را نشان مي دهدو مفهوم و ايده هاي مطرح شده در اين اثر بوده و به طور مستقيم براي هر دو ماشين با سيستم تعليق و صندلي در صنعت قابل اجرا است.
كلمات كليدي : ماشين چهار چرخ ، سيستم تعليق ، طراحي بهينه صندلي ، مدل راننده ماشين
1-مقدمه :
قرارگرفتن تمام بدن در معرض ارتعاش (WBV) در يك صندلي به مدت طولاني ،يك عامل مهم براي كمردرد (LBP) در ميان رانندگان است . هر دو سيستم تعليق و پشتي صندلي راننده به طور قابل توجحي بيش از چند دهه مورد توجه محققين جهت بهبود آن بوده است . ميرايي ارتعاش از طريق تعليق و صندلي ، نه تنها آسايش راننده را به دنبال دارد ،بلكه كاهش خطر ابتلا به LBP را به دنبال خواهد داشت . يكي از مطالعات اوليه بر روي بيومكانيك نشستن رانندگان در معرض ارتعاش توسط لوگز و همكارانش در سال 1969مورد توجه قرار گرفت كه در آن بدن انسان به عنوان يك سيستم جرم مدل بوده و فنر براي ساخت يك صندلي خودروي استاندارد تست شده است . موكسيان ونش در سال 1974 و پاپ و همكارانش در سال 1987 پاسخ نشستن انسان را با...